Announcement

Collapse
No announcement yet.

genesis VS Audison VS Hertz VS ????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da lurer jeg litt på hva du definerer som høyt, og hvor tungdrevne diskanter du sitter med?

Comment

150watt til diskanter hvis du kjører aktivt er bare tull. jeg tipper du kunne hat en skikkelig 25watts fosterker, hvor det ville blitt ubehagelig å høre på før forsterkeren begynner å klippe. iallefall når det gjelder musikk.
      Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by epifant View Post
        Da lurer jeg litt på hva du definerer som høyt, og hvor tungdrevne diskanter du sitter med?
        Høyt er ganske høyt ja. Nei si det, har jo ikke så mange å sammenligne meg med der jeg bor.

Ikke tungdrevne, men noe spesielle diskanter som jeg bare kjenner en til i Norge som bruker.

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
          150watt til diskanter hvis du kjører aktivt er bare tull. jeg tipper du kunne hat en skikkelig 25watts fosterker, hvor det ville blitt ubehagelig å høre på før forsterkeren begynner å klippe. iallefall når det gjelder musikk.
          Hvordan kan man si det er tull? Vel, jeg har da brukt både PDX og Genesis Four Channel, ble litt for lite syns JEG da med Four Channel, nå bruker jeg en Dual Mono fra Genesis kun på diskantene. Kan ikke få for mye effekt.

Comment

Originally posted by gbraen View Post
            Høyt er ganske høyt ja. Nei si det, har jo ikke så mange å sammenligne meg med der jeg bor.

Ikke tungdrevne, men noe spesielle diskanter som jeg bare kjenner en til i Norge som bruker.
            For å si det slik, så er volumet ikje akkurat på Emma nivå!!(og da tenker jeg på bedømming)
            Med Hilsen Ronny Eide

Alpine,jbl og andre godsaker...

Comment

Originally posted by gbraen View Post
              Hvordan kan man si det er tull? Vel, jeg har da brukt både PDX og Genesis Four Channel, ble litt for lite syns JEG da med Four Channel, nå bruker jeg en Dual Mono fra Genesis kun på diskantene. Kan ikke få for mye effekt.
              nei det er jeg enig. man kan godt pøse på 1000 watt på en forsterker, bare man ikke bruker så veldig mange av dem. Men at man bør ha 150 watt på en diskant er riiiimelig mye. da er det ørene eller diskantene som får nok før forsterkeren iallefall. Er spent på hvordan diskanter du bruker som er så tungdrevne?
              Prosjekt SQ Audi A3

Comment

nei det er jeg enig. man kan godt pøse på 1000 watt på en forsterker, bare man ikke bruker så veldig mange av dem. Men at man bør ha 150 watt på en diskant er riiiimelig mye. da er det ørene eller diskantene som får nok før forsterkeren iallefall. Er spent på hvordan diskanter du bruker som er så tungdrevne?
                Nei bør ha er vel litt overdrevet. Spiller pent nok med en gammel Phoenix Gold MPS-2240 på 2x25 watt, men ingen dynamikk der da. Og jeg liker det høyt da. Men mente vel mer slik at en PDX4.150 er en bra forsterker og man har noe å gå på da effektmessig. Mange bruker dem i statene og roser dem opp i sky med tanke på SQ.

Trekker heller ikke så grusomt med strøm da dem har 90% effektiv strømforsyning.

Hvis man tråler bruktmarkedet er det vel noen billige PDX'er å få tak i...

Edit; bruker JBL diskanter..

Comment

Mener å huske at jeg har lagt ut link til PDX-4.150 på ebay til kun 2500,- eller noe slikt her på forumet en plass. Kliss ny i eske. Og effektiviteten er det ingenting å si på

Hva er modellnummeret på JBL-diskantene dine? Er det noe JBL kan så er det følsomhet og mangel på effektkompresjon, så at det ikke skal være nok med 60 watt har jeg vanskelig for å tro (evt. er din målestokk for "høyt" ganske forskjellig fra min). Uten å derved påstå at du ikke snakker sant, jeg mener bare at det kan være lett å tro at man har gått "tom" for effekt mens det i realiteten er andre ting som er årsaken. Mange ville sannsynligvis blitt lettere sjokkert over å se hvor få watt som pipler ut av en dedikert diskantforsterker, selv ved ganske høye volum...

Comment

de hadde gjort noen målinger og sånn på oslo hifi center, hvor de fant ut at det faktisk bare var 0.9 watt som traff lytteren(eller noe i den duren)... den totale effekten i anlegget var da 5000 watt.
                    Prosjekt SQ Audi A3

Comment

de hadde gjort noen målinger og sånn på oslo hifi center, hvor de fant ut at det faktisk bare var 0.9 watt som traff lytteren(eller noe i den duren)... den totale effekten i anlegget var da 5000 watt.
                      Det har jo litt med at høyttalere er ekstremt inneffektive da, mange er under 1% effektive.

Uansett er jo 25W nok til å spille veldig høyt med diskanter.
                      Alpine
                      Audison
                      Hertz
                      Soundstream

Comment

Originally posted by spade View Post
                        Det har jo litt med at høyttalere er ekstremt inneffektive da, mange er under 1% effektive.

Uansett er jo 25W nok til å spille veldig høyt med diskanter.
                        her snakker vi ikke strømtrekk, men hvor mye som faktisk treffer oss uansett hvor mye du mater høyttalerne med, ved skikkelig dynamisk og høy musikk!
                        Prosjekt SQ Audi A3

Comment

har ihvertfall mega lyst på hertz 5 kanaleren om engen eller pål får inn på lager

Comment

Originally posted by epifant View Post
                            Mener å huske at jeg har lagt ut link til PDX-4.150 på ebay til kun 2500,- eller noe slikt her på forumet en plass. Kliss ny i eske. Og effektiviteten er det ingenting å si på

Hva er modellnummeret på JBL-diskantene dine? Er det noe JBL kan så er det følsomhet og mangel på effektkompresjon, så at det ikke skal være nok med 60 watt har jeg vanskelig for å tro (evt. er din målestokk for "høyt" ganske forskjellig fra min). Uten å derved påstå at du ikke snakker sant, jeg mener bare at det kan være lett å tro at man har gått "tom" for effekt mens det i realiteten er andre ting som er årsaken. Mange ville sannsynligvis blitt lettere sjokkert over å se hvor få watt som pipler ut av en dedikert diskantforsterker, selv ved ganske høye volum...
                            Jeg har samme som denne karen her:

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=838

Comment

har hatt en del alpine v12 forsterkere. liker pdx forsterkerene men vil helst ha 1forstrker med tanke på kabling osv. men det er ikke det største problemet. hvem i norge selger alpine da? jeg har bare kjøpt fra utlandet. 2 små forsterkere er jo uansett lettere å stu vekk enn 1stor. kan for den del skru de oppunder hvert sete,,

ser rockford og har fått noen små saker.. noen som vet noe om de..

Comment

https://bilstereo.secure.flexiweb.no...view/19439600/

fant denne,, rør forsterker osv til 8000..
                                er den noe good eller?

Comment

Working...
                                X