Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen tanker om detta russebil-anlegget?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen tanker om detta russebil-anlegget?

Har handla inn anlegg til Russebilen som forresten er en 90-modell Chevrolet Starcraft.

Vi har kjøpt følgende (alt kommer fra megabillig.no som vi fikk en kjempegod avtale med)

Spiller: 1 stk Alpine CDE9873RB
    Frontsett: 1 stk ADS 236is komp.sett
    6x9": 2 stk Xelent TX694 sett
    Suber: 2 stk Soundstream Reference RW 12" subwoofer
    Monoblokk: 1 stk Solid Audio F15D
    4-kanaler: 1 stk Solid Audio F 47

I tillegg har vi to kabelsett fra Soundstream +div småkabler og smågreier fra biltema..

Vi har gitt ca 10k for alt sammen

Noen som har noen tanker om dette anlegget eller evt. noen erfaringer med noen av komponentene?

En annen ting jeg lurer på er tips til kasse til disse subene, vi har ei 19mm MDF plate på ca 1.5 x 2.5 meter. Tenkte å bygge ei dobbel kasse som skal gi mest mulig trøkk, lydkvalitet er vel ikke akkurat 1. pri i en russebil.

Lukka kasse/porta kasse?
    Antall liter?

På forhånd takk for eventuelle svar

Edit: anlegget er kun tenkt å spille inne i bilen, og gi best mulig lyd der og ikke utenfor. Kassa blir sittende under benken bakerst som vi har hevet med noen cm for å få plass til 12" subene.
    Last edited by neptyr; 15-04-2008, 08:18.

Gjorde linkene dine klikkbare.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Første tanken som slår meg, er at du kunne fått bedre deler til samma prisen.

A/D/S og Xelent er chinapapp av den dårlige typen, Solid audio har jeg ikke noe formening om, men når det selges fra Xelent.no har jeg mine store tvil om at det leverer i forhold til prisen.

men dere har fått dere en knall spiller og 2 skikkelige sub'er, bare synd dere ikke (om xelent.no teorien min om de solid audioblokkene stemmer) har kraft til å utnytte dem skikkelig.

Skal du ha skikkelig trøkk, så ville jeg gått for en båndpass-kasse, men da tror jeg dere trenger mer MDF.

Hvor mye plass har dere til overs til subbene?
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Satt sammen et oppsett i en russebil her i byen med følgende:

Pioneer DEH-P4000UB
        2par Morel Tempo 6x9"
        1par Morel Tempo 6,5"
        4 stk Hertz DS 300 basselementer
        Audison LRx 1.1k
        Audison SRx 4

Med litt kabler og greier havnet dette på 15 000 Synes ikke det er så halvgæli'

Det jeg mener her, er at man kan få komponenter av god kvalitet til en ok penge.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Joa, men 15000 er ca 15000 over det vi egentlig hadde å bruke på anlegg.. Vi fikk bare skrapa sammen no penger og handla inn :P

Men har dere hatt noen av elementene før? Eller er det sånn at siden det kommer derfra så må det væra no dritt?

Jeg var kjempeskeptisk til anlegget sjøl og er kjempespent på å få det inn..
          Er den eneste på bilen som interesserer meg for anlegg og har prøvd å sette opp en del forslag med alle de komponentene som da havna på rundt 13-14.

Har selv RF i min egen bil så da er jeg kanskje litt unnskyldt? Har fått det for meg at ikke alt for mange er overbegeistra over RF her inne.. Får se om noen år så har jeg vel lært meg litt om detta jeg og Blei litt småhekta på bilstereo før jul og har lært mye av å bygge sjøl og syns det er veldig interresant og ikke minst dritgøy med lyd i bil!

Comment

hadde du i det minste kjøpt RF..

Xelent _er_ drit, A/D/S er torshov-billig-greier som låter der etter, Solid Audio kjenner jeg ikke, men jeg regner med det blir solgt på samma grunnlag som Xelentproduktene, mao er det rimelig sikkert at det er kinaprodukter fra en av de mer shabby fabrikkene.

Soundstream elementene har jeg aldri hørt selv, men de får skryt fra andre på forumet som jeg ser på sikre kilder, så de leverer nok det dem skal.
            Og Alpine har jeg brukt mye av sjøl, dog ikke den spilleren, men jeg har aldri blitt skuffa av Alpine.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Har selv hørt Alpinespellere og er knallimponert over lydkvaliteten i forhold til prisen, hadde tenkt å kjøpe det til egen bil men landa på en Pioneer DEH-7900UB pga mulighet til ipod-styring. Problemet med RF er at jeg betalte 18k for mitt og da er det et sett mindre med 6x9, en basser mindre og 1 2-kanaler i stedet for monoblokka.

Er på den annen side veldig spent på hvordan det høres ut! Kan jo hende jeg får en positiv overraskelse Men tviler på at det A/D/S frontsettet rett på spilleren kommer til å imponere noe særlig ja :P Slår nok ikke Power T162S frontsettet )som jeg er knallfornøyd med) for å si det sånn. I så fall begynner jeg å grine..

Comment

Om det er et russeannlegg så bare kjøp billig!
                Varer antageligvis ikke ut russetida uansett!
                Vi hadde annlegg til 15.000,- ca i bilen vårres der ene JBL forsterkeren som sto der var verdt ca 12.000,- da! Og den var ikke min og det var jeg gla for... for den ble impregnert av alle mulige slags kroppsvesker og alkoholer.

Det er snakk om et annlegg som skal inn i ei festbule!!!
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

aggregat og PA ;D
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

3.5" bullet tweetere og 15" midbass ftw:P
                    Pioneer - Hertz - Zealum
                    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Hehe.. var vel noe av tanken vår og at vi ikke ville legge for mye i det da det er stooore sjanser for at noe går til h....

Men vi bygger mest mulig skjult og prøver så godt vi kan å holde det i live.

Håper jeg kan motbevise noen av disse påstandene om at det bare er dritt, det må da i hvert fall være bedre enn typ biltema-anlegg!

Comment

Originally posted by 313 View Post
                        Hehe.. var vel noe av tanken vår og at vi ikke ville legge for mye i det da det er stooore sjanser for at noe går til h....

Men vi bygger mest mulig skjult og prøver så godt vi kan å holde det i live.

Håper jeg kan motbevise noen av disse påstandene om at det bare er dritt, det må da i hvert fall være bedre enn typ biltema-anlegg!
                        Xelentgreiene (som HETER xelent) er vel værre enn biltema.
                        A/D/S er så å si det samme.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by 313 View Post
                          Trist å si det, men de låter crap! Enkelt og greit. De tåler heller ikke å bli spillt med.
                          Mvh Tony

Comment

Har dere prøvd det ut? Eller er det det dere tror?

Comment

Vi vet! Jeg har selv testet litt Xelent, og kan si med en gang at du burde bruke pengene på noe som er verdt å bruke pengene på i det minste!
                              Mvh Tony

Comment

Working...
                              X