Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ipod/spotify i bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ipod/spotify i bil?

    Jeg har tenkt å kjøpe meg ipod.

    Hvordan funger spotify på den?
    jeg har en pioneer p88rs2 spiller med ipod adapter.
    får man opp spilleliste inne på spilleren slik som en cd med mapper, NÅR man bruker spotify?
    og fungerer offline mode?
    Bruker nå en eee pc i hanskerom, men er tungvint og bytte sang siden man må bytte gjennom pc, og for ikke å snakke om aux lydkvaliteten.

  • #2
    Har ipod 3G nå?
    For spotify trenger vel nettverk..

    Spilleren i kombinasjon med ipod overfører lyden digitelt på den spilleren?
    Om ikke så er det bare enda en aux inngang, og da kan pcen du har nå være et bedre/like godt valg.

    Har du sjekket at ipod adapteret støtter typen du har tenkt å kjøpe?

    Comment


    • #3
      Spotify Premium trenger ikke nettverk, der får man alle spillelistene (maksimalt 3333 sanger [såfremt lagringsplassen holder]) tilgjengelig som 320 kbps OGG i offline mode.

      iPod Touch er eneste iPod som fungerer med Spotify uten fikling. Lar seg gjøre på Classic også om jeg husker riktig, men da må man altså hække litt

      Comment


      • #4
        Går hvertfall fint ann og kjøre iPhone sammen med Spotify til å spille av i bilen.. Det er bare testet på aux (fungerer jo selvfølgelig) og usb, men usb'en var litt værre da den bare spilte av fra "library" fremfor Spotify.. Men ja det burde være fullt mulig.. I spilleren må du bare velge "Navigate on phone" e.l.. Du vil IKKE kunne velge sanger i CD-spilleren nei.

        Comment


        • #5
          Okey, Jeg har en gammel ipod nano, der jeg da kan styre spillelistene via spilleren gjennom adapter. så jeg må altså skifte sang på ipoden når jeg skal bruke spotify premium.. kan vel leve med det da, men hadde vært ønskelig å styrt alt gjennom spilleren.

          Comment


          • #6
            MTP på at iPod classic ikke er iOS såvidt jeg vet, så tror jeg du skal knote jævlig lenge med å spotify til å svive på classic..
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vegard666 View Post
              Okey, Jeg har en gammel ipod nano, der jeg da kan styre spillelistene via spilleren gjennom adapter. så jeg må altså skifte sang på ipoden når jeg skal bruke spotify premium.. kan vel leve med det da, men hadde vært ønskelig å styrt alt gjennom spilleren.
              Spilleliste er noe helt annet og de fleste spillerne er "iPod/iPhone" ready og kan derfor lese spillelisten. Spotify er en egen applikasjon. Med tiden vil det nok komme, men foreløpig fungerer det ikke såvidt jeg vet. Og som sagt når jeg hadde usb-spiller og spilte av fra Spotify og hadde valget på spilleren at den skulle styre, så etter hver sang som var spillt startet den på library fremfor neste i spillelisten på Spotify.

              Når jeg da satt på at spilleren ikke skulle styre så funka det. Vet ikke hvordan det fungerer om du bruker bluetooth, det har jeg ikke fått testet enda

              Comment


              • #8
                Akkurat, Blir vel muligens stuck med Aux'en når jeg skal bruke spotify altså. :P Vel. Det kommer vel muligheter snart. Takker for alle svar, ipod touch bestilt.

                Comment


                • #9
                  har kjørt spotify fra min x10mini pro via bluetooth(ad2p) på en clarionspiller og da var det full kompabilitet med styring av låtvalg osv. noe lavere nivå på lyden i forhold til en cd men grei lyd
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #10
                    kult. Håper d funker slikt for meg og. skal gi tilbakemelding når jeg har fått montert ipod adapteret

                    Comment


                    • #11
                      Har HTC Desire og bruker AUX kabel, vanvittig bra og ha all favorittmusikken sin + litt til tilgjengelig når man ønsker det

                      Comment


                      • #12
                        Om dette ikke funker for deg, er det jo bare å kjøpe en FM sender =)
                        Mvh.
                        Roy
                        Mob: 40 30 99 06

                        Comment


                        • #13
                          hvordan er egentlig lydkvaliteten på disse fm-senderne? er det noe spesielt som utmerker seg pga lydkvalitet?
                          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                          Comment


                          • #14
                            De fm-senderne jeg har vært borti har lydkvaliteten vært dass, så jeg tror ikke det er helt det store..
                            | Alpine SPR-17S | dynaBel BF1502 | Alpine CDE-9880R|

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Vegard666 View Post
                              kult. Håper d funker slikt for meg og. skal gi tilbakemelding når jeg har fått montert ipod adapteret

                              Montert adapter.. Skuffelse. :P
                              blant annet Ingen ladding, og ingen lyd fra spotify. altså, ubrukelig om man ikke har sanger på ipoden, kan ikke bytte sang eller noe på spilleren.. Men skulle nu faktisk tru at den kunne laddes opp via den da, d minnes jeg nu gikk på den gamle ipod nano.. Her får jeg opp at den ikke kan laddes fra den enheten på ipoden. grr. :P

                              Comment

                              Working...
                              X