Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig lyd fra Pioneer TS-W3001D4.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dårlig lyd fra Pioneer TS-W3001D4.

Edit:
    Har døpt om posten, men jeg har en HX300 montert i en lukket 28liters kasse (se side 3 for bilder). Dette elementet vrenger, eller lager en slags lyd som om den går i bunn, en slags klappe/klikke lyd, føler også det er litt lav lyd i forhold til hva jeg ser 12"-ere klarer å prestere.. Er det kassa mi som er teit, eller noe annet?

Jeg byttet to stk Pioneer 12" 1000w peak elementer med ett stk 3000w peak element. Såkalt SPL element (som det ble døpt senere).

Jeg har bygget dette inn i et ca 28L kasse siden elementet krever 22.6L (iaf er det oppgitt som optimalt) så la jeg meg der for å ha litt å tune det på.
    Problemet som har dukket opp nå er at det er ikke noe reaksjon på de litt raskere frekvenser.

Dette drives av en forsterker som skulle kunne klare å gi mat nok, det skal klare overkant av 2000w i 2ohm..

Noen tips på å få langt mer respons i dette elementet? De dypeste frekvensene klarer den mer enn godt. Men punch har det ikke...
    Last edited by terion; 02-08-2008, 15:45.
    mvh
    Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

Jeg hadde forgjengeren til disse, og lyden var jeg heller aldri fornøyd med.
    Men hva slags forsterker er det snakk om?
    Disse er vel egentlig beregnet for å flytte luft, noe de gjør bra.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Jeg har to stk soundmagus kina-3000w..
      Men den drives bare nå av en av dem i 2 ohm. Den burde jo klare å bevege det elementet når de to andre jeg hadde med 2 spoler hver var på vei ut kassa når de var kopla i 4 ohm..

Er nå det jeg og tenkte på i ettertid, at det er et element ment på å "brumme", ikke "snappe"..
      mvh
      Terje

Comment

Akkurat det med watt har ikke så mye å si... De forsterkerne der er ikke akkurat kjent for å være de mest strømsterke forsterkerne, så kan nok bli bedre med en god strømsterk forsterker.
        For de er strømkrevende, men uansett - de kommer aldri til å låte skikkelig bra, det har ihvertfall jeg til gode å oppleve.

Comment

Den låter da helt ok sammen med de andre elementene jeg har. TS-W306 med dobble 4ohm spoler.. Der klarer den å flytte en god del luft der og, samtidig som den har såpass kontroll at jeg har mye rask bass også.
          Bør vel kanskje prøve et annet element, jeg har ikke så mye plass til fler 12" elementer, så prøvde dette for å erstatte de to jeg hadde. Skulle hatt et element som ikke krever så digre kassa, og som går dypt samtidig som det spiller mye punchbass.. Hører på mye variert..
          Skal aldri stille opp i noe med anlegget jeg har, vil bare ha det til å spille høyt og pent..

Kortslutta den ene, og den brant over en 2.5mm2 høytalerkabel og :P
          mvh
          Terje

Comment

De andre elementa du har er nok ikke like strømkrevende.
            Om du er på utkikk etter nytt element som skal spille pent, er det mye jeg hadde vurdert før pioneer.

Comment

Hva har du å foreslå da? Jeg får Pioneer veldig billig, så derfor lander jeg igrunn alltid på pioneer.. Det må være et element som kan stå i stil til forsterkeren jeg har, som trøkker godt og klarer seg med en mindre kasse..
              mvh
              Terje

Comment

Om du får prs til en kurant pris så er ikke det dumt da.
                Men en pekepinn på pris er jo kjekt å ha, ellers kunne jeg jo finne på å anbefale deg f.eks. en Phase Linear Aliante 12" - den har jeg lyst på selv
                Last edited by Legatia; 12-07-2008, 22:37.

Comment

Tipper jeg ikke er villig til å gå så langt over 2k for et kurrant element som er i stand til å bråke slik jeg vil, men trenger anbefalninger med hva som er kurrant og. Kjedelig å bomkjøpe slik jeg føler jeg gjorde litt nå :P Føler dette er mer hjemmekinobasser enn noe musikkbasser myntet for bilbruk..
                  mvh
                  Terje

Comment

1 element til 2k som skal spille pent er ikke no pes, men når det skal bråke godt i tillegg da begynner det å bli vanskelig...
                    hva med en rainbow amboss? usikker på hva de koster nå, men spiller bra og tåler litt juling.

Comment

Hvor finner man det elementet til salg da? Noen andre forslag, slik at jeg har litt å kikke på. Vanskelig dette å finne ett element som skal erstatte to..
                      mvh
                      Terje

Comment

Hertz HX300
                        www.eirikaspaas.com

Comment

Tror jeg har igjen 1 stk Hx300 på lager av forrige modell som du kan få til en hyggelig pris hvis det er interessant.
                          Mvh
                          Lars Engen

Comment

Originally posted by terion View Post
                            Hvor finner man det elementet til salg da? Noen andre forslag, slik at jeg har litt å kikke på. Vanskelig dette å finne ett element som skal erstatte to..
                            Transmedia har vel rainbow.
                            Men titt på brukt, da får du fort litt mer for penga

Comment

Landet på HX300, og må si meg veldig fornøyd! Monterte det nye idag, da det første jeg fikk ikke ville leke med meg..

Da skal jeg begynne å leke ytterligere med TS-W3001 elementet også, se hva slags moro jeg kan gjøre med det pluss 2 stk av soundmagus X-3200 forsterkere.. Elementet skal ha lik kasse selv om jeg monterer det med magneten utover?
                              Last edited by terion; 24-07-2008, 21:13.
                              mvh
                              Terje

Comment

Working...
                              X