Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fin lyd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Erik André: Det er mest å lære seg betydningen av T/S-parametre, spredningsmønstre og materialvalg det står på. Om et element er beregnet for innebruk i lukkede kasser er det ingenting i veien for å putte det i en bildør dersom parametre og spredning tilsier at det skulle gå greit. Så får man heller være nøye med fuktskjerming av elementene

    Hva med å handle brukt forresten? En veldig grei måte å få "dobbelt" så mye for pengene på

    Comment


    • #17
      Polk Audio er gode på lyd i dag og de. Kanskje ikke det mest brukte i bil, men Fido kjører da med Polk frontsett og den bilen låter veldig bra.
      Til slutt kommer det ann på hva du liker selv, noe som er noe dritt med eBay, du for ikke noe prøvelytt.

      Vet om hvor du kan få høre polk audio jeg, men råder ikke en som skal høre seg frem til hva vedkommene skal kjøpe på eBay til å kaste bort tid til forhandleren i Norge som kan gi lytt.
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #18
        Originally posted by epifant View Post
        ---Så får man heller være nøye med fuktskjerming av elementene
        hehe... ja, legg dem i bæreposer!!!

        regner med at du vil trenge hjelp etterhvert når anlegget skal inn i bilen og det er lettere å få den hjelpen der du kjøpte utstyret.... ta med det i betrakning ikke alltid det er så "billig" å handle der det er billigst på utstyret.
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #19
          Originally posted by epifant View Post
          Erik André: Det er mest å lære seg betydningen av T/S-parametre, spredningsmønstre og materialvalg det står på. Om et element er beregnet for innebruk i lukkede kasser er det ingenting i veien for å putte det i en bildør dersom parametre og spredning tilsier at det skulle gå greit. Så får man heller være nøye med fuktskjerming av elementene

          Hva med å handle brukt forresten? En veldig grei måte å få "dobbelt" så mye for pengene på
          kanskje se ann trådstarters spørsmål og tenke deg om 2 ganger før du mener en som ikke har greie på merker skal forstå T/S parametre, de parametrene har aldri interesert meg, god lyd har derimot interesert meg i snart 5år.. og jeg har aldri hatt noe problemer å få god lyd selv om jeg ikke har skjønt betydningen av alle parametrene
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #20
            Har liksom ikke mulighet til og reise norge rundt for og høre ann annlegg el så må bare satse på noe til slutt.
            Også skal jeg gjøre alt selv er planen så forhåpentlig vis trenger jeg ikke så mye hjelp fra profesjonelle..

            Prøve og feile metoden er mest moro syntes jeg

            Comment


            • #21
              Genesis og Hertz er etter min erfaring en veldig god kombo iallefall. Det da med Hi-energy serien til Hertz, og Serie III til Genesis. Nå skal jeg prøve noe nytt, Mille serien til Hertz og/eller Genesis - SoundStream (av gode gamle TRA årgang). Så vi får se om det duger noe. Av Head-Unit kjører jeg kun Alpine..
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • #22
                Hvor får du kjøpt Genesis da?

                Comment


                • #23
                  http://www.engenaudio.com/Produkter/Genesis/Genesis.htm

                  Engen Forhandler dem
                  og eltek da, bare for å være på den diplomatiske siden
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #24
                    De har vel genesis hos hamarkameratene også?

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by jegermester View Post
                      Ser det poenget der ja!
                      skal handle igjennom ebay tror jeg siden dollaren er så lav nå så får litt mer for pengene der..
                      Hadde litt innteresse når jeg var liten og husker bestemt at Polk audio er gode på lyd? hvordan er de i dag?
                      Da sku du tenkt på det i går siden dollarkursen var nede i 4,30 I dag gikk den opp igjen ei krone..

                      Sist oppdatert 28/11/07
                      USD Amerikanske dollar 5,3873

                      Det er banken min da...

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Henning- View Post
                        Da sku du tenkt på det i går siden dollarkursen var nede i 4,30 I dag gikk den opp igjen ei krone..

                        Sist oppdatert 28/11/07
                        USD Amerikanske dollar 5,3873

                        Det er banken min da...
                        Faen.. Det tenkte ikke jeg på i går vøttu.
                        prøve og følge med litt på den fremmover da kanskje.
                        Noen sjans for at det plutselig skal skje igjen?

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by jegermester View Post
                          Hvor får du kjøpt Genesis da?
                          mener dynabel.no har genesis og.
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic
                          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                          www.sandviksbassogbongel.com

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by NoZ_87 View Post
                            mener dynabel.no har genesis og.
                            ... dynabel er eltek..
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #29
                              Hvordan er Hifonics på god lyd da?
                              Tror kanskje det blir hifonics frontsett og amp til frontsettet.

                              Comment


                              • #30
                                Du burde absolutt ta tur til Kenneth og Anders på Hamar og ta en titt på Hertz høyttalere, samt den nye SRx serien fra Audison som kommer til uka og de nye Hertz EP forsterkerne som kommer i januar. De har også Genesis forsterkere, som er utrolig bra saker, dog litt dyrt til ditt budsjett kanskje.

                                Jeg hadde heller hørt om å få en grei pakkepris hos Hamarkameratene enn å kjøpe fra USA. Da har du også noen veldig habile karer når det gjelder tips/råd og justering, samt service om det skjer noe. Disse tre punktene er verd mye mer enn å spare noen kroner i å kjøpe fra USA.
                                Honda Civic
                                Audison Thesis

                                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                                Comment

                                Working...
                                X