Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dyr vs. billigere heaunit (cd-spiller)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tidskomp gjøres ved bruk av målebånd. Da har du gjort det meste å lære seg litt om hvordan delefiltre påvirker lyden i en høyttaler er heller ikk dumt. Ingenting av dette er rakettforskning uansett
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Hehe, nei, det er jo ikke det.

Får se om det ikke blir diverse ny hardware til jul...
      R-Design

Comment

Kan bare si min erfaring.
        Gikk for litt siden fra en Kenwood (veil pris 5000kr) til en Alpine (veil pris 3800kr) og Alpine spilleren gruste Kenwood spilleren noe utrolig.

Trengte ikke god hørsel eller peiling i hele tatt for å høre forskjellen der (og da hadde også Kenwood spilleren 5V utganger mens Alpine har 2V, så ikke bit på "volt på utganger har alt å si" enkelte maser om).

Så i mine øyne/ører så har prisen ikke alt å si, merket kan ha større betydning..

Comment

Enig med Johan her, det er en grunn til at jeg stort sett alltid har holdt meg unna Kenwood (i mitt prissjiktet) og gått for Pioneer, Alpine og faktisk også Panasonic.

Men forøvrig ser jeg på en JVC spiller nå, en KDR-811 som jeg er spent på om er noe bra. Noen der ute som har hatt noe opplevelser med JVC?
          Mvh Michael
          ---------
          Volvo V40 Prosjekt

Comment

Haha, jeg har utrolig RÆVA erfaringer med JVC!

Hadde en toppmodell for 6-7 år siden, med god EQ og sub-utgang (noe som var awesome back then). Den støyet som et uvær, og var generelt elendig. Eneste positive var at den var lett å bruke, og tok MP3 - og brukte kortere tid på å lese MP3-filer enn tilsvarende Pioneer-spillere på den tiden.

Bestemte meg for å gi dem en sjanse til i 2007, og kjøpte en dobbel-din DVD-spiller fra JVC. Husker ikke hva den het, men tror den kostet ca 6-7000,- i butikken. Makan til søppel har jeg sjelden sett, altså... dårlig lyd og dårlige innstillingsmuligheter! Ble solgt fort!

Har vært innom Alpine også, men sverger til Pioneer. Ikke at det var noe galt med Alpine, men man må velge en favoritt, og da tar jeg det som er enklest i bruk når det låter like bra.

Comment

JVC setter jeg i samme klasse som Sony, ikke noe å skrive hjem om.
              Største forskjellen der er vel at Sony ikke har tull med drivverk etter noen mnd mens det skjer ganske ofte med JVC virker det som..

Comment

Vil anbefale folk i å drite i kenwood kiv-700 i allefall, nå har jeg fått det bevist at eisa awards ikke har en drit å si.. det er den verste spilleren jeg noensinne har sett i den prisklassen, likte vampire audio bedre for da viste jeg at jeg hadde søppel før jeg kobla den til...
                låste seg hver gang man kom på folder 2 fil 18 uavhengig av hvilken minnepenn jeg stakk i og låt som dritt med dritt på (testa opp mot alpine spx17pro og alpine type r 15, med jbl og dynabel forsterkere)

legg i de 500 ekstra å få pioneers 8200 i stedet om du skal ha ipod spiller
                Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Da fikk jeg faktisk oppleve igår hvor jævlig stor forskjell det er på headunit. Gikk i fra en relativt billig Kenwood til rett over 2k til en Pioneer DEH 980BT.. Bare ved første oppstart med fabrikkinstillinger så var det en helt fantastisk opplevelse.. Ellers i bilen så kjører jeg b2 i bagasjerommet og Seas Lotus i front (enda standard høyttalere bak)..

Etter mye fram og tilbake med instillingene også så er man veldig fornøyd.. Aldri hatt så ren, stram og faktisk fantastisk flott lyd i bilen før.. Ikke minst er det mindre støy og kvassheter i diskant, bassen "burer" ikke lenger og alt er bare ganske fantastisk rent og flott..

Headunit har mye å si? JA!!!

Comment

Ser ikke ut til at P88RS2 har usb verken fram eller bak? Kenwood KDC-6047U ser ut til å ha bak vertfall. Noen som har prøvd begge? Evt. andre forslag som kan være like bra som P88RS, men med usb?

Med 2-veis frontsett og sub får jeg vel til aktiv deling med begge de 2 spillerne? (Redigert: For min del tror jeg ikke det er noe vits i å begynne å rote med 3-veis frontsett, bør være mulig å få til bra nok likevel?)

Og spiller disse spillerne flac? Eller er det sånn at jeg ikke hører forskjell på det og bra mp3 uansett?
                    Last edited by Buoyen; 20-11-2010, 17:53.
                    R-Design

Comment

Originally posted by Buoyen View Post
                      Og spiller disse spillerne flac? Eller er det sånn at jeg ikke hører forskjell på det og bra mp3 uansett?
                      Aldri hørt om spillere som spiller flac. Uansett syns jeg dette er et helt tullete format, er jo helt ubrukelig til egentlig noe som helst. Er akkurat samme som wav-filer, men kanskje et par mb mindre per fil. Så hvis disse skal brukes til noe, må de konverteres, til for eksempel wav, som de fleste har playabck for. Jeg kommer til å holde meg unna flac filer hvertfall, makan til tungvint og toskete format.

Comment

Ok, hehe. Jeg kommer sikkert til å høre på mp3 99% av tiden uansett..
                        R-Design

Comment

Eventuelt konvertere til annet format med dbpoweramp, f.eks ipod format (aac?) uten å miste lydkvalitet.
                          Enkelte spillere kan man bruke til lossless, noe jeg anser som bedre enn mp3 (f.eks min Alpine, og joda, merker forskjell fra skikkelig lossless og 320 mp3 men da krever det bra oppsett).

Tingen med flac er vel at det er "easy accessible" på nett, men ser som andre ikke helt det store med formatet når man kan bruke bedre alternativ..

Comment

Change in plans?

I dag bruker jeg en Audison 300.4 brokoblet på frontsettet. Så tenkte derfor i utgangspunktet at 1 kanal pr element og så bruke dsp i spilleren til å gjøre jobben. Men nå har jeg fått start på en Zapco DC forsterker jeg har hatt liggende igjen! As we speak er jeg inne og programmerer den innebygde DSPn (vel, programmerer og programmerer, jeg setter i allefall noen verdier her og der for å se at det funker). Regner med DSPn i forsterkeren her er minst like sofistikert som i en cd-spiller? Nå er denne kun 2 kanaler da, men hvis jeg får bytta bort Audison-forsterkeren i en til, så har jeg kanskje en plan?
                            R-Design

Comment

Mitt valg ville heller vært en Pioneer eller Alpine uten prosessor over en Kenwood med, dette pga prosessoren er ikke magisk og gjør ikke spilleren automatisk bedre (bare lettere anvendelig mtp fleksible oppsett)..
                              Tidskorreksjon ser jeg nesten som eneste plusset (spesielt siden dsp i kenwood vanligvis ikke kan dele i topp OG bunn på samme kanal heller så ser mer på dsp der mer som et vanlig delefilter).

Comment

Originally posted by Buoyen View Post
                                Change in plans?

I dag bruker jeg en Audison 300.4 brokoblet på frontsettet. Så tenkte derfor i utgangspunktet at 1 kanal pr element og så bruke dsp i spilleren til å gjøre jobben. Men nå har jeg fått start på en Zapco DC forsterker jeg har hatt liggende igjen! As we speak er jeg inne og programmerer den innebygde DSPn (vel, programmerer og programmerer, jeg setter i allefall noen verdier her og der for å se at det funker). Regner med DSPn i forsterkeren her er minst like sofistikert som i en cd-spiller? Nå er denne kun 2 kanaler da, men hvis jeg får bytta bort Audison-forsterkeren i en til, så har jeg kanskje en plan?
                                Det må jo du vite, som har menyen foran deg? Regner nesten med at det kun er delefilter settings du kan programere, ikke eq og TA.. Men hvem vet!
                                Uansett mener jeg det er en fordel å ta slike instillinger på spiller, da en lettere kan lytte seg frem.

Er det snakk om en blå vrx 300.4? Selg den til meg hvis du skal bytte!
                                Bmw e34 520:
                                Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Working...
                                X