Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ang. Aktiv Deling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ang. Aktiv Deling

Heisann!

Jeg har et spørsmål!

Jeg har lyst til å fikse opp litt fin lyd i bilden min, og jeg har sett litt på en del av de prosjektene som er lagt inn her, så ser jeg at det er en del som kjører aktiv deling på frontsett.

Så har jeg sett litt på dette:

Diskanter:
    Peerless v-line XT25SC50-04 1"dome, ringradiator - neodym
    (ikke noe link til denne, leter etter parametre selv)

Midbasser:

http://www.mamut.net/dynabel/subdet603.htm

Eller

http://www.mamut.net/dynabel/peerles...4_-_830860.pdf

Så lurer jeg på dette:

1. Kan det der bli en bra kombo, eller blir det ikke så værst!
    2. Kan jeg kjøre dette aktivt ved hjelp av 1 stk. 4-kanaler
    3. Er det noe som vil være bedre i samme prisklasse?
    3 info: Har ikke plass til større egentlig, kan lage plass men.

Takker på forrhånd.
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

aktiv deling er helt oppnåelig bare man har en liten anelse om hva man tukler med.
    Hvilken spiller skal du bruke?
    De diskantene er veldig gode, men pass på å monter dem mest mulig on-axis!
    De liker heller ikke å bli delt for lavt, så 2,5khz med 12db er et absolutt minimum! jeg ville delt dem høyere hvis det er mulig.
    Når det gjelder midbassene ville jeg holdt meg langt unna peerless sls'en i et toveis sett, for disse er ikke beregnet for å bli delt så høyt! Da ville jeg heller valgt den andre peerless modellen.
    Har du plass til 6,5", så ville jeg absolutt tatt en titt på seas performance eller seas reference, som er på tilbud nå om dagen hos eltek. Disse er beregnet for bil og vil være mye lettere å få til å spille pent uten justering! de vil også kunne deles opp til 3khz uten noe problemer.
    Det vil bli en meget bra kombinasjon, så lenge det blir montert riktig! og det kan fint kjøres på en 4-kanaler

Info om xt25
    Last edited by hc_tk; 10-03-2008, 22:43.
    Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
      aktiv deling er helt oppnåelig bare man har en liten anelse om hva man tukler med.
      Hvilken spiller skal du bruke?
      De diskantene er veldig gode, men pass på å monter dem mest mulig on-axis!
      De liker heller ikke å bli delt for lavt, så 2,5khz med 12db er et absolutt minimum! jeg ville delt dem høyere hvis det er mulig.
      Når det gjelder midbassene ville jeg holdt meg langt unna peerless sls'en i et toveis sett, for disse er ikke beregnet for å bli delt så høyt! Da ville jeg heller valgt den andre peerless modellen.
      Har du plass til 6,5", så ville jeg absolutt tatt en titt på seas performance eller seas reference, som er på tilbud nå om dagen hos eltek. Disse er beregnet for bil og vil være mye lettere å få til å spille pent uten justering! de vil også kunne deles opp til 3khz uten noe problemer.
      Det vil bli en meget bra kombinasjon, så lenge det blir montert riktig! og det kan fint kjøres på en 4-kanaler

Info om xt25

Takk for infoen!

Dette er ikke noe ambisiøst bygge for EMMA eller noe.
      Det er rett og slett jakten på litt penere lyd uten å bruke all verden med penger!

Skal bruke en Pioneer spiller, har en liggende, men den blir bare brukt midlertidig! Det er ikke noe raskt bygge med noen mål som sagt, dette er noe som vil bli tatt etter tid!

Så er det noen annbefalinger som kan passe inn i en 1500,- pakke hadde det vært supert!
      Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

du får seas performance settet til 1995 hos eltek nå. da det er på tilbud.
        Så får du noe ikke alle andre har også
        Her er en konklusjonen av en test jeg har lest om dette settet:
        "Well, if you already haven't been able to tell what I thought of these Norwegian wondrous speakers, then I will spell it out for you. The SEAS PS165/1's are about as close as any speaker that I've tried out for CA&E to the all-conquering Alpine F#1 Status components that I reviewed a while back. In other words, the SEAS are just great sounding!

The build quality and the design brilliance of these speakers are world class. They reproduce sound with fantastic purity, realism and an ease of listening that makes them a joy to spend time with over and over again. Yes, they are expensive at $999 for the set. But, if you are a discriminating listener that actually wants to fall in love with sound, you must give these a listen. After a long listen I'm sure you'll be hooked."
        Hvilken pioneer modell er det da?
        Prosjekt SQ Audi A3

Comment

du får seas performance settet til 1995 hos eltek nå. da det er på tilbud.
          Så får du noe ikke alle andre har også
          Her er en konklusjonen av en test jeg har lest om dette settet:

Hvilken pioneer modell er det da?
          Hmm, blir ikke aktuellt å kjøpe noe enda, venter på å få penger fra et salg jeg har gående!

Det er en litt eldre modell pioneer! Kun 3-bands EQ med HP-filter og Frekvensdeling på sub utgang! Husker ikke modellen! Ikke noe fancy egentlig, men er meget fornøyd med den, betalte rundt 3000,- for den i sin tid!
          Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

Originally posted by PikoFlex View Post
            Hmm, blir ikke aktuellt å kjøpe noe enda, venter på å få penger fra et salg jeg har gående!

Det er en litt eldre modell pioneer! Kun 3-bands EQ med HP-filter og Frekvensdeling på sub utgang! Husker ikke modellen! Ikke noe fancy egentlig, men er meget fornøyd med den, betalte rundt 3000,- for den i sin tid!
            da har nok ikke den muligheten til å kjøre aktivt, da du må ha hp og lp på spilleren. så da må du nok enten kjøre aktivt eller finne en dedikert spiller.. hvis du ikke har gode delefiltre i forsterkeren da.
            Prosjekt SQ Audi A3

Comment

da har nok ikke den muligheten til å kjøre aktivt, da du må ha hp og lp på spilleren. så da må du nok enten kjøre aktivt eller finne en dedikert spiller.. hvis du ikke har gode delefiltre i forsterkeren da.
              Har sett litt på de nye Hertz forsterkerne, ikke Hp serien, men EP serien! De er ganske rimelige og ser ikke så aller verst ut utseendemessig egentlig! Men har rett og slett ingen aning på hvordan de er!

Ser egentlig litt på alle muligheter når det kommer til forsterker! Har også kunnet tenke meg en 5-kanaler slik at jeg ikke bruker så mye plass egentlig! Har ikke tenkt å fylle hele bagarsjeplassen i bilen heller. Så ser også på EP5 forsterkeren fra Hertz. Siden den er rimelig, men som sagt, aner ikke kvalitet eller hva de er god for.

Er ikke på jakt etter all verden av trykk, men nokk til å høre på musikk og kanskje imponere litt i alle fall med fin lyd!

Som sagt, dette er ikke noe 50.000,- bygge, her er det rett og slett satt fokus på fin lyd uten at det skal koste skjorta.
              Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

vet ikke hvordan delingsmulighetene er på den, men den vil nok fungere fint. Men da klarer nok de hos installbay og lure deg til å kjøpe hertz frontsett og!
                Prosjekt SQ Audi A3

Comment

vet ikke hvordan delingsmulighetene er på den, men den vil nok fungere fint. Men da klarer nok de hos installbay og lure deg til å kjøpe hertz frontsett og!
                  Ja har hørt Dieci settet fra en kompiss, og jeg ble svert fornøyd med lyden på det egentlig, men når jeg hørte prisen ble jeg overaska, masse lyd for pengene!

Men Vil ha noe lignende Hi-Energy egentlig!

Hadde vært fint om noen kunnet kommet med et tilbud da for eksempel!
                  Vet jo hva jeg skal ha, men alltid interresant å se hva andre kan komme med!

Det som står på listen er:

-Forsterker (5 eller 4 kanaler)
                  -Mellomtone/Midbass
                  -Diskant
                  -Sub (10" eller maks 12")

Det jeg har sett masse på, som jeg har fått mersmak for er egentlig Peerless og scan-speak. Scanspeak er litt utenfor mitt budsjett, men lyden i de er helt fantastisk!

Har sett litt på plassering av diskanter i går, tok ikke noen bilder! Men dere som er kjenner VW Golf og VW jetta MK2 så vet dere med 90 dører så har man den lille 3 kanten ved speilet som man kan lage et realt diskanthus på! Der har jeg tenkt å plassere diskant og mellomtone i "oppbevarings" lommene i sidedekslene! Skal sage vekk oppvbevaringsboksen og støpe nytt!
                  Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

da vil jeg anbefale dieci 10" bassere..jeg bruker de i bilen min nå å de er bra jeg kjører dem på en suondstream sma-2.480 de får ca 140watt i stereo hver seg.¨å det funker

Comment

Originally posted by golf22 View Post
                      da vil jeg anbefale dieci 10" bassere..jeg bruker de i bilen min nå å de er bra jeg kjører dem på en suondstream sma-2.480 de får ca 140watt i stereo hver seg.¨å det funker
                      Ser litt nermere på Energy serien egentlig!
                      Den ser meget lovende ut i alle fall!
                      Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

Originally posted by golf22 View Post
                        Ja, jeg har troa på de der! Får merkverdig mye for pengene i disse Dieci bassene.

Comment

Ser litt nermere på Energy serien egentlig!
                          Den ser meget lovende ut i alle fall!
                          Om du skal kjøre det aktivt hadde jeg villet sett på denne kombinasjonen om du er ute etter å få mye god lyd for minst mulig penger :

midbass : HV165
                          diskant : Space 1
                          forsterker : EP 5

Comment

Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                            Om du skal kjøre det aktivt hadde jeg villet sett på denne kombinasjonen om du er ute etter å få mye god lyd for minst mulig penger :

midbass : HV165
                            diskant : Space 1
                            forsterker : EP 5
                            Ja så litt på det der i går faktisk!

Eneste som var at jeg valgte en anne diskant enn det der!
                            Jeg så på HT25 istede for Space!

Er det stor forskjell på de diskantene egentlig? Hvilken er minst plasserings avhengig!?
                            Pioneer - Hertz - Zealum

Comment

Ja så litt på det der i går faktisk!

Eneste som var at jeg valgte en anne diskant enn det der!
                              Jeg så på HT25 istede for Space!

Er det stor forskjell på de diskantene egentlig? Hvilken er minst plasserings avhengig!?
                              Space er egentlig et funn til prisen, og er vesentlig bedre enn HT25.
                              Er vel verdt de ekstra kronene.

Hvem som har best spredning er jeg litt usikker på, men regner med det er ganske likt. Hvor skal de plasseres?

Comment

Working...
                              X