Originally posted by Glenn Solie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kicker warhorse!!!
Collapse
X
-
Originally posted by aFFekak View Post85.000,- var jo billig..Pioneer - Hertz - Zealum
Prosjekt Volkswagen Passat 3B
Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr
Comment
-
Originally posted by Glenn Solie View PostJa, den er kostbar, men desverre så er det slik at "ny" teknologi koster gjerne litt penger i starten, frem til det blir implementert i flere produkter.
Det å hevde at den ikke er verd 25.000,-, syntes jeg er unødvendig når man ikke har forsøkt den enda, eller vet hvordan forsterkeren er bygget.
Kicker Warhorse er faktisk bygget med en forsterkerteknologi som ikke har vært benyttet kommersielt tidligere.
La heller forsterkeren bevise hva den kan, og døm den heller etterpå
først og fremst, hvilken SQ fordel har denne ampen her fremfor en hvilken som helst annen serieprodusert 10kw'er (og da mener jeg amper av type stor størrelse som yter oppgitt effekt) som koster en brøkdel av Warhorse?
Altså, vil folk høre forskjell på denne ampen og en annen stor amp som yter like mye eller mer?
Eneste jeg kan tenke meg som kan være en liten fordel i retning Warhorse er kanskje mer ytelse på samme strømtrekk, men folk betaler ikke 4-5 ganger prisen for å trekke litt mindre strøm
Ang. teknologien høres det ut som samme opplegget som Stetsom går på, disse er også svært lette til å være 7kw-10kw amper og yter mye pr ampere strømtrekk.
Comment
-
Originally posted by Techpoint View PostSkal holde meg seriøs her..
først og fremst, hvilken SQ fordel har denne ampen her fremfor en hvilken som helst annen serieprodusert 10kw'er (og da mener jeg amper av type stor størrelse som yter oppgitt effekt) som koster en brøkdel av Warhorse?
Altså, vil folk høre forskjell på denne ampen og en annen stor amp som yter like mye eller mer?
Eneste jeg kan tenke meg som kan være en liten fordel i retning Warhorse er kanskje mer ytelse på samme strømtrekk, men folk betaler ikke 4-5 ganger prisen for å trekke litt mindre strøm
Ang. teknologien høres det ut som samme opplegget som Stetsom går på, disse er også svært lette til å være 7kw-10kw amper og yter mye pr ampere strømtrekk.
Fordelen til Warhorse er at den faktisk er veldig effektiv, og yter hele 10kw ved 2 ohm med relativt lav forvregning. Og som sagt ny teknologi koster penger i starten. Stetsom ser for meg ut som ganske standard forsterkere hvor flere av dem har mye "skrytewatt" oppgitt på toppen, og monoblokkene er standard kl D. Ikke noe nytt der i gården ser det ut til.Glenn Solie
Frittstående konsulent
Comment
Comment