Announcement

Collapse
No announcement yet.

6,5" midbasser, kjøpsråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6,5" midbasser, kjøpsråd

Skal kjøpe meg ett par nye 6,5" midbasser for å bruke i dørene, kjører 2 veis system aktivt. Mine krav er; mye dynamikk, høy effekttålighet og så my SQ som mulig i forhold til de andre to nevnte krav.

Skal helst deles så lavt som 50hz/18db.

Råd med erfaringer mottas med takk.

Geir B.

Pris?

Skal selv bruke Morel Elate 6 i dørene. 3" spole, tåler 200W rms og 1000W peak, så de koser seg med stor forsterker.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Hva med Hertz HV165 ?
      Mvh
      Lars Engen

Comment

Kan ordne fin pris te deg på CDT Audio ES-600.
        Men som sagt... spørs hvor mye penger du skal legge i det.
        Ken André Høgden
        www.powersound.no
        CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
        !!Nettshoppen Powersound!!

Comment

Hertz ML1600.. Litt dyre, men det går for over
          sound.vision.soul

Type R

Comment

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=100

ikke meningen å kun anbefale Hertz utstyr her, men her er det iallefall litt erfaringer fra andre, å jeg har selv hørt denne mye å til prisen er det få som kan måle seg. pioneer sin PRS 17cm er også noe jeg ville vurdert, den er det bra fart i.

Comment

Focal KP? Seas Reference? Dynaudio? Mye å velge i
              Alpine
              Audison
              Hertz
              Soundstream

Comment

Har hatt HV200 i ett treveisoppsett, syns dem virker litt flat i gjengivelsen.

Morel eller CDT hørtes meget interessant ut. CDT har ihvertfall godt rykte på seg. Prisklasse rundt 3-4k da.

Comment

Originally posted by gbraen View Post
                  Har hatt HV200 i ett treveisoppsett, syns dem virker litt flat i gjengivelsen.

Morel eller CDT hørtes meget interessant ut. CDT har ihvertfall godt rykte på seg. Prisklasse rundt 3-4k da.
                  Morel har ikke dårlig rykte dem heller... bare så det er sagt. Men når det gjeller CDT så er det ES serien som gjeller om du er SQ menske, finnes også HD, kan si at den er ikke like detaljert som ES men finnes nye mere "Party" i dem så er litt opp til hva du liker.
                  Ken André Høgden
                  www.powersound.no

Comment

må huske at alle merkene som har blitt nevnt her så langt, sansynligvis er mer en gode nok bra de blir montert skikkelig, om ikke utstyret sitter stabilt, og det er skikkelig dempet så vil det heller ikke fungere uansett hvor bra det er. men noen elementer er lettere å få til å fungere en andre. det beste er å få høre på de forskjellige selv under like forhold

Comment

Helt enig i dette "autod".. MEN er ikke noenstann kundene kan få gjort dette... dessverre. men skulle vært morsomt om det gjordes flere tester rundt om i norge når det gjeller billyd. Som det er idag så må kunden stole 100% på selger og det kunden har hørt av kompiser og lest på div. forum.

Var vel pågang dette men personen fikk jo en annen jobb. Men kanske noe EMMA kan tenke litt på.
                      Ken André Høgden
                      www.powersound.no

Comment

desverre er dette sjelden mulig, iallefall med så mye forskjellige merker, men det nærmeste man kommer er demorack i butikker eller i div biler rundt omkring, men jeg synes nesten det blir feil i mange tilfeller å høre dem i bil for stort sett so er alle biler ulike og ikke minst montert mer eller mindre bra/dårlig, så det mest nøytrale ville være å ha dem i en lik baffel i et rack.. vi har mye på hamar men langt ifra mye merker...

Comment

Originally posted by autod View Post
                          desverre er dette sjelden mulig, iallefall med så mye forskjellige merker, men det nærmeste man kommer er demorack i butikker eller i div biler rundt omkring, men jeg synes nesten det blir feil i mange tilfeller å høre dem i bil for stort sett so er alle biler ulike og ikke minst montert mer eller mindre bra/dårlig, så det mest nøytrale ville være å ha dem i en lik baffel i et rack.. vi har mye på hamar men langt ifra mye merker...
                          så sant som det er sagt, men det skal sies at det er mye forskjell på rack og bil. men som sagt, kanske det nermeste man kommer...
                          Ken André Høgden
                          www.powersound.no

Comment

HV165L eller HV200 er supre til dedikert midbass bruk for 2-300hz og ned men den er nok ingen overlegen kandidat til et 2 veis system.

ML1600 ville jeg satsa pengene på

Jeg har hørt de mye i 2 veis system og det funker veldig bra.
                            Honda Civic
                            Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Har trådstarter noe budsjett på dette ?
                              Mvh
                              Lars Engen

Comment

Working...
                              X