Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder av mellomtone(2"-4") install. i speil/disk.hus eller dør!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilder av mellomtone(2"-4") install. i speil/disk.hus eller dør!

    Hei, lurer på om noen har bilder av egne eller andres installasjoner av mellomtone enten oppe i speil/diskanthusene eller "øverst" i dørene?
    Evnt. har dere noen linker til folk/forum som kan ha/finne bilder av en slik install!?
    Skal begynne med bygging om 3-4 uker og så prøver jeg å se hva som er mulig å få plass til og løsninger, for å få litt inspirasjon!

  • #2
    sliter med samme problemet. å plassere mellomtone og diskant fra Hertz HSK163 settet i en mazda 6...

    Comment


    • #3
      sjekk Erik Andre sin tråd da
      http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=30
      Ronny Karlsen
      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

      Comment


      • #4
        Originally posted by bmw520 View Post
        Den tråden kan jeg vell stort sett utenat..:P
        Men det er vell diskanten til ea som er så stor, som han har i speilhuset! Men har tenkt på ca. samme løsning med sveiset ramme/støpeplast, men med diskant og mellomtone( mest sannsynlig blir det hl70 uten ører, som ikke er så stor, og mine diskanter; Mb Q ptf40(2" utvendig) er heller ikke store greiene)
        Last edited by mrj; 03-06-2008, 14:19.

        Comment


        • #5
          Han har større mellomtone som er i A-stolpen.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Originally posted by neptyr View Post
            Han har større mellomtone som er i A-stolpen.
            joda vet d, men mine a-stolper er litt knotete å få noe i, ettersom de er svært tynne og speedometeret ligger helt oppi på sjåførsiden...
            og om jeg får plass til begge i speildekslet, er det like lett å ha begge delene der....
            Har laget et lite deksel av papp, for å se om det går, den nederste ringen er 75mm og har 45mm i minimum på dybden og øverste 51mm og dybde vet jeg ikke, men skal ikke være noe problem...
            Tror jeg skal klare å få hl70 uten ører ned i 75mm og diskanten går "glatt", når den er 49 med gitter...
            Vinklingen på mellomtone vil bli pittelitt mer on, og diskant litt mer off axis, da tror jeg det skal gå fint!
            Hva tror dere?
            Last edited by mrj; 03-06-2008, 17:47.

            Comment


            • #7
              var dårlig med bilder her, så får vel hjelpe til litt. Her er en del forskjellige tips..
              Men er litt usikker på hvor det er best å ha mellomtonene i forhold mtp lydbilde osv.. Noen tanker om det?












              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment

              Working...
              X