Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig lyd fra Pioneer TS-W3001D4.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

skal du ha hertz sub OG pioneer sub? :P
    www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by klovnster View Post
      skal du ha hertz sub OG pioneer sub? :P
      blir vel ikke så veldig bra det vel?
      slå meg hvis det er feil . hehe
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Nei, det er bare Hertz'n som er montert i bilen, men Pioneer'n skal jeg gjøre noe artig med i en annen bil Noe 70-talls.. hehe..
        mvh
        Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

Comment

Hm, nå etter en del timer med spilling på elementet, så har jeg begynnt å tune litt på dette, og jeg må si at jeg er mer fornøyd med to stk pioneer elementer, de gir mer trykk, de kunne jeg rett og slett gi grisejuling med sinnsykt dypbasslåter uten at de gav noe tegn til forvregning.. Men til å være alene, så syntes jeg Hertz'n gjør en utrolig bra jobb! For all del! Men det er vel muligens jeg som er vandt med å kunne dra på ennå mer når jeg hadde Pioneer-ene, for Hertz'n vrenger på langt under volumet til Pioneer-elementene jeg hadde, nå overdøver resten av anlegget mitt Hertz'n og bassen blir litt borte, men igjen mulig jeg som er vandt med å spille langt høyere, frontsettet mitt går langt over dette før de vrenger.. Kunne tenkt meg ennå mer trøkk, dvs høyere.

Nå har jeg skrudd subsonic på forsterkeren opp til rundt 25-30hz, kjørt gain ned og bass på bilspilleren litt opp i forhold til hva jeg brukte på Pioneer-ene, der stod subsonic off, gain litt høyere og bass på spilleren mye lavere.. Ennå så vrenger Hertz'n på enkelte låter..

Det jeg liker godt med en Hertz over to Pioneer, er hvor utrolig raskere den raske bassen ble. Men jeg kunne tenke meg ennå høyere bass i forhold til hva resten av anlegget spiller... Er det mer jeg kan gjøre for å få Hertz'n til å spille høyere?
          Last edited by terion; 01-08-2008, 22:52.
          mvh
          Terje

Comment

hvordan kasse bruker du til hertz elementet? du kan sikkert prøve å skru opp frekvensen litt. rundt 50hz, viss du vil ha litt mer trøkk i bassen. jeg hadde 3stk hertz hx 300 i bilen for ikke så veldig lenge siden og jeg delte ved 50hz. dette låt veldig bra. du får si ifra viss du vil ha 1 eller 2 hx 300 til??. har 2 liggende
            Passat 3B 1999 mod
            Kenwood, focal, pioneer, hertz

Comment

Originally posted by Markro View Post
              hvordan kasse bruker du til hertz elementet? du kan sikkert prøve å skru opp frekvensen litt. rundt 50hz, viss du vil ha litt mer trøkk i bassen. jeg hadde 3stk hertz hx 300 i bilen for ikke så veldig lenge siden og jeg delte ved 50hz. dette låt veldig bra. du får si ifra viss du vil ha 1 eller 2 hx 300 til??. har 2 liggende
              Kassa er totalt custom laget til bilen, pga plassmangel.. Regnet til 28 liter..
              Ta en titt:

Sånn står det akkurat nå, litt halvferdig.. Var pga plassmangel jeg gikk ned fra to elementer til ett også.. Litt teit plass baki 200'n.

Nå er ikke jeg noe rå på å tune anlegg heller, så kan nok ligge litt der og.. Litt vrient er det også når man har en del forskjellig musikk liggende på mp3 også, og ingenting av det er normalisert.. En annen ting også, er at det låter jo helt forskjellig fra da bilen står stille, og når man kjører. Selv om motor er igang. Hm, mye enklere å bygge overdimensjonert fra starten av merker jeg :P
              Last edited by terion; 02-08-2008, 12:57.
              mvh
              Terje

Comment

Jeg har en HX300 montert i en lukket 28liters kasse (se side 3 for bilder). Dette elementet vrenger, eller lager en slags lyd som om den går i bunn, en slags klappe/klikke lyd, føler også det er litt lav lyd i forhold til hva jeg ser 12"-ere klarer å prestere i samme/høyere volum enn det jeg prøver meg på.. Er det kassa mi som er teit, eller noe annet?
                mvh
                Terje

Comment

heisann. mulig det er noe med innstillingene? trodde det var den eldre versjonen av hx 300 du hadde jeg men hvor bor du i tønsberg? kunne tatt en titt på det?
                  Passat 3B 1999 mod
                  Kenwood, focal, pioneer, hertz

Comment

Jeg har gamle 10" versjonen og har hatt samme problemet. Kassa mi var like stor som din.. men jeg fylte igjen kassa slik at det nesten bare var plass til elementet med ca. 5 cm ekstra plass bak magneten, da hjalp det kraftig. Tror opphenget på disse elementene ikke "låser" ved overslag slik mange andre gjør.

Slik du har montert elementet forsvinner nok mye av trykket i seteryggen. Når du er vant til 2kw på 2xSPL elementer blir nok 1xSQ element litt tafatt i forhold hvis du er ute etter masse trykk som du virkelig føler i hele kroppen. Har selv gitt opp dette med sub-løsningen min nå.. har isteden en kontant kicktromme sentrert nederst i frontruta, og en solid og troverdig bassgjengivelse.

Du kan prøve å bygge portet kasse som du tuner veldig lavt, da blir responsen ca. som en lukket kasse men med mindre bevegelse på elementet.

Du kan og prøve deg på å få litt ekstra gain fra bilen ved å fyre subben inn i et hjørne. Selv fikk jeg mest bass i min a6 ved å plassere subben i hjørnet mellom koffertlokk og høyre hjulbue med subben spillende mot koffertlokket.. (mest ikke best).
                    Last edited by Pappa; 03-08-2008, 00:54.

Comment

Originally posted by Markro View Post
                      heisann. mulig det er noe med innstillingene? trodde det var den eldre versjonen av hx 300 du hadde jeg men hvor bor du i tønsberg? kunne tatt en titt på det?
                      Jo, det var det jeg fikk først, men det tok kvelden etter ikke engang fem minutter i kassa, så det tror jeg var et mandagsprodukt..
                      Holder til i våle, og nøtterøy, men er ute og kjører nå og da, så er bare å si fra om du vil ta en titt på det, så kan vi møtes en plass og ordne det
                      mvh
                      Terje

Comment

Originally posted by Pappa View Post
                        Jeg har gamle 10" versjonen og har hatt samme problemet. Kassa mi var like stor som din.. men jeg fylte igjen kassa slik at det nesten bare var plass til elementet med ca. 5 cm ekstra plass bak magneten, da hjalp det kraftig. Tror opphenget på disse elementene ikke "låser" ved overslag slik mange andre gjør.

Slik du har montert elementet forsvinner nok mye av trykket i seteryggen. Når du er vant til 2kw på 2xSPL elementer blir nok 1xSQ element litt tafatt i forhold hvis du er ute etter masse trykk som du virkelig føler i hele kroppen. Har selv gitt opp dette med sub-løsningen min nå.. har isteden en kontant kicktromme sentrert nederst i frontruta, og en solid og troverdig bassgjengivelse.

Du kan prøve å bygge portet kasse som du tuner veldig lavt, da blir responsen ca. som en lukket kasse men med mindre bevegelse på elementet.

Du kan og prøve deg på å få litt ekstra gain fra bilen ved å fyre subben inn i et hjørne. Selv fikk jeg mest bass i min a6 ved å plassere subben i hjørnet mellom koffertlokk og høyre hjulbue med subben spillende mot koffertlokket.. (mest ikke best).
                        Det er faktisk ikke SPL-elementer jeg er vandt med, men TS-W306 dobbelt 4ohm spolet elementer som jeg hadde i en ca 60liters kasse, i samme kammer! Skikkelig amatørbygget, men med en soundmagus x3200 forsterker koplet på elementene i 4 ohm (dobbelt spoler i paralell på to seriekoplede elementer (er litt halvbrisen/full etter byen nå, så arrester meg om det ikke stemmer)), så kunne jeg gi dem SKIKKELIG juling! Maxet volumet på frontspilleren når gain stod over 50% og bassinstillinger på fronstpiller DEH-P85BT med de 306 elementene, og de koser seg faktisk!

Jeg har inntrykket av dette hertz-elementet klarer MYE mer, for det vrenger ikke direkte, men det "slår" i noen frekvenser, så jeg er ganske redd for å vri volumet opp på det, for vil ikke ødelegge det!
                        mvh
                        Terje

Comment

Skjønner. Er det rundt 60-80hz? Er iallefall der min "skraper". Men det skjer kun dersom jeg gir på mye, og kun etter den har blitt kjørt hardt i et par minutter. Tror det har forbindelse med at ampen klipper.. er vanskelig å høre klipping sånn direkte under 100hz, men forsterkeren mister totalt kontrollen på elementet.

Hvor har du gain hen da? Hvis du når maks utslag ved 1/2 volum er det kanskje på tide å skru ned på gain-knotten.

Du får felle ned denne i reservehjulsbrønnen

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=772

Comment

Skjønner. Er det rundt 60-80hz? Er iallefall der min "skraper". Men det skjer kun dersom jeg gir på mye, og kun etter den har blitt kjørt hardt i et par minutter. Tror det har forbindelse med at ampen klipper.. er vanskelig å høre klipping sånn direkte under 100hz, men forsterkeren mister totalt kontrollen på elementet.

Hvor har du gain hen da? Hvis du når maks utslag ved 1/2 volum er det kanskje på tide å skru ned på gain-knotten.

Du får felle ned denne i reservehjulsbrønnen

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=772
                            Jeg tipper det ligger rundt 60-80 ja, så tør ikke dra på for mye når den begynner med det. Trodde da forsterkeren skulle klare dette elementet godt, i 4ohm så skulle den da gi tilstrekkelig.. Kanskje montere den andre forsterkeren også, bare synd de ikke kan brokoples :\
                            Den klarer da to stk 600w rms pioneer elementer, dobbeltspolet, så bør da kunne dra dette hertz-elementet og..

Har leita litt etter brukte skikkelige forsterkere, men alt er ganske overpriset..

Gain ligger nå på mellom 30-40% mens bass på spilleren er kjørt litt opp.
                            Subsonic er skrudd nesten opp på 50hz.. Så alle toner under det blir ganske svake igrunn..
                            Når jeg er ute og kjører nå, så er det ikke så lett å høre at det kommer noe bass bakfra.. Kun når jeg står parkert.

Hehe, ser nå brutalt ut, og brutal pris og.
                            mvh
                            Terje

Comment

Det er solid og troverdig bass jeg er ute etter, med en hurtigbass som sitter, men er ikke lenger ute etter å skape utlyd for de som måtte befinne seg i omegnet rundt bilen, men jeg liker også høy lyd, og det burde jeg klare med dette elementet.. Ellers blir jeg skuffet over Hertz..

Hvor lavt bør jeg tune den? Kassa mi nå er på 28l, kan jeg prøve meg på å montere port i den? Eller bør jeg forsøke å krympe kassa ennå mer, så den ikke får bevege seg så mye?
                              mvh
                              Terje

Comment

Originally posted by terion View Post
                                Det er solid og troverdig bass jeg er ute etter, med en hurtigbass som sitter, men er ikke lenger ute etter å skape utlyd for de som måtte befinne seg i omegnet rundt bilen, men jeg liker også høy lyd, og det burde jeg klare med dette elementet.. Ellers blir jeg skuffet over Hertz..

Hvor lavt bør jeg tune den? Kassa mi nå er på 28l, kan jeg prøve meg på å montere port i den? Eller bør jeg forsøke å krympe kassa ennå mer, så den ikke får bevege seg så mye?
                                Hertz HX-300 trives mye bedre i reflekskasse.
                                Jeg foreslår 50 liter portet til 31Hz.
                                Da vil du ha 6-7dB mer nivå i området 30-40Hz.

Å lage mindre kasse hjelper deg ikke, det fører kun til høyere Q-verdi og slappere bass.

Mvh
                                Dag Johansen
                                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Working...
                                X