Announcement

Collapse
No announcement yet.

0,8V inn på forsterkeren når jeg skrur den på? Hva er feil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 0,8V inn på forsterkeren når jeg skrur den på? Hva er feil?

    Hei!

    Er rimelig ny inne her. Jeg kjøpte meg et enkelt anlegg her for noen uker siden. Plutselig en dag så bare kutte hele forsterkeren å virke. Jeg tok frem multimeteret og begynte å måle, fant ut at når forsterkeren var av så var det +12V mellom jord og +12V. Når jeg skrur den på så synker spenningen ned til 0,8V. Det kommer ingen lyd ut av høyttalerene. Hva kan være feilen?

    Forsterkeren er en U.S Amps XT 800.4

    Takker for alle svar

  • #2
    Er sikringene hele på forsterkeren?
    Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

    Comment


    • #3
      Originally posted by Magnusha View Post
      Hei!

      Er rimelig ny inne her. Jeg kjøpte meg et enkelt anlegg her for noen uker siden. Plutselig en dag så bare kutte hele forsterkeren å virke. Jeg tok frem multimeteret og begynte å måle, fant ut at når forsterkeren var av så var det +12V mellom jord og +12V. Når jeg skrur den på så synker spenningen ned til 0,8V. Det kommer ingen lyd ut av høyttalerene. Hva kan være feilen?

      Forsterkeren er en U.S Amps XT 800.4

      Takker for alle svar
      1: Sett voltmeteret i mellom batteriets pluss og forsterkerns pluss.
      2: Sett voltmeteret mellom batteriets minus og forsterkrens minus.

      HVis du får utslag på en av de to målingene, så er det der feilen ligger. (spendingsfallmåling)
      Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
      Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
      post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

      Comment


      • #4
        Jeg opplevde nesten det samme for en stund siden, det var da 2V til anlegget i baggasjen. Nok til at delefilteret skrudde seg på men ikke ampen.
        Feilen hos meg var at sikringen på strømkabelen hadde nesten gått, den slapp bare igjennom litt. Byttet denne sikringen og vips var alt som det skulle være.

        Det tok noen timer før sikringen nesten gikk, alt fungerte fint til å begynne med, men etter en tre-fire stopp og start ble det stille i bilen

        A

        Comment

        Working...
        X