Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil dette bli bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vil dette bli bra?

    Hei!
    Skal hjelpe en kamerat med å handle inn et anlegg, han har allerede kjøpt:

    - Komponentsett: Ground Zero GZRC 10X
    - Spiller: Pioneer DEH-P9800BT
    - 6x9": De nye JBL Decade (husker ikkje hva modellen heter)
    - 4 Kanals forsterker: dynaBel BF0804

    Men han mangler bassen!!
    Lurte da på, vil dette spille bra sammen med de oppsettet han har fra før?
    Han hører mest på country/techno, og det skal stå i en Volvo 240

    - Monoblokk: 2x dynaBel BF7501
    1x750w RMS ved 4ohm
    1x1400w RMS ved 2ohm
    1x2500w RMS ved 1ohm
    linket: 3000w RMS ved 4ohm
    linket: 4500w RMS ved 2ohm
    THD: 0,05%(ved oppgitt effekt)
    Frekvensområdet: 10Hz-350Hz
    Lavpassfilter: 35Hz - 300Hz 24dB/okt
    Subsonic filter: 10-60Hz 24dB/okt
    SN Ratio: >90dB
    Dempningsfaktor: >350
    Inngangs følsomhet: 0,2V - 6V
    Stabil ned til 1ohm

    - Sub: 2x Ground Zero GZNW12
    diameter: 30 cm / 12"
    power handling: 2.000 WRMS
    impedance: 2x 2 ohm
    voice coil: 76 mm / 3" flat wire
    excursion: X max. 50 mm / 2"
    resonance frequency: FS 35,3 Hz
    SPL: 88 dB
    additional: VOXR surround
    double spider

    Er litt noob innen dette feltet, så hadde vert godt me innslag
    Mvh
    Johnny Myhre

  • #2
    Dette vil jeg tro blir et bra oppsett til trance/techno.. Det vil spille både høyt og rått! Det vil ikke spille særlig pent, men ut fra det jeg leser, vil jeg tro han ikke er på utkikk etter noe som spille pent?

    Kjør på med dette oppsettet, det vil spille mer enn godt nok.. Fått et bra tilbud på det eller?
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

    Comment


    • #3
      Burde funke veldig greit det.

      Bruker faktisk samme blanding får tiden selv med tanke på sub og forsterker, 1stk BF7501 og 1stk GZNW12, og det spiller flisa av det meste jeg har hørt hittill :=)
      Do-It-Yourself - DIY stash

      Comment


      • #4
        Ser ingen grunn til at en GZNW ikke skal kunne spille både høyt og pent drevet av en BF7501, forutsatt at kassen er riktig konstruert såklart

        Men det er et par ting som slår meg;

        - Hvor mye skal egentlig denne toførren dempes for at ikke klirringen skal overdøve resten?

        - Med en veiledende pris på totalt 18 976,- skal man virkelig legge ned mye tid og eksperimentering i installasjonen for å ikke søle bort mye av potensialet i komponentene. Det har blitt sagt før og tåler å sies mange ganger til; det er ikke prisen på komponentene som bestemmer sluttresultatet!

        - Jeg tviler veldig sterkt på at et par 6x9-tommere vil klare å holde følge med dette. Enten vil man totalt drukne resten av frekvensområdet i bass (noe som fører til at heller ikke bassen vil høres spesielt bra ut), eller så vil man bestandig ha hinsides mye å gå på i bassen. Én GZNW og én monoblokk vil sannsynligvis være nok i massevis om man vil ha et nogenlunde balansert system.

        - Og om han "må" ha to tolvtommere ville jeg mye heller spart fire tusen kroner og kjøpt en GZNW 15 istedet. Omtrent like mye lydtrykk, men nesten halve prisen
        Last edited by epifant; 23-04-2008, 20:19. Reason: Fornøyd nå Rolf? ;)

        Comment


        • #5
          Ser ingen grunn til at en GZNW skal spille både høyt og pent drevet av en BF7501, forutsatt at kassen er riktig konstruert såklart
          høhøhø, ikke jeg heller ;D
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Haha, tror jeg må ansette korrekturleser

            Comment


            • #7
              Skarru med det når jeg er her?
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by aFFekak View Post
                Dette vil jeg tro blir et bra oppsett til trance/techno.. Det vil spille både høyt og rått! Det vil ikke spille særlig pent, men ut fra det jeg leser, vil jeg tro han ikke er på utkikk etter noe som spille pent?

                Kjør på med dette oppsettet, det vil spille mer enn godt nok.. Fått et bra tilbud på det eller?
                Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
                Burde funke veldig greit det.

                Bruker faktisk samme blanding får tiden selv med tanke på sub og forsterker, 1stk BF7501 og 1stk GZNW12, og det spiller flisa av det meste jeg har hørt hittill :=)
                Originally posted by epifant View Post
                Ser ingen grunn til at en GZNW ikke skal kunne spille både høyt og pent drevet av en BF7501, forutsatt at kassen er riktig konstruert såklart

                Men det er et par ting som slår meg;

                - Hvor mye skal egentlig denne toførren dempes for at ikke klirringen skal overdøve resten?

                - Med en veiledende pris på totalt 18 976,- skal man virkelig legge ned mye tid og eksperimentering i installasjonen for å ikke søle bort mye av potensialet i komponentene. Det har blitt sagt før og tåler å sies mange ganger til; det er ikke prisen på komponentene som bestemmer sluttresultatet!

                - Jeg tviler veldig sterkt på at et par 6x9-tommere vil klare å holde følge med dette. Enten vil man totalt drukne resten av frekvensområdet i bass (noe som fører til at heller ikke bassen vil høres spesielt bra ut), eller så vil man bestandig ha hinsides mye å gå på i bassen. Én GZNW og én monoblokk vil sannsynligvis være nok i massevis om man vil ha et nogenlunde balansert system.

                - Og om han "må" ha to tolvtommere ville jeg mye heller spart fire tusen kroner og kjøpt en GZNW 15 istedet. Omtrent like mye lydtrykk, men nesten halve prisen
                Takker for alle svar, og ja, den skal dempes, så slapp av
                Han syns dette oppsettet hørtes bra ut han og
                Lurer da på ein ting til, siden han skal bruke 2 dynaBel BF7501, noen ekstra batterier å annbefale? Hvor mange, og antall AH
                Mvh
                Johnny Myhre

                Comment

                Working...
                X