Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg ny forsterker ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trenger jeg ny forsterker ?

Hola !

Sitter her med et par nye fronthøyttalere som jeg skal montere (infinity kappa 42.9).

har fra før to 6x9 (jada, ugunstig osv, men det sto i bil ved kjøp), og en sub som går på samme forsterker. 4 kanaler med to kanaler til 6x9 og to til sub.

trenger jeg å legge i penger til ny forsterker her ?

tips & tricks ?

kristian

Koble Infinityene på forsterkeren, og 6x9 på spilleren?

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
      Koble Infinityene på forsterkeren, og 6x9 på spilleren?

Tenker du da for å få mer trykk i frontene?

6x9erne krever mer, men er jo mindre viktige....

men en ting: For å koble inn en standard høyttalerkabel i en isokontakt.... howto?

Comment

Koble sub og Infinity'ene på forsterkeren for å få mer og bedre lyd, i teorien.

Ang. høyttalerkabler inn på ISO-kontakt er det bare å klippe av kablene og bruke kabelsko for å koble høyttalere og forsterker ilag. Du kan jo også evt. lodde og bruke krympestrømper hvis du vil gjøre det skikkelig, men blir mer arbeid om du selger bilen og skal plukke ut anlegget først.

En én ting til: med mindre du har en ganske ny bil, og forutsatt at du ikke har en gammel spiller, vil jeg anbefale å klippe i bilens ledningsnett. Gjorde denne operasjonen på min bil for en stund siden, og en uke etter måtte spilleren inn til rep. Heldigvis hadde jeg klippet i bilens ledningsnett, ser for meg det hadde blitt vanskelig å få noe på garanti hvis kabelsettet som fulgte med var herpa..
        Last edited by Gandulf; 07-12-2010, 21:04.
        Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

Comment

Working...
        X