Announcement

Collapse
No announcement yet.

er sony bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • er sony bra?

    Hei...
    har begynt på bygging i e34 å har bestilt 2x12" Sony Xplod av typen XS-L124P5B...har også en stor monoblock forsterker på 1200 rms i 1 ohm spm skal drive dette...noen som hvet åssen dette kan bli ell har noen tips på va jeg burde gjøre får å få god lyd?

  • #2
    Først og fremst har du postet i feil forumdel, denne kategorien er for ting man allerede har testet og kan anbefale videre

    For det andre hadde det nok vært lurere å spørre før du bestilte. Sonys billigere komponenter er ikke veien jeg ville gått om jeg var ute etter god lyd, men det vil nok gi lyd fra seg. Og uansett er det du som skal bli fornøyd, så du får se hvordan det blir når du har koblet det opp

    Det ligger endel tips og råd rundt på forumet ang. E34, så om du søker eller surfer litt rundt finner du helt sikkert noe brukbart

    Comment


    • #3
      Feil forumdel, flyttes.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        hadde for noen år siden en sony pentagon 10". byttet det ut med focal å kan si så mye som at sony ALDRI kommer i bilen igjen. er som natt og dag..
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Styr langt unna Sony, kommer ikke inn i min bil igjenn heller...

          Comment


          • #6
            Man kan si at som oftest så gjenspeiles kvaliteten på prisen. Men hadde det vert for 10 år siden så hadde sony en serie som het xes, og det var noe av det grommeste som var å få kjøpt på den tiden. men etter den tiden så har det vert så som så med dem, og når dem kom med såkalt xplode så hadde dem vil jeg si nådd bunnen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Trøndern View Post
              Man kan si at som oftest så gjenspeiles kvaliteten på prisen. Men hadde det vert for 10 år siden så hadde sony en serie som het xes, og det var noe av det grommeste som var å få kjøpt på den tiden. men etter den tiden så har det vert så som så med dem, og når dem kom med såkalt xplode så hadde dem vil jeg si nådd bunnen.
              Vil nå nesten påstå at de jobber med å komme lavere hele tiden ..
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Blir nesten dårlig av SONY. Hadde en del komponenter fra den akk så velkjente Xploid-serien. Værre lyd, dårligere trøkk og så lite dynamisk spilling har jeg ikke hørt siden.

                MEN, da jeg hadde disse komponentene skal det legges til at det var tidlig i min bilstereo-"karriere" Nivået var vel i grunn veldig lavt. Men nå i etterkant, etter flere års testing av diverse merker og komponenter, ser jeg hvilket lavt nivå SONY har på sine bilstereokomponenter!
                Terje Lie
                99 53 66 00
                terje_lie@yahoo.no

                Comment


                • #9
                  Sony har KUN levert stortsett 3 div. modeller på markedet som er knall bra:

                  Sony ES (T1/X1/P1/C1 + alle tilbehørene forsterkere/høyttalere) kom i 1990-91

                  Sony CDX-C90R + Sony XDP-4000x kom i 1998-2000 (tror je)

                  Sony XES-Z50 (Komplett 3veis Xes system med alle forsterkere/høyttalere) kom i 1995-97

                  Comment


                  • #10
                    hadde to slike femkanta xplod 12" i bilen min, og det dunka skikkeli, men særlig bra lyd kan jeg ikke si det var.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by spiff View Post
                      hadde to slike femkanta xplod 12" i bilen min, og det dunka skikkeli, men særlig bra lyd kan jeg ikke si det var.
                      kommer jo ann på hva du selv mener med bra lyd, noen synest faktisk d er greit med org høytalere i bilen, mens noen av oss sikter betraktlig høyere men så er d dem som ligger mitt på tre`et da, åsså er d bassomaner så vilket oppsett som passer deg er nok ikke lett å si, men slik jeg ser d så ligger vel du mitt på tre`et med oppsettet ditt
                      Ronny Karlsen
                      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                      Comment


                      • #12
                        selfølgelig er det en subjektiv sak

                        personlig så sikter jeg nokk litt høyere en midt på treet

                        Comment

                        Working...
                        X