Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til glassfiberstøping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til glassfiberstøping

    har kjøpt meg en 2001 mod golf stv som skal bli skodd med 19" felger (har kjøpt inn) og diverse plastikk,blir ikke noe ekstremt for jeg liker det litt mer sånn "clean look" stereoplanene er godt forberett så langt å det blir montert inn komplett stereo fra kenwood.

    . dobbel din spiller med touch
    . 4,5" på dasjbordet
    . 6,5" i dørene ( foran og bak,bygge om dørtrekk )
    . 4 x 10"
    . forsterkere til å dra alt med
    . 19" skjerm i bagasjen.
    .+ noen småting : )


    har prøvd meg litt på støping fra før,men trenger all den hjelp,tips og ideer jeg kan få : )
    håper det er noen her inne som kanskje kan gi meg noen bra bilder,text og ideer om hvordan en skal støpe kasser på best mulig resultat??

    mvh tor erik

  • #2
    Om du leser igjennom prosjekttråden min så er det ganske mange støpeprosjekter som har blitt gjort der. Alt fra sub, dørsider, kickpaneler og diskant/mellomtone podier.

    Mulig du får noen ideer der.

    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10131

    Comment


    • #3
      hei,takk for bildene du lastet opp : ) dem er nok til stor hjelp ja..

      det du har laget der ser da meget bra ut : ) bare en vet litt mer om hvordan en skal begynne med materialer og diverse,så er det kanskje ideene det står mest på?? er hvel bare å hoppe i det og prøve seg frem pent å forsiktig uten å stresse som er clue ser det ut som?om jeg ikke tar helt feil der da hehe..skal nok studere du bildene dine et par ganger til først..

      takk for hjelpen så langt : )

      Comment


      • #4
        Det du først og fremst må regne med er at det er meget tidkrevende å få det bra. Anbefaler i første omgang å starte med ett lite prosjekt som feks diskantholdere. Da kaster du ikke bort så mye materialer og tid dersom det ikke blir som du hadde tenkt.

        Er ikke så alt for vanskelig å lære seg glassfiberjobbing, men man lærer seg litt triks og teknikker etterhvert som gjør at det blir enklere og bedre å få til.

        Det som er viktig å tenke på når du støper er hvordan du skal få til finnishen (trekking av sære former kan være vanskelig) og det er også viktig å tenke på hvordan du skal få det til å bli stivt og solid. Mye former og vinkler på kassa gjør at den blir stivere, man bør også stive av med MDF eller noe annet solid materiale.

        Dremmel og vinkelsliper er veldig gode verktøy å ha når du jobber med glassfiber. Vinkelsliperen for å slipe til og kutte vekk overskuddsglassfiber, og dremmelen for finpussing. Anbefaler deg også å investere litt i en sikkelig maske med filter, vernebriller og hørselsvern. Polyester er no sikkelig svineri å puste i seg og ikke til å spøke med.

        Anbefaler også å gjøre all kutting/sliping utendørs. Det blir enorme mengder med støv i fra dette. Bruk langarmet genser med mindre du vil ha stikkende/kløende armer i ett par dager etterpå :P

        Comment

        Working...
        X