Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dempematter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dempematter

    Noen som har et par gode, passelig billige dempematter til høyttalere i dør å anbefale ?

    Og erfaringer? Hvor mye hjelper de egentlig?

  • #2
    Disse er billig og bra: http://www.installbay.no/mab/webshop...ed?p=i&id=4503
    4 m2 er ganske mye, holder nok til 4 dører det.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kristian! View Post
      Noen som har et par gode, passelig billige dempematter til høyttalere i dør å anbefale ?

      Og erfaringer? Hvor mye hjelper de egentlig?
      Nå må det jo være en genial tid å kjøpe dempematter på: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=12136
      De stiver opp metallet slik at du får mindre vibrasjoner i blekk. Det hjelper ikke såå mye på ren veistøy.
      Men uansett ikke dumt å legge noen kroner i det, er en "billig" oppgradering uansett.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        jeg ville kjøpt dynomat, uten tvil koster rundt 850 for 2 dører, men er verdt vær eneste krone mener nu jeg
        Lett og sette inn, du kan enda få kjøpt en rull, den gjør jobben lettere. har dynomat i bagasje rommet, var fornøyd med dette så jeg skal sette i dørene når jeg har tid.
        Joachim

        Comment


        • #5
          El han kan kjøpe f.eks Silent Coat og få dobbelt så mye for samme pengene
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Originally posted by Judys Bilstereo View Post
            El han kan kjøpe f.eks Silent Coat og få dobbelt så mye for samme pengene
            har ikke noen kjennskap til det merket, men det funker nok
            er nok like greit å kjøpe litt billigere demping hvis man ikke har så mye peng. men tenkte du bare rundt høyttalerne eller i hele døra? du får jo kjøpt kit til å bare sette rundt høyttaleren, ca 200 kr.
            Joachim

            Comment


            • #7
              Det funker veldig greit og er like godt (om ikke bedre?) enn gamle STP Vibro.
              Ang.. demping vil det nok hjelpe en del på midbassen og. Og som sagt mindre rasling i blekket.
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • #8
                hehe, okei man får vel erfaring av hva slags demping man skal bruke opp gjennom årene jeg er ganske ny innenfor bilstereo, derfor vil jeg lære mest mulig å få mest mulig informasjon
                Joachim

                Comment


                • #9
                  Er stortsett som ugn sier.
                  Men ja hjelper på mye på frekvensområder og detaljer i lydbildet
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment


                  • #10
                    Tjohei, konge at det er mange som har meninger her i verden =)

                    Er Dynomat jeg har sett på. Da kitet som hører til høyttaler, ikke i dør. Er ikke all verden av bil det skal inn i. Anlegget er kjøpt får å monteres i fremtidig bil, så jeg skal bare ha det får å få ok sound fram til da !


                    Er det uber-viktig å kjøpe en slik rulle for å legge på ?

                    Andre forslag eventuellt ?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kristian! View Post
                      Tjohei, konge at det er mange som har meninger her i verden =)

                      Er Dynomat jeg har sett på. Da kitet som hører til høyttaler, ikke i dør. Er ikke all verden av bil det skal inn i. Anlegget er kjøpt får å monteres i fremtidig bil, så jeg skal bare ha det får å få ok sound fram til da !


                      Er det uber-viktig å kjøpe en slik rulle for å legge på ?

                      Andre forslag eventuellt ?
                      Enda en grunn til å kjøpe nå som det er tilbud.
                      Ang. rulle så kan du bruke hva enn du har tilgjengelig, halvliterflaske eller maisboks f.eks
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Og mens vi er inne på temaet; noen som kunne tenkt seg å lage en guide om demping? Altså fra helt basic.. hva skal/bør dempes, hvilke materialer bør brukes, og hvordan gjøres dette. La inn et ønske om dette under know how, men har ikke fått svar enda.

                        Litt OT men satser på at trådstarter også synes dette kan være interessant
                        Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                        Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                        Comment


                        • #13
                          det fins slike guider her inne fra før søk ltt og du finner...

                          installbay.no / bilstereosenteret.no hadde en veldig grei guide på dette men ser ut som den er fjerna av en eller anna merkelig grunn.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pgoutlaw View Post
                            det fins slike guider her inne fra før søk ltt og du finner...

                            installbay.no / bilstereosenteret.no hadde en veldig grei guide på dette men ser ut som den er fjerna av en eller anna merkelig grunn.
                            Har søkt til krampen tok meg, men fant ingen ting Link hadde vært flott!
                            Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                            Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Gandulf View Post
                              Har søkt til krampen tok meg, men fant ingen ting Link hadde vært flott!
                              fant litt på engenaudio. kanskje dette er til hjelp?

                              "Forklaring på dempematrialene:

                              Vibroplast M1 er en ekstremt myk og smidig dempematte for bruk i bilens karosseri generelt. Like godt egnet i tak som gulv og dører. Kan også brukes på plast- og glassfiberdeler. Denne matten krever ingen forvarming og er myk og smidig selv i lave temperaturer.

                              Bimast Bomb er en ekstra tykk og tung dempematte som demper ekstremt mye i forhold til tykkelse. Denne matten egner seg best på gulv og i dører og krever forvarming når den skal legges. Ideel til demping av dB drag biler og andre som krever ekstrem demping.



                              Splen legges i dører, tak, på gulv osv, i kombinasjon med Vibroplast M1 som en akustisk lydfelle for å dempe høyere resonans enn Vibroplast eliminerer.



                              Bitoplast brukes til å dempe ulyder i plastpaneler som f.eks dørpanler, dashbord, taktrekk og øvrige plast- og pyntepaneler i bilens interiør. For best oppnålig resultat brukes Bitoplast i kombinasjon med Vibroplast M1



                              Forarbeid ved demping av bilens karosseri og plast detaljer.

                              Overflater må være rene og tørre. Du kan med fordel vaske plater og paneler med silikonfjerner eller tynner (dette finner du under kjemikalier). Tapetkniv brukes til å kutte platene til passende form. En liten rulle kan med fordel brukes til å stryke platene fast (dette finner du under håndverktøy). Det er svært viktig at platene sitter 100% mot overflaten, hvis ikke mister de sin dempende effekt."

                              Comment

                              Working...
                              X