Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterkere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forsterkere

Hei jeg har et jbl gti12 element som jeg skal kjøpe forsterker til. Så jeg lurte på hvem som passet best til av: McIntosh MCC301M eller jl audio 1000/1

close call, men heller mot Mac'en fordi de oppgir realistisk utgangseffekt.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Kommer litt ann på hva du er ute etter? best mulig eller mest mulig?
      Av alle forsterkere jeg har hørt opp igjennom synes jeg at en AB forsterker altid låter bedre enn en D.
      Er du ute etter best mulig lyd ville jeg gått for McIntosh
      eller er du ute etter høyest mulig bass er kansje JL Audio et bede valg.
      Jeg kjenner ikke godt til 1000/1, men må nok si meg enig med Dag

Men uansett ikke heng deg opp i antall watt begge forsterkerene klarer å drive elemente ditt greit.
      Dobbelt så mye watt gir en økning på 3 desibel, noe som teoretisk er en dobbling. men for meneske øret vil det virke som litt høyere. for at det skal høres ut til å være dobbelt så høyt trengs en økning på ca 10 desibel.
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

Comment

Okei(: jeg er jo ute etter fin lyd. Da skal jeg tenke litt før jeg bestemmer meg. Takk for hjelpen.

Comment

jeg vet ikke hva som er best eller ikke, men jeg tenker på forsterkere fra JL Audio til mitt SQ prosjekt..
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Personlig synes jeg JL Audio-forsterkerne er litt overprisa. Ikke at de er dårlige, men det finnes alternativer som ikke tømmer lommeboka og samtidig er knallbra
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Ja den er kanskje litt overprisa. Men har hatt en jl audio 300/4 før og den var jeg veldig fornøyd med. Hadde 3x10 w3 fra jl audio også var kjempe fornøyd. Har aldri hørt mcintosh før så jeg vet ikke noe om den forsterkeren. Jeg har hørt veldig mye bra om den.

Comment

Kan du nevne noen eksempler til JL slash v2 alternativer da? McIntosh er vel litt i dyreste laget da.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Jeg har hørt litt forskjellig Mosconi-forsterkere i det siste, og kan ikke si annet en at det låter konge
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

hvilket jbl gti element er det du har da? gode gamle gti1200 eller w12gti??

Comment

Jeg har w12gti. Glemte og skrive det. hehe

Comment

sorry for at jeg poster spørsmål i din tråd, men hadde på en måte samme spørsmålene

Noen flere merker enn Mosconi, ikke noe vondt om det merket, men liker å ha valg, pluss at jeg ikke har mulighet til å teste de. Mulig å få tilbud på de? Trur jeg må ha 4 forsterkere, eller en 4 kanaler og to 2 kanaler. Blir fort mye penger, vil da at det skal være good shite!

Comment

Hehe. Det er i orden. Ingen flere som vil utale seg om hvem jeg burde velge av McIntosh MCC301M og jl audio 1000/1. Jeg har en jbl w12gti jeg tenkte og bruke. Har vurdert og skaffe meg en jl audio 13w7

Comment

Originally posted by Defus View Post
                            (...) Noen flere merker enn Mosconi, ikke noe vondt om det merket, men liker å ha valg, pluss at jeg ikke har mulighet til å teste de. (...) Blir fort mye penger, vil da at det skal være good shite!
                            1. Angreretten? Kjøp én først, og test?

2. Iflg flere her er jo Mosconi noe av det beste uansett prisklasse. Så, for å komme med en rar analogi:

Du står i butikken og har sett deg ut en strøken brukt-Ferrari, som du har råd til, men som naturlig nok er litt dyrere i forhold til den nye Volvoen i nabobutikken.

MEN - med dine sjåføregenskaper får du likevel nøyaktig samme kjøreopplevelse med Ferrarien, som om du brant av seks ganger så mye penger på en Bugatti lenger opp i gata. Ferrarien er noe dyr for deg, men gir en unik kjøreopplevelse for pengene - og du har jo råd!

Du tenker deg litt om, og slår uansett til på tilbudet på den nye Volvoen. Du får mer penger til overs, for å kjøpe deg is, brus og poontang. Men på vei ut av butikken (og så lenge du eier denne Volvoen), lurer du på om du ikke hadde vært et lykkeligere menneske om du hadde kjørt Ferrarien hjem den dagen. Hadde ikke Ferrarien gitt deg mer glede, flere blikk og mer muff? Ville du ikke tatt vare på den som om den var ditt eget barn, siden den hadde vært så snill å gi deg adrenalinrush hver gang du blåste avgårde langs E6 i 200km/h mens du ble sugd av en tilfeldig 20-årig blondine du plukket opp langs veien?

Tilbake til virkeligheten: Du får kanskje ikke noen blowjobs av Mosconi, men tenk deg at du, hver gang du sitter i bilen din og kjører, lurer på hvor mye bedre det hadde spilt med Mosconi istedenfor noe litt billigere og mye dårligere? :P

Comment

Originally posted by Konge View Post
                              Hehe. Det er i orden. Ingen flere som vil utale seg om hvem jeg burde velge av McIntosh MCC301M og jl audio 1000/1. Jeg har en jbl w12gti jeg tenkte og bruke. Har vurdert og skaffe meg en jl audio 13w7
                              Big Mac'en, tror jeg. Den er ikke klasse-D, som JL'en? Jeg syns mine W7-elementer låt litt bedre med klasse A/B, enn nå som jeg har klasse D. Littegranne fyldigere, eller varmere. De låter fortsatt bra, syns jeg, men det blir ikke helt det samme...

Comment

Working...
                              X