Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fin lyd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fin lyd?

    Har lite greie på merker og slikt no så lurer på om noen kan hjelpe meg med noen merker som utmerker seg på fin lyd???
    Mangler amp til rockford fosgate P2 410 bassere også skal jeg kjøpe meg front sett og amp til de etterhvert som jeg får spart opp litt penger.

    Hjelp!!!!!!!

  • #2
    kan vel ramse opp noen av de merkene som kommer til å bli nevnt i tråden:

    -hertz
    -focal
    -morel
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Kunngjøring: Her legges tester og personlige anbefalinger av utstyr.
      IKKE legg spørsmål om anbefalinger her, de legges i bilstereodelen.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        McIntosh er pen lyd
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Typhon View Post
          Kunngjøring: Her legges tester og
          personlige anbefalinger av utstyr.
          IKKE legg spørsmål om anbefalinger her, de legges i bilstereodelen.
          Det han sa!
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Og nå ligger den her, så nå får vi se å gi råd

            Hva definerer du selv som fin lyd? Lyd er jo som kjent meget subjektivt, så hva jeg mener er fin lyd behøver slett ikke å være det samme som du mener er fin lyd. Har du forresten noe budsjett, eller kan vi ta helt avgårde i vår jakt på vellydende komponenter?

            Comment


            • #7
              Originally posted by epifant View Post
              Og nå ligger den her, så nå får vi se å gi råd

              Hva definerer du selv som fin lyd? Lyd er jo som kjent meget subjektivt, så hva jeg mener er fin lyd behøver slett ikke å være det samme som du mener er fin lyd. Har du forresten noe budsjett, eller kan vi ta helt avgårde i vår jakt på vellydende komponenter?
              RAinbow reference
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Mener klar og fyldig/dybde lyd hvis det hjalp noe... har ikke noe spes budsjett.har tenkt til og ta det litt på langen så la oss si tilsammen i mellom 10000 og 20000 for to amper og frontsett.... litt demping i dører er også planen..

                Comment


                • #9
                  Nå bor du jo på Hamar da.... er jo ei sjappe der med noen karer som du kan stikke innom og
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Jepp har vært der,men ville gjerne ha objektive anbefalinger før jeg bestemer meg. Ble veldig mye fokus på kun de merkene de fører som er forstålig siden de driver butikk. Utrolig hyggelige og veldig god service der forresten.

                    Comment


                    • #11
                      Genesis ville jeg anbefalt... Det er bare rått...
                      Øyvind Kalbækken

                      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                      Comment


                      • #12
                        Rainbow, Hertz, Genesis, Morel, Audison, DLS, JL Audio, Alpine.

                        Det er nå merker som jeg har hørt litt av, som lyder kjempebra.
                        Sture Vedal

                        Comment


                        • #13
                          Tror faktisk du kan få endel mer for pengene ved å velge utradisjonelle elementer fremfor typiske bilstereprodukter. For 10 000,- kan man fint få elementer som stuehøyttalerbyggere sikler etter, og som dukker opp i ferdighøyttalere til langt over 50 000,-...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by epifant View Post
                            Tror faktisk du kan få endel mer for pengene ved å velge utradisjonelle elementer fremfor typiske bilstereprodukter. For 10 000,- kan man fint få elementer som stuehøyttalerbyggere sikler etter, og som dukker opp i ferdighøyttalere til langt over 50 000,-...

                            Sikkert, hvis du har peiling på hva som låter bra sammen og hva som er bra.. finne seg frem til "utradisjonelle" ting betyr at ikke så mange har valgt de før og da kan det vel gå litt på flaks og kanskje du til og med syns det høres bra ut fordi du har valgt noe andre ikke har, ikke nødvendigvis på grunn av at det er bra.

                            Også må man velge elementer som takler bilmiljøet, ikke alle hjemme høytallere som takler dette veldig bra.. kulde, varme, fukt, tørt og ristinger er ting jeg tenker på i farta.

                            Og en midbass laget til bilstereo er som regel lagd for å spille i en dør som kan være ganske mange liter, mens en hjemme høyttaler er lagd for å spille i langt mindre kasse.. så dette kan skape mer arbeid for å få til å spille bra i en bil.

                            Og i bil sitter du veldig mye nærmere høyttaleren enn i en stue, du havner i et nærområdet til høytaleren, noe ikke hjemme høyttaler produsenter har tatt med i beregningen i det hele tatt da de er lagd for å sitte mer enn 40-60cm unna.

                            Skal sies at det er noen som har fått dette til å fungere, men er mye du bør ta med i beregningene før du velger deg et sett høyttalere.. kanskje verd de ekstra kronene å velge et sett som faktisk er lagd til bil.. og få det du vil med engang?
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Erik André View Post
                              Sikkert, hvis du har peiling på hva som låter bra sammen og hva som er bra.. finne seg frem til "utradisjonelle" ting betyr at ikke så mange har valgt de før og da kan det vel gå litt på flaks og kanskje du til og med syns det høres bra ut fordi du har valgt noe andre ikke har, ikke nødvendigvis på grunn av at det er bra.

                              Også må man velge elementer som takler bilmiljøet, ikke alle hjemme høytallere som takler dette veldig bra.. kulde, varme, fukt, tørt og ristinger er ting jeg tenker på i farta.

                              Og en midbass laget til bilstereo er som regel lagd for å spille i en dør som kan være ganske mange liter, mens en hjemme høyttaler er lagd for å spille i langt mindre kasse.. så dette kan skape mer arbeid for å få til å spille bra i en bil.

                              Og i bil sitter du veldig mye nærmere høyttaleren enn i en stue, du havner i et nærområdet til høytaleren, noe ikke hjemme høyttaler produsenter har tatt med i beregningen i det hele tatt da de er lagd for å sitte mer enn 40-60cm unna.

                              Skal sies at det er noen som har fått dette til å fungere, men er mye du bør ta med i beregningene før du velger deg et sett høyttalere.. kanskje verd de ekstra kronene å velge et sett som faktisk er lagd til bil.. og få det du vil med engang?
                              Ser det poenget der ja!
                              skal handle igjennom ebay tror jeg siden dollaren er så lav nå så får litt mer for pengene der..
                              Hadde litt innteresse når jeg var liten og husker bestemt at Polk audio er gode på lyd? hvordan er de i dag?

                              Comment

                              Working...
                              X