Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer spiller

    min Pioneer DEH-7000UB har ett lite problem!
    eller så har jeg mest sansynelig koblet noe rart. hehe.
    det har seg sånn at den spiller og er jævlig fin, innstillingene er stilt inn på mitt nivå og alt, men når jeg vrir om tenningen så stiller den seg tilbake til det gamle. dette skjer bare når jeg vrir om tenningen å stopper og tar ut nøkkelen. når nøkkelen kommer inn og jeg vrir den om til første hakket da er det bra, men når jeg vrir om ett hakk til og starter, stiller den seg tilbake..
    noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette??
    sorry om det er noen skrive feil eller noe, har jobbet natten hele uken uten for mye søvn. hehe
    Last edited by Paulsberg; 25-07-2008, 22:19.
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

  • #2
    Må du stille den inn for hver gang?? (mulig det er jeg som er trøtt, men jeg synes du var litt uklar) Isåfall er det nok mest sansynlig "memory" +'en som er koblet på tenninga, den skal alltid ha strøm og ikke bare når tenninga er på.
    sigpic
    /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

    Kna Bodø Gatebil

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jan Arild View Post
      Må du stille den inn for hver gang?? (mulig det er jeg som er trøtt, men jeg synes du var litt uklar) Isåfall er det nok mest sansynlig "memory" +'en som er koblet på tenninga, den skal alltid ha strøm og ikke bare når tenninga er på.
      Må stilles for hver gang ja...

      du har nok helt rett med det der. det var en ledning som gjorde at den ikke slo seg av uansett hva jeg gjorde så tittet jeg litt og fant ut at jeg måtte klippe en ledning bak der. da slo den seg av riktig. hvilken ledning er det du snakker om da? farge? hehe.........
      Last edited by Paulsberg; 25-07-2008, 23:05.
      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

      Comment


      • #4
        noen som vet hva jeg må gjøre for at den lagrer seg???
        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

        Comment


        • #5
          Hei Paulsberg.
          På min PRS88 var det gul og rød ledning.Dvs gul på gul og rød på rød.
          Gjorde samme feilen sjølDette på en Golf 4 00mod
          Per
          Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
          Audison Music Expression
          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
          http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mr Golf 4 View Post
            Hei Paulsberg.
            På min PRS88 var det gul og rød ledning.Dvs gul på gul og rød på rød.
            Gjorde samme feilen sjølDette på en Golf 4 00mod
            Per
            jeg hadde en gul og en rød i samme inngang på iso kontakten min. når begge var koblet inn ville den ikke slå seg av, men når den gule var ute så funket det, men da ville den ikke lagre.
            en måte jeg kan få den til å slå seg av når tenningen skrues av og lagrer det den skal?
            Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

            Comment


            • #7
              Rød skal til tenninga (så den slår seg automatisk av og på)
              Gul skal ha strøm hele tiden, så bare en plass der pluss ikke går om tenningen.
              sigpic
              /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

              Kna Bodø Gatebil

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jan Arild View Post
                Rød skal til tenninga (så den slår seg automatisk av og på)
                Gul skal ha strøm hele tiden, så bare en plass der pluss ikke går om tenningen.
                ok. iso kontakten min er slik at det er en gul ledning i ett hull og i ett annet hull er det en rød og en gul sammen. den ene gule der gjorde så ikke jeg fikk slått den av. så jeg skjønner ikke noe
                Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                Comment


                • #9
                  på tide å ta et bilde eller to :P
                  sigpic
                  /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

                  Kna Bodø Gatebil

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jan Arild View Post
                    på tide å ta et bilde eller to :P
                    hehe. er på jobb jeg, men det er jko enkelt. tenk deg en vanlig iso kontakt med en rød og en gul hver for deg.
                    på denne er det en gul for seg selv og en rød som står sammen med en annen gul. den gjorde så den ikke slo seg av.
                    skjønner?
                    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                    Comment


                    • #11
                      tror kanskje jeg drar til en bilstereoforhandler i morgen(dag) tidlig for å få hjelp til min lille søte spiller.
                      Takk til alle som har svart her!
                      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                      Comment


                      • #12
                        For meg høres det ut som om den gule som står sammen med den røde er.. hva skal man si.. en gul ledning for meget..? Altså, den gule og røde det har vært snakk om her skal jo ikke stå i samme hull, og så lenge disse to er koblet riktig så skal det jo fungere gull..
                        Har aldri vært borti en iso-kontakt som har gul for seg selv, og en rød og gul sammen i tillegg..
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by thomasekeli View Post
                          For meg høres det ut som om den gule som står sammen med den røde er.. hva skal man si.. en gul ledning for meget..? Altså, den gule og røde det har vært snakk om her skal jo ikke stå i samme hull, og så lenge disse to er koblet riktig så skal det jo fungere gull..
                          Har aldri vært borti en iso-kontakt som har gul for seg selv, og en rød og gul sammen i tillegg..
                          ikke jeg heller så syns dette så litt rart ut. hva kan det være da?
                          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                          Comment


                          • #14
                            Tja.. Eneste jeg kan tenke meg, som kanskje er litt søkt, er at den er ment for å gi strøm til andre liknende komponenter med nogenlunde samme plassering (les: skjerm over spilleren) f.eks... Ikke nødvendigvis en så alt for dum løsning i så tilfelle..

                            Men når du bare skal installere spilleren din så hadde jeg gitt en lang f.. i den ekstra ledningen, så burde alt fungere så meget bedre!
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by thomasekeli View Post
                              Tja.. Eneste jeg kan tenke meg, som kanskje er litt søkt, er at den er ment for å gi strøm til andre liknende komponenter med nogenlunde samme plassering (les: skjerm over spilleren) f.eks... Ikke nødvendigvis en så alt for dum løsning i så tilfelle..

                              Men når du bare skal installere spilleren din så hadde jeg gitt en lang f.. i den ekstra ledningen, så burde alt fungere så meget bedre!
                              den satt der fra starten av den da. hehe. kontakten ble levert med den ledningen! hehe. hmmmm. får se hva dem sier etterpå når jeg våkner. skal en tur til Sverige(prøve meg på Tv boden i dag) haha.
                              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                              Comment

                              Working...
                              X