Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av sub på ca 300w RMS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anbefaling av sub på ca 300w RMS

Er det noen som kan anbefale en sub på ca 250-300w RMS?
    Jeg tenkte i prisklassen rundt 2000kr.

Er noen av disse brukbare?
    Dynabel DY9242
    Dynabel DY9312
    JL Audio 12W0v2
    Alpine SBE-1243BR
    MTX RT12AV
    Pioneer TS-W308D2

Subben skal brukes til en forsterker på 260w RMS
    Last edited by kristia; 28-11-2010, 13:05.
    MVH
    Kristian

Pioneer - Alpine - dynaBel - Audio-System

Hvis du opplyser om hva du skal bruke subben til (bøllebass, SPL (lite sannsynlig) eller SQ, hvilken forsterker som skal brukes og kassetype, så blir det enklere å gi et kvalifisert svar.

Men i den prisklassen så kunne du f.eks ha testet vår ES12 eller AC12 / AC10

Du kan finne litt mer info om subbene her

http://b2-audio.com/subwoofers.html
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
      Hvis du opplyser om hva du skal bruke subben til (bøllebass, SPL (lite sannsynlig) eller SQ, hvilken forsterker som skal brukes og kassetype, så blir det enklere å gi et kvalifisert svar.
      Subben skal spille fint i den grad det går an for 2000kr.
      Musikksmak: Variert, men jeg ønsker at denne sangen skal spille best mulig: Linkin Park - Numb

Bil: Toyota Carina E sedan.

Jeg har ikke tenkt så mye på hvilken kasse. Bilen har såpass stort bagasjerom at kassestørrelse ikke betyr så alt for mye. Angående lukket/portet kasse, tar jeg det som passer best for elementet.

Forsterker: Jeg har ikke kjøpt forsterker enda, men jeg har hørt mye skryt om Dynabel BF0804 (2*80w+ 1*260w rms) og tenker å kjøpe den.
      MVH
      Kristian

Comment

Jeg hadde i alle fall sett på en lettdreven subwoofer som egner seg i en liten/middels stor portet kasse. Siden du har sedan, blir det litt lyd "borte" på veien, så når det er lite tilgjengelig effekt, er det greit å gjøre så mye ut av den som mulig.

Når budsjettet er begrenset, ville jeg sjekket bruktmarkedet for perler i prisklassen. Hva subwooferen tåler som sådan spiller ingen rolle, de fleste tåler 200W uten problemer.

Jeg så f.eks. en Audison 4-kanaler på Finn til 500,-. Manglet noen skruer, men fungerte. Det må kunne kalles et kupp, for å si det sånn.

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
          Siden du har sedan, blir det litt lyd "borte" på veien, så når det er lite tilgjengelig effekt, er det greit å gjøre så mye ut av den som mulig.
          Hvis jeg fjerner hattehyllen, vil det hjelpe med å få mer bass inn i bilen?
          MVH
          Kristian

Comment

Å fjerne hattehyllen vil hjelpe, men er vist noe igjen om at visse bærende deler av bilen ikke er helt "lovlig" å fjerne.
            Ellers så er det å ha god tålmodighet og jobbe frem en båndpass løsning (hvis du har hull i midtarmlenet bak)
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com

Comment

Hva har du i bilen fra før?
              Spiller? Høyttalere framme? osv...

Comment

Jeg vil anbefale båndpasskasse med rør igjennom skiluke, hvis du har det.
                Eller rør opp i hattehylla, er jo litt mindre drastisk enn å kappe vekk masse stål.
                Ulempen med båndpass er at det er så få elementer som fungerer godt i en sånn kasse.
                Et element jeg VET passer veldig bra er Fusion PP-12 og tar jeg ikke helt feil er det elementet på tilbud hos Installbay.no
                Hvis dette er av interesse kan jeg sende deg oppskriften på kassa!

Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Hvis du står bak kassa Dag, så er vi i alle fall sikker på at det ikke kun blir en "one note wonder"
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com

Comment

JL Audio 12W0v2 spiller jo veldig rent og fint til vanlig musikk. Min anbefaling, har den selv

Comment

jeg hadde satsa på forslaget til Dag, ikke fordi jeg har hørt det selv. Men fordi det kommer meget potente løsninger fra den mannen
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                        Jeg vil anbefale båndpasskasse med rør igjennom skiluke, hvis du har det.
                        Eller rør opp i hattehylla, er jo litt mindre drastisk enn å kappe vekk masse stål.
                        Ulempen med båndpass er at det er så få elementer som fungerer godt i en sånn kasse.
                        Et element jeg VET passer veldig bra er Fusion PP-12 og tar jeg ikke helt feil er det elementet på tilbud hos Installbay.no
                        Hvis dette er av interesse kan jeg sende deg oppskriften på kassa!

Mvh
                        Dag Johansen
                        Send gjerne oppskriften på kasse til Fusion PP-12
                        MVH
                        Kristian

Comment

Er det noen av de subbene jeg nevnte som er brukbare? Er det noen av de jeg absolutt bør holde meg unna?

MVH
                          Kristian

Comment

Infinity Reference er bra hvis du har rett kasse, 300rms/1200max

Comment

her er en link til 2 konge basser, vet ikke om de egner seg i båndpass men det kan sikkert Dag finne ut.
                              Er vertfall et hav med parametere hvis man søker på google

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=12745

Comment

Working...
                              X