Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har bygget anlegg i lexus IS200?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som har bygget anlegg i lexus IS200?

Hva kan man gjøre for å sprite opp lyden litt i den bilen? Det er jo helt teit lagt opp, med forskjellig motstand på diskant og mellomtone på de 6x9 som er i hattehylla? Og så er det rimelig dødt i mellomtoneregisteret framme. (Dette er info som jeg har lest meg til, ikke personlig selv erfart)

Er vel bare å koble bort alt som er originalt og legge opp nytt selv, eller hva? Men da igjen, det er jo rimelig lukket bak for å stive opp karosseriet, men det er ei luke man kan ha ski og lengre ting inn i bilen. Kan dette være en bra mulighet for å lage en bandpasskasse å bruke det som ett alternativ?
    Sture Vedal

funker fett med en lukket kasse med elementet mot skiposen også evt fjerne posen da

er det 2 veis, og hvor stort budsjett, og hva skal det inneholde?

Comment

Jeg har ett kompsett fra rainbow fra før. Og så har jeg 3x12" i div utførelse liggende, samt ei monoblokk fra rainbow. Kw2000. Spiller har jeg ikke, men den som er i bilen, skal visstnok være høvelig grei. Jeg vet ikke.

Grunnen til at jeg spør, er vel bare for at jeg er litt nysgjerrig. Vil ikke bare ha bass i bilen, men vil ha fin ren klar lyd. Det håper jeg å klare å få til med denne bilen, da jeg ikke klarte det heeelt med min mr2.

Budsjett må jeg ta litt sånn etterhvert, menneh vil tro i området 20 lapper bør vel være greit å satse på. Demping inkludert, hvis det trengs.. Lexus er en rimelig død bil i utgangspunktet. Den er i allefall veldig stille når man er ute å kjører med den
      Sture Vedal

Comment

ville funnet et komposett, en forsterker, en mono forsterker og en bass enkelt og cleant oppsett

Om du tar f.eks en "bulk" pakke med Stp matte og kansje litt Bitoplast mellom innerblekk og selve dørsiden bør man vært godt skodd

Sender deg en pm

Comment

Jeg har jo forsåvidt alt liggende.. Bare lurte på om det var noen som hadde bygget i is200 før

Men takk for pm'en. Skal snuse litt på noe av de som du lista opp der.
          Sture Vedal

Comment

Ingen som har lekt seg med en IS før?
            Sture Vedal

Comment

http://www.diymobileaudio.com/forum/...ighlight=lexus
              http://www.diymobileaudio.com/forum/...ighlight=lexus

Kan disse ligne? Er iallefall IS, men så liten motor (2L) tror jeg ikke du får i statene.

Comment

Jepp, det er samme bilen, men jeg vet ikke ang motor hva som ble levert i statene..

Så litt greit ut det der, skjønt jeg har litt problemer med å skjønne hvordan lyden skal komme fra trunk'en på den siste der og fram i kupeen. Så blir vel å prøve meg på porta kasse inn i skiposeåpningen eller lage meg en bandpasskasse med bassport inn i åpningen der.. Får se litt hva jeg finner på.
                Sture Vedal

Comment

Jeg har ett par mål på subkassen som jeg må få skrevet ned her. Dette blir vel bare en liten testtråd for å høre om noen kan hjelpe meg med noen utregninger ang elementer og slikt.

B X D X H = 80 x ?? x 40.
                  Vinkelen inn mot seterygg har jeg ikke klart å regne ut, men den trekanten som blir inn mot seteryggen, har disse målene.

80 x 12 x 40 / 2

Det levner endel rom bakover i bagasjerommet. De elementene jeg har tilgjengelig er følgende:

1x Rainbow Hammer 12"
                  2x 8" SWS

Har også en monoblokk fra rainbow liggende og en 4 kanals forsterker fra rainbow. Disse heter vel kw2000 og kw4150 om jeg ikke husker helt feil.

Kan også være muligheter for å kjøre ett par 10" JBL gt-i elementer jeg har liggende, men disse tror jeg ikke jeg har spesifikasjonene på tilgjengelig akkurat nå. Mulig jeg klarer å grave opp ett pdf dokument etterhvert.
                  Sture Vedal

Comment

Working...
                  X