Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til HX300 i Audi sedan.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kasse til HX300 i Audi sedan.

Fortsetter fra pioneertråden min her, jeg.

Skal bygge en basskasse i en Audi 200. Problemet er forment på kofferten på denne bilen. Det er knøttevanskelig å få på plass noe her.
    Først så hadde jeg to stk 12" Pioneer elementer, men de dominterte bagasjerommet alt for mye, så jeg bestemte meg for å gå ned til en 12"-er for å spare litt plass, og for å få dette til å se greit ut.
    Jeg ville da ha et element som klarte seg med så liten tett kasse som mulig, og som spiller ganske bra i det.
    Det viste seg til å bli vrient. Endte opp på en Hertz HX300, og puttet denne i en 28l kasse illustrert under:

Dette spiller utrolig dypt, men ikke høyt (volum-messig), og ikke pent, for jeg får ikke så mye lysere toner ut av den, og ved en viss frekvens, så slår/skraper elementet. Tør derfor ikke dra noe serlig på. (Forsterkeren er en Soundmagus X-3200).

Jeg leste her inne (i den andre tråden min) om HX300 likte seg best i en porta 50l kasse, tunet til 31Hz (hvor bredt og lang rør trenger jeg?), og i en sedan som Audi, med blekk bak seteryggen, så burde jeg ha refleksen spillende igjennom dette skihullet i seteryggen, og ha elementet montert mot kupeén.
    Bassporten kan jeg lett få montert mot den skiluka, men elementet er for høyt til å stå montert mot kupé. Det må stå bakover i kofferten.. Jeg har bare 30cm høyde under der, pga bensintank. Derfor noe merkelig form på den kassa på bildet over. Ekstremt vrien bil og få bra lyd i.
    Andre tingen er at den nye kassa blir ganske bred, omtrent dobbelt så bred som kassa på bildet over. Hvor bør da elementet plasseres i kassa om det går fint å vende det bakover, og blir det noe suksess med en kasse, nesten dobbelt så bred som den på bildet over, og med port inn skiluka?

Med vannvittige paintegenskaper, så blir det ca slik form...:

- TTT.
    Last edited by terion; 25-08-2008, 20:22.
    mvh
    Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

Originally posted by terion View Post
    Fortsetter fra pioneertråden min her, jeg.
    Skulle ikke du ta deg en tur oppom meg da?

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Jo, hehe. Men bilen står og da tenkte jeg å prøve litt mens den står :P Så inntill jeg får ordnet den, så kommer jeg ingen vei da. Men jeg kommer oppom så fort jeg får den på beina igjen!
      mvh
      Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

Comment

Working...
      X