Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan koble Signalkabel og Styrestrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan koble Signalkabel og Styrestrøm

    kobler opp anlegg i min peugeot 406 97mod.. det er Sony Xplod cd spiller det snakk om... dette lurer jeg på:

    1. bak cd spilleren står det "Audio Out" også 2 inganger på hver av "sub"- "front" - "rear".. når jeg skal koble signalkabel skal de in på Sub?

    2. hvordan kobler jeg Styrestrømmen? går det bra å fjerne litt gummi fra ATT (antennekabel) også surre styrestrømkabel rundt den og teipe? eller er det noe lettere / bedre alternativ?

    Takker for alle svar
    Last edited by nixus; 27-12-2011, 20:08.

  • #2
    Hvor mangen forsterkere har du?

    Sub out fra cd spiller til monoblock
    Front out fra spiller til 1/2 ch vist du har en 4kanals forsterker
    Rear out fra spiller til 3/4ch på samme 4kanals forsterker.
    Foreksempel..


    Styrestrømmen kobles på Remote ledningen ut fra cdspiller.. og bak til forsterkeren(ene) pleier å være blå med hvit strek men usikker på sony sine oppfinnelser.

    Comment


    • #3
      1. Om det er en sub du skal ha signalet til så skal den inn på Sub ja.
      Om det er til en forsterker som driver vanlige høytaler så nei.

      2. Skal du koble styre strøm til antennen eller styre strøm til forsterkeren?
      Om du skal gi styre signal til antennen kan du gjøre det sånn om du ikke har kabel sko som er det beste...

      MEN om du skal ha styre strøm til en forsterker bør du ikke koble deg på antennen remote..
      Da bør du koble deg på AMP Remote... Hva eg kan finne av bilder og info på nette om Sony Xplode så skal denne ledningen være hvit og blå.
      Antenne remoten skal være blå... Men dette har eg bare funnet på nette så du bør sjekke i bruker manualen til din spiller og se om det er rett..
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #4
        Skal ha styrestrøm til forsterker, jeg har monoblokk, ser en ledning det står AMP REM 0,3A. Men den sitter bare i spiller og ikke Noested i andre enden, kan jeg koble meg på
        Den?

        Comment


        • #5
          oki, bruk den til monoblock ja

          Comment


          • #6
            Da er alt klart, da bare lurer jeg på hvordan kabel som skal
            Fra forsterker til bass, det er to elementer, og har 2 inganger(+ og -) og forsterkeren har 4 utganger, ( +x2 og -x2) hvordan kobler jeg dette og behøver det være tykke
            Kabler? Eller kan jeg bruke vanlige høyttalerkabler?

            Comment


            • #7
              Om du har 4 utganger på Forsterkeren er det ikke en MonoBlokk.. den har bare 1 minus og 1 plus kanal..

              Gidder du skrive hva forsterker merke og modell navn du har? samme med høyttalerene..

              Slik du forklarer, har du en 2 kanals forsterker. Det du da kan gjøre er å koble en sub på hver kanal.
              Men du bør sjekke om forsterkeren din er sterk nok til å drive disse subene...
              Audi A6.
              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

              Comment


              • #8
                Med mindre han meinte monoblocka har 4 innganger 2 + og 2 - som er paralellkobla inni forsterkeren, som kan forveksles som en 2kanaler... noen har jo den metoden mens andre har den enkle og greie 1 + og 1 - inngang
                hehe

                Comment


                • #9
                  Det er monoblokk, det er som han sier at det er sån paralellkobling, men har fått det i gang nå nå må jeg bare isolere bagasjeluka i å med at den rister som f**n :P

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Grumpyferal View Post
                    Om du har 4 utganger på Forsterkeren er det ikke en MonoBlokk.. den har bare 1 minus og 1 plus kanal..

                    Gidder du skrive hva forsterker merke og modell navn du har? samme med høyttalerene..

                    Slik du forklarer, har du en 2 kanals forsterker. Det du da kan gjøre er å koble en sub på hver kanal.
                    Men du bør sjekke om forsterkeren din er sterk nok til å drive disse subene...
                    http://www.dynabel.no/Shop/Product/d...sterker/BF4501

                    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

                    Comment

                    Working...
                    X