Announcement

Collapse
No announcement yet.

4" elementer.. -- umulig å plassere elementer foran i bil.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4" elementer.. -- umulig å plassere elementer foran i bil.

Jeg har en noe klønete bil og bygge høytalere i, dvs, det skal integreres pent inn i bilen, skal ikke være preg av noe harde modifikasjoner for å få ting på plass og for å få det til å spille høyt og pent.

I dørene mine har jeg ikke plass til noe spesielt dype høytalere, jeg kan ikke skjære hull i verken dørtrekk eller døra da det ligger for mye greier inni døra som vindusheiser etc.
    Se pen midlertidig løsning av plasseringen til mine 6.5"/17cm:

Eneste jeg har plass til foran er 4"/10cm i dashbordet. I hattehylla har jeg 5.25"/13cm.
    I de høla til 4"-erne foran nå, så har jeg montert diskantene til komponentsettet mitt.

Får man noe 4" som spiller høyt og bra? Forsterkeren min dytter rundt 40-45w.
    Alternativet er å modde dørtrekka litt i forerste lomme, og sette inn en slags "grunn" høytaler der. Da kan jeg få plass til 6.5" om jeg vil det, men er det kanskje noe fordel med fler mindre? F.eks 2stk 5.25"?
    Løsningen jeg har pr idag er som nevnt midlertidig, men det var ikke planen en gang i tiden, men jeg fant fort ut at de kassene ble for store, og er i veien for altingen, samt at jeg må få bygget om så elementene står vendt litt oppover. Spiller rett i leggen nå...
    mvh
    Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

hertz space6 funker nok fint i den døra der
    www.eirikaspaas.com

Comment

Høres dyrt ut
      Vakke billig dette jeg har fra Kenwood heller, men jeg fikk det billig. Syntes nå det spiller pent og igrunn.

Haru no link til det?
      mvh
      Terje

Comment

nå spørs det jo hva du annser som dyrt da :P men med space6 kan du hvertfall ha et dørtrekk som ser normalt ut, siden space6 er 3,9cm dype..

kun midbassen:
        http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=758

komponentsett:
        http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=760
        www.eirikaspaas.com

Comment

Hehe, jeg annser det som dyrt. :P De plassbesparende tilsvarende de jeg har, produsert av Kenwood koster meg rundt mellom 1500 og 2000 penger, og burde ha samme referanse og kraft som de jeg har, da det er samme serie, bare de ikke er så dype, like dype som disse igrunn. Men jeg klarer ikke finne noen her til lands som selger dem :\

Ellers så er jeg egentlig ganske åpen for å bytte Kenwood i Hertz forsåvidt da jeg liker lyden i dem og. Så lenge det ser estetisk bra ut integrert i bilen, så er jeg åpen for mye..
          mvh
          Terje

Comment

Originally posted by terion View Post
            Hehe, jeg annser det som dyrt. :P De plassbesparende tilsvarende de jeg har, produsert av Kenwood koster meg rundt mellom 1500 og 2000 penger, og burde ha samme referanse og kraft som de jeg har, da det er samme serie, bare de ikke er så dype, like dype som disse igrunn. Men jeg klarer ikke finne noen her til lands som selger dem :\

Ellers så er jeg egentlig ganske åpen for å bytte Kenwood i Hertz forsåvidt da jeg liker lyden i dem og. Så lenge det ser estetisk bra ut integrert i bilen, så er jeg åpen for mye..
            Skal du ha en 4" som låter bra og ser bra ut så er denne et godt alternativ:
            http://www.pioneer.no/no/products/43...PRS/index.html
            Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
            Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
            post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

Akkurat 4" trenger nødvendigvis ikke se så bra ut, forsåvidt, da de er gjemt under bilens originale griller. Men at de da spiller meget bra er viktig. Pioneer har jeg også god erfaring med, men erfaringsmessig så er det dyrt, må vel da ha noe diskanter og delefilter også?!
              Blir nødt til å se etter den riktige løsningen her, da jeg ikke har for mye plass bak dørtrekka som nevnt, mulig 3,9cm er for dypt også :\ om jeg skulle gått for en slik løsning.
              mvh
              Terje

Comment

Du får jo Hertz Space K6L til 2990,-

Comment

Hertz HL70 i dashbordet og Space 6 i dørene funker jo fint og du får sikkert en hyggelig pris på det av Lars Ove
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Hm, hva er forskjellen på dem egentlig? K6 og K6L? 25 watt?
                    mvh
                    Terje

Comment

Originally posted by terion View Post
                      Hm, hva er forskjellen på dem egentlig? K6 og K6L? 25 watt?
                      Samme oppbygging og teknologi, men en litt "lightere" versjon med litt annet materiale på chassis og litt mindre motorkraft og effekttålighet. Et veldig bra element i mellomtoneregisteret og overraskende bra i midbassen mtp at det er så grunt og "lett". Du får ta deg en tur innom med bilen så kan vi ta en titt på det, vi finner nok ut av noe smart

Comment

Working...
                      X