Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo-oppgradering Mitsu Carisma 2002

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Virker som alt for mye stress å dempe andre plasser.
    Har en litt irriterende ristelyd i plast-dashbordet. Tips?

Svar gjerne på spørsmålene mine lengre bak i tråden!

Comment

Angående dashbordet så er det eneste jeg kan anbefale er å ta ting av og sjekke litt,
      feste dem godt på igjen, sørg for at det sitter godt (f.eks. ramma rundt spilleren)!

Men angående spørsmålet om 5.25" eller 6.5" så viste det seg at du mest sannsynelig må skjære litt i selve døra
      om du skal få plass til å 'sentrere' høyttaleren i midten av dørtrekkhullet. Det var hvertfall tilfellet for meg (link)...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Takk.

Da går jeg for 5.25". Hvilket sett vil dere anbefale?
        Hvilken headunit vil dere anbefale klassen 1000-2000?

Trenger jeg en dedikert diskant-forsterker? I så fall, hvorfor er ikke den integrerte i head-uniten 4x50w kraftig nok til midwoofer og diskant? Den er jo allerede mye kraftigere enn den orginale, og skal som sagt ikke ha noe "dunkeanlegg". Skal ikke ha sub.

Comment

Originally posted by shammers View Post
          Før du bestemmer deg for å handle hos pixmania, vil jeg anbefale å google litt brukererfaringer rundt akkurat den butikken. Er bare ett lite tips fra min side...
          Helt enig, jeg har veldig dårlig erfaring med Pixmania selv
          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
          Hifonics XX-Colossus II
          Kinetik HC2400
          Club 140dB +

Comment

Originally posted by t97td View Post
            Takk.

Da går jeg for 5.25". Hvilket sett vil dere anbefale?
            Hvilken headunit vil dere anbefale klassen 1000-2000?

Trenger jeg en dedikert diskant-forsterker? I så fall, hvorfor er ikke den integrerte i head-uniten 4x50w kraftig nok til midwoofer og diskant? Den er jo allerede mye kraftigere enn den orginale, og skal som sagt ikke ha noe "dunkeanlegg". Skal ikke ha sub.
            Altså spilleren leverer ikke 4x50w. Vet ikke hvorfor alle produsenter bruker det men sier seg selv litt hvis du ser på en typisk forsterker på 4x50w. Hvordan skal alt dette ha plass i en spiller sammen med drivverk og full pakke?
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

stemmer, normalt så leverer vel den intergrerte forsterkeren i en spiller rundt 12-14W. det betyr at du vil få lyd uten ekstern forsterker og du kan høre på musikk. Men ikke forvent all verden. Om du vil bruke den integrerte forsterkeren så er det ikke noe poeng å spandere på seg noe dyrere komponent sett da du mest sansynlig ikke vil klare å utnytte potensialt som ligger der.

Et normalt komponent sett inneholder 2 stk diskanter, 2 stk bassmellomtoner og 2 stk delefilter.
              delefilteret har en inngang for +/- fra forsterker, en utgang for +/- diskant og en utgang +/- for bassmellomtone. Dette betyr i praksis at du trenger kun 2 kanaler for å spille musikk med et komponentsett i bilen din.
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

Comment

TS; sjekk PM
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Går sannsynligvis for Polka(udio) SR5250, 5.25".
                  http://www.edesignaudio.com/product_...products_id=51 Den isoleringen.
                  Fjerner høyttalere bak (kobler ikke til, rettere sagt), isolerer kun 2 fremdører.
                  Hadde planer om å holde meg til under rundt 6000 totale kostnader.
                  Dette gir 3000 til headunit + forsterker til komponentsettet (må jo da være 4-kanals).

Så.
                  1) Hvor er den mest strategiske plassen å plassere forsterkeren og delefilterboksene?
                  2) Beste Headunit + Forsterker til 3000?
                  Krav: GOD LYD er første prioritet. HU må ha USB, forsterker må være 4-kanals.
                  Det er en fordel om HU er fra Pixmania eller lignende butikk, prisene til dedikerte "bilstereo"-forhandlere er temmelig syke.

Comment

Hvis du ser hva en forhandler sitter igjen med så er det ikke sikkert du synes de er så syke. Men det handler igjen om man vil ha forhandler rundt seg el ikke. Norge er ett land med få innbyggere og mye avgiter så blir ikke solgt på langt nær samme kvantum her som f.eks USA.
                    Last edited by Judys Bilstereo; 29-09-2010, 15:58.
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                      Hvis du ser hva en forhandler sitter igjen med så er det ikke sikkert du synes de er så syke. Men det handler igjen om man vil ha forhandler rundt seg el ikke. Norge er ett land med få innbyggere og mye avgiter så blir ikke solgt på langt nær samme kvantum her som f.eks USA.
                      Neida. Jeg vet at salg av bilstereo i Norge ikke er en spesielt lukrativ bedrift, men for å være ærlig kan det være det samme for meg hva grunnene er. Når man får så og si alle produkter 30-35% billigere ved å bestille fra utlandet, inkludert frakt, tollavgift og merdieravgift, så er det ingen tvil om hva jeg velger.

Norge har veldig gode priser på all annen elektronikk, så å klage på avgifter blir for dumt. Det er nok kvantumet og liten omløpshastighet som gjør prisene så pass dyre. Da det er nok konkurranse er det nok ikke overprising fra visse utsalgssteder, nei.

Comment

Hva med en av disse http://www.pixmania.com/no/no/17568/...criteresn.html

Og 1: http://www.pixmania.com/no/no/491265...-kdc-6047.html
                        2: http://www.pixmania.com/no/no/487834...-usb-blue.html
                        3: http://www.pixmania.com/no/no/493883...-usb-sd-d.html

Hva er forskjellen på de 2 siste Pioneer-modellene utenom SD-kort støtte?
                        Eller burde jeg legge mer penger i det å skaffe meg en Alpin-spiller?

Comment

Working...
                        X