Announcement

Collapse
No announcement yet.

Smelling i høyttalere når bil går

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Smelling i høyttalere når bil går

    Det kommer et smell i høyttalerne når motor går. kommer med ca 15-30 sekunders mellomrom.

    Forsterkeren har gummiputer på skrufestene, så den er ikke skrudd rett til jord.
    Strømkabel ligger godt unna signalkabler. (53 kv)
    Forsterkeren er jordet på en av bilensorginale jordingspunkt (25kv strøm/jord)
    CD Spiller er jordet på samme sted som forsterker.

    Setter STOR pris på tips her, forjævlig irriterendes å høre på!
    Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

  • #2
    Vet ikke hvor relevant dette er for problemet ditt, men forsterkeren skal jordes med samme kvadrat som kabelen fra batteriet.
    Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

    Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

    Comment


    • #3
      Prøv også å trekk plusskabelen til spiller til samme sted som forsterker. Kan være at - altså en teori her - det eksisterer en spenningsforskjell et sted her. Litt usikker på om det vil hjelpe, men kan være verdt å prøve.

      Evt prøv å jord ytterdelen på signalkabelpluggen skikkelig, se om det hjelper
      Last edited by Tony; 06-11-2010, 01:46.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        har 53kv strøm til en fordeler bak i bagasjen. derfra har jeg 2 stk 25kv til fosterkerne.

        53kv blir alt for stort for forsterkerene. de skal ha 25kv begge 2.
        Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tony View Post
          Prøv også å trekk plusskabelen til spiller til samme sted som forsterker. Kan være at - altså en teori her - det eksisterer en spenningsforskjell et sted her. Litt usikker på om det vil hjelpe, men kan være verdt å prøve.

          Evt prøv å jord ytterdelen på signalkabelpluggen skikkelig, se om det hjelper
          Kan prøve dette. jorde kun ene signalkabelen, eller alle 3?


          Flere forslag på hva som kan gjøre dette??
          Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

          Comment


          • #6
            Tror jeg delvis har funnet problemet.

            Tar jeg ut spilleren fra ramma, og spiller mens den hunger ute, forsvinner knatringen/smellingen.

            Får se om jeg finner noe inni der.
            Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

            Comment


            • #7
              Har akuratt samme problem..
              Si ifra om du finner feilkilden
              Hybrid-Audio, DLS, Lanzar, Alpine Soundstream

              Comment


              • #8
                Lyden er borte nå. har hørt noen få lave smell, men ikke mer enn kansje 3-4. før var det konstant!

                Jeg isolerte alle 3 signalkablene med alufolie, fra bak på spilleren og kansje 30cm videre. Så i mitt tilfelle var det nok noe i midtkonsollen bak spilleren som signalkablene ikke likte.

                Har fremdeles litt dynamo hvining, men dette er såpass lavt att det ikke er noe problem, her hadde jeg også MYE mer hvining før. problemet der, var jordinga til bensinpumpa (lagt opp selv) som lå inntil siganlkablene!


                Så signalkabler bør tydeligvis få være i fred

                (Bruker forresten Rockford Forsgate Twister kabler. kosta 120kr per stk (5m)
                Last edited by Simkin; 13-11-2010, 18:52.
                Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

                Comment


                • #9
                  Jeg isolerte alle 3 signalkablene med alufolie
                  Er ikke alufolie strømledene? er vel ikke beste å isolere med da, heller bruke elteip ol ?

                  Comment


                  • #10
                    Åja, da skjønner jeg

                    Comment

                    Working...
                    X