Announcement

Collapse
No announcement yet.

manglende bass trykk i cupeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hva anbefaler dere, droppe 10" og heller lage en ordentlig kasse til MTX suben? Planen min var å bytte ut alt av suber, men får ta det når jeg har råd, er student så har ikke allverden med penger. Tenkte å kjøpe nye Pioneer suber, eller Xplod suber.

    Noen som anbefaler suber , pris 1000 - 1500
    takk på forhånd
    Joachim

    Comment


    • #17
      Originally posted by Zeroo View Post
      hva anbefaler dere, droppe 10" og heller lage en ordentlig kasse til MTX suben? Planen min var å bytte ut alt av suber, men får ta det når jeg har råd, er student så har ikke allverden med penger. Tenkte å kjøpe nye Pioneer suber, eller Xplod suber.

      Noen som anbefaler suber , pris 1000 - 1500
      takk på forhånd

      Litt OT her... Syns det er rart at alle sier der er fattige som studenter..
      Selv greide jeg å prestere å bruke over 100 tusen på tull i de 2 åra jeg var student..
      Bla. annet 30 tusen på hjemmekino..
      Å mesteparten av inntekta var fra lånekassen...
      Noe som jeg den dag i dag angrer på. Skulle brukt alt på bilstereo
      ~Mentalt etterpåklok nybegynner

      Comment


      • #18
        okei hadde lyst på 2x12".

        jeg har ikke tatt noen lån, har kun borteboer stipend, så det er ikke mye å skryte av, rundt 3500 vær måne så kommer jo hus regninga og da er det ikke mye penger for og si det sånn ,derfor jeg må ta litt å litt hvis du skjønner
        Joachim

        Comment


        • #19
          Originally posted by Zeroo View Post
          ja jeg har det, rimelig stort bagasjerom, har enda plass til en liten kasse
          Okej, tror jeg må ta meg en tur til ford forhandleren i morgen å høre, tror ikke det kan skade å lage to hull på vær side bare for å sette port der
          Ska du dra til nærmeste Ford-forhandler så er vel det alta
          du kan stikke innom FFR, du kjenner vel Chris-william, er han og Hjalmar som godkjenner personbiler der så en av dem kan nok svare på det spørsmålet, eller du kan dra på mekk å høre, Leif jobba jo i biltilsynet tidligere så han burde iallefall kunne svare på det spørsmålet

          har du fortsatt ikke bestemt deg for hva du skal ha baki bilen? trudde det var snakk om en 15"
          Ørjan Nicolaisen
          Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

          Comment


          • #20
            Bilen står på mekk nå, de skifter lamellan der, muligens at jeg får bilen til uka, de har jo bare verksted 3 dager i uka så ;/
            hehe, ender vel opp med enten 12 eller 15", vet ikke hvilket element som er bra så :/ men 12" slår jo fortere enn 15"
            Joachim

            Comment


            • #21
              Originally posted by Zeroo View Post
              Bilen står på mekk nå, de skifter lamellan der, muligens at jeg får bilen til uka, de har jo bare verksted 3 dager i uka så ;/
              hehe, ender vel opp med enten 12 eller 15", vet ikke hvilket element som er bra så :/ men 12" slår jo fortere enn 15"
              det er nok bare en myte
              http://bilstereoforumet.no/showthrea...highlight=treg

              http://bilstereoforumet.no/showthrea...t=gode+grunner

              la inn noen linker til deg
              Last edited by Toyo2K; 15-10-2010, 19:57.
              Ørjan Nicolaisen
              Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

              Comment


              • #22
                hehe tenkte på hvis jeg selger mtx og 12" så skal jeg hente 2x15 xplod
                Joachim

                Comment


                • #23
                  To slike?
                  http://www.amentio.no/Avdelinger/Lyd...UR-997733.aspx
                  Ørjan Nicolaisen
                  Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

                  Comment


                  • #24
                    Uff, hvorfor Xplod liksom?
                    Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                    Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Jørgen
                      Her er utdybingen din (: Og ja, jeg insinuerer at det tipper i negativ retning når det angår gjengivelse av lyd.
                      Det var ikke mye til utdyping synes jeg. Hvorfor vil du si det tipper i negativ retning? Hva vil forårsake denne utfasingen, og hva slags effekter vil det få på lyden for den som hører på? Det du sier strider nemlig med andre ting jeg har lært tidligere*, og da kreves det litt god argumentering om jeg skal tro på hva du sier kontra hva noen andre sier.

                      Men jeg vil også påpeke at jeg holder på anbefalingen om å beholde elementene som måtte egne seg best i båndpasskasse og kvitte seg med de andre. Problemet ditt lar seg ikke løse av antallet suber i bagasjerommet, og antallet suber i bagasjerommet er med all sannsynlighet heller ikke en del av problemet.

                      *http://mehlau.net/audio/multisub_geddes/

                      Comment


                      • #26
                        Jeg hadde 2 12" alpine type R i min mondeo sedan for en tid tilbake, disse spilte meget bra etter min mening. prøv å kobl av ene kassa å se om det spiller høyere da. enkleste for å se en "kjapp" løsning på alt om de utfaser hverandre osv
                        Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                        Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                        Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Gandulf View Post
                          Uff, hvorfor Xplod liksom?
                          jeg synes Xplod spiller bra til sin pris klasse, selvfølgelig er det mange meninger om det. Kan du anbefale noen andre 15" så jeg kan vurdere mellom flere elementer?

                          Har koblet bort den ene kassa for å se om de andre spiller bedre, men var ikke ikke noe særlig forskjell.
                          jeg kan jo prøve å koble opp på forsterkeren på en annen måte.
                          Joachim

                          Comment


                          • #28
                            Tipper ett av disse http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/83905/9006 i en bandpass kasse vil gi deg mye god lyd. For de som lurer har jeg og eid ett av de sony elementene selv for ei tid tilbake. (var så billig at måtte bare testes)
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                            Comment


                            • #29
                              Hadde jo vært gøy å prøvd de
                              Joachim

                              Comment


                              • #30
                                Du får kjøpe en ordentli forsterker til 10" å justere den rett, så trur æ du får god og fin lyd.

                                Comment

                                Working...
                                X