Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valgets kvaler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Valgets kvaler

Siden jeg nå skal bli pappa i mai (igjen...) Så må en av bilene selges til fordel for 6 seter. Valget står da mellom 98mod golf IV 1.6l og 96mod passat tdi. Golfen er dempet over alt bortsett fra tak. Passaten er bare dempet baki. I utgangspunktet var planen å beholde golfen da mye er gjort i den. (Kabler ligger der, frontsett er monterte, bare gjøres ferdig) Men så slo jo tanken meg at hvis det er så kjerring og de minste ungene (har bare de 2 største annenhver uke) vil være med finnes det jo ikke plass til så mye som en barnevogn i golfen. Så hadde vært greit med stv. Er det noen fordeler/ulemper lydmessig disse to mot hverandre? Vet dørtrekkene i passaten vil trenge en solid omgang modifisering for å huse midbasshøytalerene. Bilen jeg går for vil seff. bli dempet "all over".
    Utstyret som vil bli brukt er det jeg har pr. idag.
    Mosconi AS 300.2 på en DD2515 sub
    Mosconi AS 200.4 til frontsett. (DLS scandinavia Diskant/mellomtone, DDW6.5 midbass)
    Var i utgangspunktet veldig sikker på dette men fikk plutselig lyst på plassen i passaten.
    Last edited by Judys Bilstereo; 12-12-2010, 21:10.
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

96 modell passat stv, er det gamle typen? altså basert på den passaten som kom i 88?
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

jepp det stemmer.
      Ole Petter Holelien

Comment

Har bygget litt i både disse og golf 4, og skulle jeg valgt ut fra et lydmessig utgangspunkt så er vel golfen den jeg hadde gått for. Nå vet jeg ikke om interiørkvaliteten ble endret på de aller siste årsmodellene, men om de er like som 91-93 modellene så er det knirkete hardplast i alle retninger, og det skal mye arbeid til fpr å dempe disse til standarden golf 4 har originalt, og om golfen er godt dempet i tillegg, så har du nok endel tidsforbruk og kostnad foran deg.

Selge begge og kjøpe en golf 4 stasjonsvogn?
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Behold Passaten! Gunstigere motorisering, større plass, lettere å selge når den tid kommer.
          Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

Comment

Selge golfen fordi den er vanskeligst å selge med andre ord?

Det enkleste ville vel vært å bytte til en mindre sub om det er plassmangel, golfen har jo en diger brønn til å være liten bil, bygget ned en 12w6, audison vrx 1,500 og 4.300 samt koblingsblokker og kondensator (ja, tenk) i en golf 4, kanon lyd og alt skjult under den originale matten. God plass til barnevogn og annet tjafs der

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
              Selge golfen fordi den er vanskeligst å selge med andre ord?
              Hehe, nei fordi Passaten passer en småbarnsfar best i mine øyne
              Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

Comment

hehe har hatt noen forskjellige innstallasjoner i golfen så alt er mulig ja. 94-96 passat er vel en "facelift" av 88-93 mod. Dog er intriøret nesten det samme. Stemmer det med motor ja. For 1.6 l er ikke av det spreke slaget. Som sagt så blir det en stor bil og men ville vært greit med mulighet for å ha med de minste hvis de vil. Og dra bilen på henger er uaktuelt. Alternativet er jo å kjøre 2 biler de få gangene de skulle bli med.
                Vil jo si at comfort messig stiller de i 2 helt forskjellig klasser. Men kan være jeg kan klarer nok liter alikvel med brønnen og samtidig få flatt gulv så man kan evnt.legg ei matte over å hive i ei barnevogn. Evnt. finne en annen sub som ikke trenger så stor kasse. (selv om jeg er veldig fornøyd med DD subben)
                Ole Petter Holelien

Comment

BMW 5serie touring vært noe?
                  romslig stor bil med god plass tuil hva det måtte være
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

med tanke på plass og motor så sier jeg behold passaten, men spørs jo og hvilken som er i best stand, begge bilene er jo kjent for rust åssen 6seter har du sett på a? anbefaller IKKE sharan i allefall, en vag med fler feil å toskete løsninger skal du se lenge etter, ei heller chrysler/pontiac/chevrolet.. har du cash til de så kjøp en caravelle med tdi
                    Lars Ole Spitalen
                    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                    anlegg: DD, mtx, kenwood
                    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

BMW er ikke aktuelt. Poenget er at jeg pr. idag har begge bilene og må selge den ene. Passaten er veldig greit for rust (til passat å være) Golfen er så godt som fri for rust (er galvanisert) Begge bilene er i god stand. Har for vane å fikse bilene når noe går istykker
                      Blir nok ikke sharan nei. Etter å ha sett på div 6/7 setere så er det ikke akkurat allverdens plass om man skal ha ei dypvogn inni der. Så blir å se etter caravelle med 2.5l tdi med manuelt gir.
                      Ole Petter Holelien

Comment

Caravelle T4 kan anbefales. Jeg har en lang VR6 med manuell. Jeg har 7 seter. Hvis jeg tar ut de to bakerste, og kjører med 5 seter, har jeg fortsatt mer bagasjeplass enn en Touran varebil

TDI med manuell er nok å foretrekke. Styr unna VR6, hvis ikke du er glad i å fylle bensin. Den bruker 1,2-1,4 på blandet. Finner du en 151hk TDI, så er de gull verdt. Svært få i Norge. Mange skryter veldig av 2,4 suge diesel. Skuddsikker motor, om den får stellet sitt. Men går som en bøtte møkk, 78hk.

Det er et dusin forskjellige utgaver, hva gjelder utstyr og seteløsning. Har du ikke behov for mer enn 5 seter, så er Multivan en genial bil. Fin på tur med familien, da du har svingseter foran, bord til å slå opp på ene veggen, og 3-seteren bak kan legges ned til dobbeltseng.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Må være minimum 6 seter. (sånn det går når man vifter for mye i ungdommen) Ja 2.4l er skuddsikker ja, men når jeg synes golfen med 100hk går som en dass så er det lite aktuelt. Minsten kommer jo ikke før i mai så har litt tid til å finne bil..Har sett utstyrsnivået på caravellen varierer voldsomt ja så jeg får følge litt med framover å se om det dukker opp noe interessant.
                          Ole Petter Holelien

Comment

mye har du planer om å bruke på bil da? caravelle me 116hk diesel å en chip så har du 140dieselhester å 300 nm pluss plenty plass til anlegg, barnevogn å hund men styr unna de nyeste caravellene, er kompliserte å dyre motorer, fiberhjul å drit i steden for regreim:P en 95-98 bør være ideel
                            Lars Ole Spitalen
                            bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                            anlegg: DD, mtx, kenwood
                            skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Caravelle har aldri kommet med 116hk diesel. T4 kom med 102 og 150hk TDI. T5a kom med 105, 131 og 174. T5b tror jeg har 140 som minste TDI motor.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
                              X