Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til subwoofere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til subwoofere

    Hei tidligere har eg hatt en av disse boksenedenne forsterkeren . Vet dette ikke er verdens beste oppsett, men det er det eg har hatt. Nå har nemlig en av subbene sluttet å spille. Det kommer ingen lyd fra den, den sluttet bare å spille. Garanti tiden er gått ut på den, så hvis ingen har en veldig fiks måte å fikse den uten store kostnader, så har eg tenkt å kjøpe nye subwoofere. Har ikke det største budsjettet no men rundt 2000kr,- hadde eg tenkt å bruke. Kan eg bruke kassen videre? Hadde håpt på dette da eg ikke har så veldig lyst å begynne å bygge ny kasse, når eg har en som eg allerede kan bruke.
    Vet at den forsterkeren ikke er så veldig bra, men hadde tenkt å bruke den en stund fremover for så å kansje bytte den senere. Har DEH-5900MP som headunit.
    Hadde vært fint med noen svar og anbefalinger.

  • #2
    EDIT: Så ikke linkene trådstarter la med...
    Last edited by Tony; 02-11-2007, 10:25.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Ikke for å være frekk, men den kassa der er ren søppel, de elementene som står i ryker med en gang. Var jeg deg ville jeg bygd meg en ny kasse og kjøpt meg 2 OK elementer isteden. Man kan få ganske grei bass for 2000 kr.

      Stig--

      Comment


      • #4
        Takk for svar. Noen som har noen linker til nye elementer for ca 2000 kr. kansje litt under siden jeg må/bør bygge ny kasse?
        Er forsterkeren ok til ha en stund?

        Comment


        • #5
          Resonant Engineering SE12 er et BRA element Fått veldig god omtale, og er priset til 1800,- tror jeg det var.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Hvordan vil dette elementet funke i forhold til den forsterkeren eg linket i første post? Har ikke tenkt å skifte forsterker ennå.
            Hvor dyrt er det å bygge egen kasse? er det noen som har en guide? Hva eg trenger og hva slags materialer eg bør/må ha?

            Comment


            • #7
              Det elementet koser seg nok med en kraftig forsterker, men om du har nok strøm til den forsterkeren så får du litt utbytte av det.

              Desverre vil jeg si at den forsterkeren du har ikke er noe "funn" av noe slag. Men bare du ikke presser den så skal det ikke være noe fare
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                En fin liten guide til kassebygging finner du her: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=301

                Comment


                • #9
                  Vet at den ikke er ett funn, men tenkte å begynne forsiktig når eg lagde min første bilstereo, så ble eg litt mer intreressert enn eg hadde trodd så har lyst å gå videre opp noen hakk, men tar det litt etterhvert. Hva mener du med at eg presser den? Er ikke den helt store eksperten, men prøver å lære. Har også holdt på å innstalere ett komponenent sett foran i min citroen xantia, men har problemer med å finne det orginaledelefileteret. er det 100% sikkert at det er der hvis eg har diskanter fra før? Noen måte å finne ut dette uten å demontere halve dashbordet?
                  Takk for gode svar Typhon

                  Comment


                  • #10
                    Hadde jeg vært deg ville jeg ha byttet både sub og forsterker...
                    Trenger ikke koste så mye selv om resultatet vil bli mye bedre

                    En Soundmagus X-1502 har jeg sett til ca 1100,- ny.
                    Og så ett evt. to rimelige, men gode elementer. Kan jo også se på bruktmarkedet etter element(er). Husk at ett bra element KAN spille både bedre og høyere enn et dårlig et.
                    Putter du dette i en passende kasse vil du nok bli fornøyd.
                    Å bruke en slik ferdig bånpasskasse er nok ikke så lurt.

                    Subkasseguiden min ligger under know hows

                    Comment


                    • #11
                      jeg har ett par subber du kan få til en grei pris
                      spiller meget bra. ta en titt her:
                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1303
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Pm sendt Hva sier dere andre om disse subbene og forsterkern?

                        Comment


                        • #13
                          Subbene er nok som han sier bra til prisen
                          Men ville aldri ha funnet på å bruke en 4-kanaler til subber. Nå for tiden florerer det jo av forsterkere som er beregnet til den oppgaven.
                          http://www.multicom.no/PartDetail.as...44700;c:100504
                          Bedre forsterker til prisen tror jeg neppe du finner...
                          Sier ikke at det er en veldig bra forsterker, men den er sinnsykt billig og mer enn bra nok til noen som trenger noe billig.

                          Comment


                          • #14
                            Hvis eg skulle finne en passende forsterker til en slik sub, hvor bør jeg ligge da? noen som kunne kommet med en god forsterker til en slik sub?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by unifix View Post
                              Hvis eg skulle finne en passende forsterker til en slik sub, hvor bør jeg ligge da? noen som kunne kommet med en god forsterker til en slik sub?
                              Hvis du sier god forsterker sier jeg JL Audio 500/1
                              Men hvis denne kanskje blir litegranne utenfor budsjett, se på den over...

                              Comment

                              Working...
                              X