Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med valg av forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp med valg av forsterker

    Hei jeg har kjøpt med dls up36 et 3 veis frontsett. Jeg trenger en forsterker til dette frontsettet. Håper noen kan hjelpe meg.

  • #2
    Pris? Skal du dele aktivt? Hvilken spiller har du? Hva slags bil skal det inn i?
    Hvis ikke pris har noe og si, McIntosh MCC406M er en god sak, ellers skal Mosconi være flotte saker det og
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/64940;)
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Vil ikke bruke for mye pemger. Jeg har ikke kjøpt no spiller enda. Det skal inn i en toyota corolla.

        Comment


        • #5
          om du skal bruke delefilterene som følger det dls sette, så kommer du langt med en 2x100W mosconi. Da får du i allefall en knall god forsterker til 3400kr.

          et lite tips: når du ber om tips til forsterker så kan det være greit å si noe om hvor mange kr du har tenkt å legge i det. så blir det lettere for folk å gi råd uten å komme med forslag til forsterkere som ligger laaaaangt over budsjett
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

          Comment


          • #6
            Da er vel denne kanskje noe mer i prisklassen du tenker på? http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/76901
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Det var n bedre pris? Den klarer høytalerne? Hva med McIntosh MC431M slutsteg 4 kanal 4*100W?

              Comment


              • #8
                Ikke noe problem å drive frontsettet med den. MCintosh har har jeg ingen erfaring med men skal være skikkelige saker det mener jeg å ha fått med meg
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #9
                  finner du en MC-431M som ikke er altfor dyr så er det bare å kjøre på.
                  Har selv brukt en MC-431 dvs. samme forsterker bare uten vu-meterene. Bedre forsterker skal du lete lenge etter. Og om den er sterk nok er ikke noe du trenger å tenke på, den har MER enn nok krefter. Har du muligheten så go for it!
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by shammers View Post
                    finner du en MC-431M som ikke er altfor dyr så er det bare å kjøre på.
                    Har selv brukt en MC-431 dvs. samme forsterker bare uten vu-meterene. Bedre forsterker skal du lete lenge etter. Og om den er sterk nok er ikke noe du trenger å tenke på, den har MER enn nok krefter. Har du muligheten så go for it!
                    Hvor ligger Mosconi ann VS en Mcintosh?
                    100.4 mosconi jeg tenker på.
                    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                    Comment


                    • #11
                      Veldig grovt så vil jeg si at
                      mosconi har bedre mid-bass og generelt bedre kontroll i bass området.
                      mens McIntosh er en del bedre i toppen,øvre mellomtone og særlig diskant. luftigere og mer gjennomsiktig. Litt mer "3d" effekt.
                      Må vel leggetil at McIntosh ikke har dårlig basskontroll og mosconi låter ikke dritt i toppen, begge gjør jobben overbevisende bra

                      begge er forsterker jeg liker veldig godt og får en god følelse av, mosconi 100.4 er ganske liten fysisk og plasseringsvenlig i forhold til McIntosh
                      Prismessig om man skal kjøpe ny McIntosh så får man 3-4 mosconi 100.4 til sammenligning.

                      Jeg har ikke noe problem med å anbefale dem begge
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by shammers View Post
                        Veldig grovt så vil jeg si at
                        mosconi har bedre mid-bass og generelt bedre kontroll i bass området.
                        mens McIntosh er en del bedre i toppen,øvre mellomtone og særlig diskant. luftigere og mer gjennomsiktig. Litt mer "3d" effekt.
                        Må vel leggetil at McIntosh ikke har dårlig basskontroll og mosconi låter ikke dritt i toppen, begge gjør jobben overbevisende bra

                        begge er forsterker jeg liker veldig godt og får en god følelse av, mosconi 100.4 er ganske liten fysisk og plasseringsvenlig i forhold til McIntosh
                        Prismessig om man skal kjøpe ny McIntosh så får man 3-4 mosconi 100.4 til sammenligning.

                        Jeg har ikke noe problem med å anbefale dem begge
                        Prismessig skjønner jeg at Mcintosh blir dyrt, da Neby som har agenturet ikke er så veldig interessert i å selge.
                        Eneste mulighet for å få tak i ny er vel å gå via Ketil? Så skal jeg ikke si noe mer om den saken.

                        Kjøper man derimot fra det store utlandet, så blir pisen ca. likt for Mcintosh og Mosconi.
                        Men får selvfølgelig bedre garanti, reklamasjonsrett og hjelp når man kjøper her til lands.
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ugn View Post
                          Prismessig skjønner jeg at Mcintosh blir dyrt, da Neby som har agenturet ikke er så veldig interessert i å selge.
                          Eneste mulighet for å få tak i ny er vel å gå via Ketil? Så skal jeg ikke si noe mer om den saken.

                          Kjøper man derimot fra det store utlandet, så blir pisen ca. likt for Mcintosh og Mosconi.
                          Men får selvfølgelig bedre garanti, reklamasjonsrett og hjelp når man kjøper her til lands.
                          Nei nei nei... vet ikke hvor du har tenkt å hente den McIntoshen fra men... utlandet kan være så mangt...
                          Si danmark så må du fort ut med 20K for MCC404 det får du den nok for her hjemme også.
                          Regner med at det var USA du mente og der koster en MCC404 1900USD, vidre vet jeg også at enkelte nettbutikker i statene selger den for 1499.99 USD som med dagenskurs blir 8700Kr + mva og frakt = ca11300kr En mosconi 100.4 koster 4998kr hos dynaBel. Da er McIntosh fortsatt over dobbelt så dyr.
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

                          Comment


                          • #14
                            noen som har guts-bilder av mosconi?
                            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                            Comment


                            • #15
                              Utrolig hva man kan finne om man skriver mosconi ampguts i google:
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                              Comment

                              Working...
                              X