Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke merke frontsett til musikkstil?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilke merke frontsett til musikkstil?

Jeg har en meget variert musikkstil, alt fra Nighwish og Rammstein, til Eagles og Dire Straits osv...

Jeg har av en eller annen grunn forelsket meg litt i Focal, selv uten å ha noe erfaringer med de, kun hatt hodet inni et par biler på treff.

Vil jeg gjøre noe galt ved å velge focal i min bil? Det skal ikke bli noe konkurranse anlegg, men har lyst til å kjøpe det riktige med en gang.
    Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

Originally posted by eMTea View Post

Vil jeg gjøre noe galt ved å velge focal i min bil? Det skal ikke bli noe konkurranse anlegg, men har lyst til å kjøpe det riktige med en gang.
    Det blir aldri galt å kjøpe frontsett fra en kjent og seriøs produsent, men det blir litt feil å kjøpe uten å høre først.
    Oppsøk en forhandler som har demorack så du kan svitsje mellom forskjellige sett og høre forskjellen.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Yter virkelig et demorack rettferdighet ovenfor et bra komp.sett?
      Tror jeg benytter anledingen nå når det går mot treff-tider, å høre på endel foskjellig da...

Comment

Originally posted by eMTea View Post
        Yter virkelig et demorack rettferdighet ovenfor et bra komp.sett?
        Tror jeg benytter anledingen nå når det går mot treff-tider, å høre på endel foskjellig da...
        Ved å gjøre AB test i et rack får du fort føling med hvilket sett du liker, hva som låter spisst og hva som låter bløtt.
        Når du tar runden på treff og hører et godt sett i en Corolla, så skal jeg love deg at det låter veldig ulikt i din bil.
        Avhengig av biltype og montering kan forskjellene være over 12dB fra en bil til annen på samme frontsettet.
        Demping og monterig er alfa og omega når det gjelder frontsett.

Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Om du setter deg inn i en typisk "EMMA-bil" på et treff, så kan jeg garantere deg at den lyden du hører ikke er noen referanse til hvordan akkurat de høyttalerne låter. Dette mye på grunn av det Dag sier, men også at de som driver med EMMA har litt peil på justering og bruk av EQ for å justere lyden til slik de mener det låter best.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

Comment

Sant nok! Forstår dette gutter.
            Vanskelig detta, men for gjøre som dere sier

Comment

Working...
            X