Announcement

Collapse
No announcement yet.

soundstream tra

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

bass bosten står på 0. eg kan få meir bass. men då kan eg ikkje ha noke serlig volum på. kan sette cd spelaren på super bass. men då smelle det viss eg får ein sang med litt bass.

kan eg koble bassen/mellomtone direkte på forsterkaren uten delfilteret? eller kan den ta skade av det?
    kan eg koble om pluss og mius?
    ja, eg har og vore inne på tanken på at døra er for stor til midbassen eg og.

diskanten er montert oppe med side speilet. og midbass/mellomtone nede i døra. har montert det der orginal høgtalarane var montert.

Comment

Originally posted by Anseth View Post

kan eg koble bassen/mellomtone direkte på forsterkaren uten delfilteret? eller kan den ta skade av det?
      Nei, det kan du ikke gjøre. Et delefilter og en diskant er der av en grunn, og det vil heller ikke gjøre midbassresponsen bedre.

kan eg koble om pluss og mius?
      Om du ikke har fasefeil så bør du ikke gjøre det nei. Da gjør du det bare enda verre.

ja, eg har og vore inne på tanken på at døra er for stor til midbassen eg og.
      Det er ikke problemet. En midbass designet til bilbruk er designet til å bruke hele døra. Høres mer ut som at du trenger å dempe døra di rett og slett.
      Tror du vil bli temmelig overrasket over resultatene.
      Honda Civic
      Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Originally posted by RiZLa View Post
        Nei, det kan du ikke gjøre. Et delefilter og en diskant er der av en grunn, og det vil heller ikke gjøre midbassresponsen bedre.
        Jo det kan han gjøre, men da må han dele på spillern.

Comment

grunnen til den dårlige lyden er at mellomtonen/bassen er sprengt. ganske syd at dei er sprengt uten å fått noke serlig lyd ut av dei. so eg veit ikkje en gang om dei er gode. det er vell sann som skjer når forsterkarne ikkje yte det den skall. ganske synd.

so då meg veg vell kjøpe nye kompsett? eller kan eg berre kjøpe ein ny mellomtone og sette inn?

Comment

grunnen til den dårlige lyden er at mellomtonen/bassen er sprengt. ganske syd at dei er sprengt uten å fått noke serlig lyd ut av dei. so eg veit ikkje en gang om dei er gode. det er vell sann som skjer når forsterkarne ikkje yte det den skall. ganske synd.

so då meg veg vell kjøpe nye kompsett? eller kan eg berre kjøpe ein ny mellomtone og sette inn?
            Ikke for å være frekk, men når et element blir blåst så tyder det mer på feil bruk enn at en forsterker ikke leverer det den skal.
            Honda Civic
            Audison Thesis

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

Comment

Han sa jo han hadde opplevd spraking i høytalerene når han vridde på, det er jo et tegn på at du bør spille lavere.

Synd det ble ødelagt..
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Defus View Post
                Han sa jo han hadde opplevd spraking i høytalerene når han vridde på, det er jo et tegn på at du bør spille lavere.

Synd det ble ødelagt..
                eg har aldri spelt høgt. eg trur nok det er meir skadelig å ha for lite straum en for masse straum.
                når forsterkaren ikkje klara å levere nok straum so vrenge den høgtalren. eller den brenne høgtalren.

her er det svare eg fekk frå selgaren: En dårlig forsterker som tynes mere enn den klarer vil lage dc spenning som varmer spolen og kan dermed brenne denne. Om den fortsatt virker så vil effektiviteten bli serdeles dårlig og den vil typisk lage litt knitrelyder eller skrap.
                Dette kan selvsagt være tilfelle og en slik overbelasning som smeltet spole dekkes deverre ikke av garantien da dette er brukerfeil.

Comment

Er både frontsettet og forsterkeren ny eller har du brukt noe av dette utstyret før ?
                  Mvh
                  Lars Engen

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
                    Er både frontsettet og forsterkeren ny eller har du brukt noe av dette utstyret før ?
                    alt var nytt i mai. men ikkje cd spelaren. den va 2 år gammal. men eg kjøpte ny i haust og håpte på bedre lyd. noke som det ikkje vart. og no kjøpte eg ny forsterkar med litt meir power. men lyden blei ikkje noke serlig bedre.
                    so då er det vell ikkje anna en å kjøpe nytt utsyr?

for å gjer livet lettare for meg. sa kunne eg få kjøpe soundstream RF-60c til 1995kr.

men kor bra det spela kan vell du engen svare på?

Comment

Reference settet er meget bra.

Hvordan batteri har du, og har du målt spenningen når du spiller ?
                      Mvh
                      Lars Engen

Comment

orginalt batteri framme. kinetik hc2000 bak. har målt volten på monblokka under speling. og den låg på 13,6 under speling. dynamoen er på 70-120A

Comment

Working...
                        X