Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til kasse.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dag Johansen View Post
    Dette må være relativt gamle elementer!?
    Vel, here goes:
    Med utgangspunkt i din første tegning så kan du prøve med sidekammerene på 27 liter hver og midtkammer på 45 liter.
    15cm. diameter port 11cm lang.
    Dette simulerer godt i mitt program og hvordan jeg er vant til at det spiller ut i fra det.
    Forvent ikke noe gigantisk lydtrykk, bassene har liten slaglengde og er oppgitt til å tåle 100watt kontinuerlig.
    Meld i fra om du hvil ha andre portdiametre.

Mvh
    Dag Johansen

Tusen takk, var akkurat et sånt svar jeg var ute etter
    Elementene er nok ganske gamle, ja. Vil tippe de begynner å dra seg mot ti år, men de spiller fortsatt greit til mitt bruk.
    Angående port; kan jeg lage den firkantet så lenge den har samme "volum", eller blir det helt feil?
    Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

Comment

Originally posted by C.F. View Post
      Tusen takk, var akkurat et sånt svar jeg var ute etter
      Elementene er nok ganske gamle, ja. Vil tippe de begynner å dra seg mot ti år, men de spiller fortsatt greit til mitt bruk.
      Angående port; kan jeg lage den firkantet så lenge den har samme "volum", eller blir det helt feil?
      Firkantet går greit, bare husk å runde kantene litt for å minimere portstøy.
      176,7146 kvcm!
      ....eller 13,3 x 13,3cm.

Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Oh, 406 Coupé... Fremdeles den nydeligste (serieproduserte) Peugeot-skapningen av litt nyere dato. Har du bilder av den?

Comment

Takk for hjelpen!
          Da har jeg regnet meg frem til følgende (innvendige) mål på kammerene:
          Sidekammer:
          H=40 cm
          W= 19,5 (!) cm
          D=35 cm
          I følge mine beregninger blir det da 27,3 l.

Midtkammer:
          H=40 cm
          W=33 cm
          D= 35 cm
          44,8l.

Skulle bli riktig det?

Bilder ja...skal vi se

Litt sliten i lakken enkelte steder, men det skal tas i løpet av vinteren.
          Prioriteringsrekkefølgen er stereo, motor(kommer forhåpentligvis V6'er i løpet av høsten ) og eksteriør...
          Last edited by C.F.; 02-08-2007, 11:17.

Comment

Sinnsykt pen bil!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
              Sinnsykt pen bil!
              Skal jeg være enig i! DAMN!!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Takk for det

Comment

Jaggu var det ikke pen farge på den også Nå gjenstår bare beige interiør fra den faceliftede utgaven, V6er, senk og noen pene 18-tommere. Og et komplett Focal-oppsett såklart

BBS RC?
                  Last edited by epifant; 02-08-2007, 17:42.

Comment

Originally posted by epifant View Post
                    Jaggu var det ikke pen farge på den også Nå gjenstår bare beige interiør fra den faceliftede utgaven, V6er, senk og noen pene 18-tommere. Og et komplett Focal-oppsett såklart
                    Takk, den er senket 45 mm, har sort skinn (så det beholder jeg ) og Focal frontsett foreløbig. Så er på vei...Satser på 19" neste år, 17" er litt smått som dere ser (ser ikke senket ut). Synes det er den peneste fargen, for alle former kommer frem
                    Last edited by C.F.; 02-08-2007, 17:52.

Comment

Azev M 275/30-19 bak er tanken, men de koster og er ikke så lett å finne brukt...MÅ ha felger med kant

Comment

BBSene kommer visst bare i 17"

Azevene var også pene, har du sjekket priser i England? Pleier å være ganske billig der. F.eks. rtec alloywheels.co.uk

Comment

Originally posted by epifant View Post
                          BBSene kommer visst bare i 17"

Azevene var også pene, har du sjekket priser i England? Pleier å være ganske billig der. F.eks. rtec alloywheels.co.uk
                          17" blir litt smått ja, også hadde de ikke nok kant Finner Azev her og der, men problemet er bolsirkelen. Også er ikke prisen helt machtende for en student Men kommer jeg over noen bra brukt så slår jeg til...Er de felgene jeg har sett som har kledd bilen best.

Comment

Da har jeg støtt på et idiotisk problem...en kasse med grunnflate på 95x36cm passer perfekt i bilen, og gir eksakt litervolum med perfekt høyde (41 cm). Men problemet er at bakluken er for liten, kassa går rett og slett ikke nedi.
                            Hvis jeg legger ned baksetene blir hullet for lavt til å lure kassa inn den veien!
                            Trenger bare noen gode ideer. Noen som har hatt samme problemet? Blir løsningen å bygge kassa i bagasjerommet?
                            Er jo ganske knotete, og blir jo tilnærmet umulig å få den ut igjen uten vold hvis jeg trenger litt ekstra plass...

Comment

Originally posted by C.F. View Post
                              Trenger bare noen gode ideer.
                              Gi meg noen nye mål/litre å regne på så skal jeg se hva som kan gjøres.
                              Skjer ikke nødvendigvis så veldig mye om man minsker noen liter her og der.

Mvh
                              Dag Johansen
                              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Ok. Den kassen jeg har regnet meg frem til er 95x41x36cm (BxHxD) i utvendige mål. Og den hadde passet perfekt inn i bagasjerommet mtp at jeg da hadde hatt en del plass til det formålet bagasjerommet er beregnet for
                                Beregnet å bygge med 22mm spon.
                                Max mål jeg kan bygge er:
                                H=41cm
                                B=95cm
                                D= helst ikke over 40cm

Målte diverse "innganger" til bag.rommet i dag, og gjennom bagasjeluken får jeg inn en kasse med grunnflate på ca 95x30 cm (33-34 om jeg fjerner litt paneler). 30cm utvendige mål betyr 26,6 indre, og 12" er jo nærmere 31cm så det blir for smalt.
                                Hvis jeg legger ned baksetet er høyden på hullet der 37cm, noe som betyr at jeg får inn kassen, men da må jeg snu den på plass baki der og det er jeg ikke sikker på om det er plass til.
                                Kanskje jeg skulle lagd en modell i papp eller noe etter de målene jeg har kommet frem til og prøvd sistnevnte løsning?

Comment

Working...
                                X