Announcement

Collapse
No announcement yet.

kreative forslag til 8" midbass

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kreative forslag til 8" midbass

Har Hertz ES200 som midbass i dørene nå og har bestemt meg for å bytte de ut etterhvert.. Og hodet mitt har kjørt seg fast i en grøft, så trenger noen artige tips til midbasser. Skal IKKE bruke noe store summer på dette siden jeg har en viss annen Fiat som skriker seg gjennom nettene grunnet mangel på bilstereo.

Grunnen til at jeg bytter ut de elementene jeg bruker nå er at de ikke spiller tilfredstillende over 100hz. Og føler heller ikke at de duger til å gjengi midbass heller slik jeg ønsker. Faktisk så fungerer de mer som subbass. Og JA, jeg har brukt en del tid på å forandre dette, men gir nå opp..

Så det jeg ønsker tips om, er rett og slett 8" som klarer å gjengi musikk opp til 2-300hz på en GOD måte samtidig som det er snert og fart i de i området 50hz og opp..

Epifant?
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Kanskje en B&C kan være noe?

Frode

Comment

Originally posted by fhl View Post
      Kanskje en B&C kan være noe?

Frode
      De så spennende ut! Fant ikke noe bilde av andre siden av elementet. Vet du hvordan det ser ut? Har liksom ikke lyst på noe som ser ut som en gammal PA element liksom
      Jonas Tautra

Comment

Ser ut som et nytt PA-element:

Her er en link til produsenten: B&C

Frode

Comment

Så faktisk ikke så ille ut da. Men tror ikke de passer i døra pga den kantete formen.
          Jonas Tautra

Comment

Du burde ta en titt på Hertz HV200, det er en leken sak
            Honda Civic
            Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

"Snert og fart" avhenger egentlig ikke av selve elementet, men av ting som frekvens- og transientrespons. Den første kan EQes (selv om jeg liker å gjøre minst mulig av det om det er mulig), den andre kan ikke.

B&C-elementet er veldig spennende. Og så er baksiden ganske fancy, selv om man ikke vil se den når den er montert....

Hvor langt kan du strekke det tro? 10"?

Selv om det ser ut som et gammelt PA-element.. Av ting som er litt enklere å få tak i har man jo Hertz Space, selv om de er en smule pricey... Peerless SLS kanskje?
              Last edited by epifant; 05-11-2007, 22:46.

Comment

Originally posted by RiZLa View Post
                Du burde ta en titt på Hertz HV200, det er en leken sak
                Har sett på det ja. Vil tro den duger litt bedre enn ES200 rundt 200hz?
                Jonas Tautra

Comment

Originally posted by epifant View Post
                  "Snert og fart" avhenger egentlig ikke av selve elementet, men av ting som frekvens- og transientrespons. Den første kan EQes (selv om jeg liker å gjøre minst mulig av det om det er mulig), den andre kan ikke.

B&C-elementet er veldig spennende. Og så er baksiden ganske fancy, selv om man ikke vil se den når den er montert....

Hvor langt kan du strekke det tro? 10"?

Selv om det ser ut som et gammelt PA-element.. Av ting som er litt enklere å få tak i har man jo Hertz Space, selv om de er en smule pricey... Peerless SLS kanskje?
                  Vel, snert og fart kommer av seg selv når man monterer 8" i døra da
                  Peerlessen ser spennede ut da!
                  10" blir det ikke, og når jeg en gang oppgraderer midbass i størrelse så går jeg rett opp til 12"..
                  Jonas Tautra

Comment

har du tenkt på earthquake sine sws mids som selges for 800kr hos engenaudio? har ikke hørt noe på dem selv, men har bestilt meg slike..

og vurderer du da å selge dine es200 når den tid kommer, eller skal du bruke dem i andre prosjekter?
                    Sture Vedal

Comment

SLS 8 koster 595,- fra Eltek. Spørs om ikke jeg ville gitt dem en sjanse. Xmax på 17mm...

Comment

SLS 8 blir jo nesten like mye "sub" som ES200.
                        Honda Civic
                        Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Originally posted by chin View Post
                          har du tenkt på earthquake sine sws mids som selges for 800kr hos engenaudio? har ikke hørt noe på dem selv, men har bestilt meg slike..

og vurderer du da å selge dine es200 når den tid kommer, eller skal du bruke dem i andre prosjekter?
                          De var billige nå ja! Men skal ikke kjøpe riktig enda..
                          Blir sikkert ikke å selge, liker å ha ting liggende i tilfelle man kjeder seg plutselig en dag Kanskje man skal prøve hva man kan få ut av to slike i en panda..
                          Jonas Tautra

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                            Har sett på det ja. Vil tro den duger litt bedre enn ES200 rundt 200hz?
                            At ES200 ikke spiller veldig bra midbass i dørene dine ligger jo litt i datane på elementene, det er tross alt subelementer Men HV200 er langt mer egnet for å spille høyere opp i frekvens og snakk med EngenAudio, så gir han deg nok en hyggelig pris på et sett.

SWS8 er et flott element som spiller dypt og fint, men egner seg dårlig for dørmontering, da det er ganske kresen på volum og type kasse de står i. Men klarer du å støpe en liten kasse i døra vil det nok fungere. Har selv kjørt SWS6 i noen små dører og det fungerer fint som midbass med deling med subsonic/bandpass i bunn. Uten det plopper de veldig lett fordi døra blir alt for stor i volum. Disse kan også spille veldig langt opp i frekvens.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                              At ES200 ikke spiller veldig bra midbass i dørene dine ligger jo litt i datane på elementene, det er tross alt subelementer Men HV200 er langt mer egnet for å spille høyere opp i frekvens og snakk med EngenAudio, så gir han deg nok en hyggelig pris på et sett.

SWS8 er et flott element som spiller dypt og fint, men egner seg dårlig for dørmontering, da det er ganske kresen på volum og type kasse de står i. Men klarer du å støpe en liten kasse i døra vil det nok fungere. Har selv kjørt SWS6 i noen små dører og det fungerer fint som midbass med deling med subsonic/bandpass i bunn. Uten det plopper de veldig lett fordi døra blir alt for stor i volum. Disse kan også spille veldig langt opp i frekvens.
                              Hehe, nettopp. Var ikke helt planen at de skulle havne i dørene.. Men ser ut som det blir HV200 ja. Så litt nærmere på SWS og tror ikke det er det jeg er ute etter.

RiZLa du må tømme innboksen
                              Jonas Tautra

Comment

Working...
                              X