Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjell på lydkvalitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjell på lydkvalitet

    Heisann, nå som jeg har kjøpt ny sub og forsterker så har jeg et luksusproblem.
    Enkelte ganger spiller det for bra. Kan sette på en plate av garth brooks og få bassen til å spille aldeles nydelig. Så skal en venninne låne bilen og setter inn 50 Cent fjas og da rister bortimot bilen i stykker.
    Jeg setter jo pris på SQ og vil slettes ikke gå bak å stille forsterker hver gang vi bytter cd.
    Finnes det en kjekk duppeditt som fanger opp forskjellen mellom kvaliteten og justerer nivået selv? sånn hadde jeg trengt

  • #2
    En manuell nivåregulering er det du skulle hatt. En automatisk en ville bare kløna det til, siden musikk er dynamisk.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Hvis du ikke har justerbar sub ut på spilleren så er det murlig å få remote på de fleste forsterkere..
      1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

      Comment


      • #4
        De fleste spillere av noenlunde kvalitet har en egen subwoofer utgang der du får justert nivå samt delefrekvenser og evnt slope.

        Hvilken spiller har du?
        Honda Civic
        Audison Thesis

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

        Comment


        • #5
          høres ut som du har justert opp bass boost egentlig da dette er en "typisk symptom"...
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            jeg får prøve å justere litt når jeg kommer hjem. Har dynabel med sånn remote på ja, men synes ikke den utgjør nok, får selvfølgelig skrudd ned, men da forsvinner den gode lyden. Har pioneer 3900 spiller.
            kan godt hende jeg har hvert litt ivrig med bass boosten :-)

            Comment

            Working...
            X