Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plassering av element. -- Midbass.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plassering av element. -- Midbass.

    Sliter litt selv om jeg har gått til innkjøp av Space 6, eneste plassen jeg får satt et element uten å måtte ommøblere inni døra er nedi en slik lomme på døra..
    Er det noe i veien for å putte den der? Om jeg lager en liten skråskjært ring som vinkler den litt oppover?



    Dette er lomma (fra et tidligere prosjekt :P)
    Helt nederst i lomma, foran så blir det nok best plass til elementet, men da dekker lomma nesten halve elementet, det er vel ikke serlig gunstig?
    Ellers må jeg dra elementet såpass opp at det vil igrunn se ganske dumt ut.
    Alternativet er å kutte lomma vekk et stykke foran elementet, men det vil bli umulig å få til å se bra ut igjen.
    mvh
    Terje

    Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

  • #2
    Originally posted by terion View Post
    Sliter litt selv om jeg har gått til innkjøp av Space 6, eneste plassen jeg får satt et element uten å måtte ommøblere inni døra er nedi en slik lomme på døra..
    Er det noe i veien for å putte den der? Om jeg lager en liten skråskjært ring som vinkler den litt oppover?



    Dette er lomma (fra et tidligere prosjekt :P)
    Helt nederst i lomma, foran så blir det nok best plass til elementet, men da dekker lomma nesten halve elementet, det er vel ikke serlig gunstig?
    Ellers må jeg dra elementet såpass opp at det vil igrunn se ganske dumt ut.
    Alternativet er å kutte lomma vekk et stykke foran elementet, men det vil bli umulig å få til å se bra ut igjen.
    Ingenting i veien for å plassere den der du hadde den gamle, sørg bare for at det blir tett OG at det blir laget et hull inn i døra, ett eller annet sted i det "rommet".
    (dette hullet trenger ikke å være rett bak elementet)
    Lydmessig vil jeg si at det er en fordel å få mellomtonen så nærme diskanten som mulig, gjerne med litt vinkling.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Hm, hadde håpet på å slippe disse kassene jeg har laget, for de er ikke pene for det første, samt at det er umulig å finne skinn som er lik fargen jeg har på dørene.
      Jeg har mulgheten for å få de inn på dørtrekka, med en liten spacer bak, om det ikke gjør så mye om de står bak nedi lomma?
      Diskanten kommer oppi høla til de originale 4" på dashbordet..

      De kassene jeg har bygget er litt teite pga jeg får bl.a ikke åpnet hanskerommet uten og åpne døra, det var litt dårlig gjennomtenkt :P

      Her er en illusjon holdt jeg på å skrive, men et bilde av hvordan elementet vil ca stå:


      Vrient å se på bildet, men her er ca vinkelen den vil komme litt oppover i..
      Last edited by terion; 14-09-2008, 11:34.
      mvh
      Terje

      Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

      Comment


      • #4
        Originally posted by terion View Post

        De kassene jeg har bygget er litt teite pga jeg får bl.a ikke åpnet hanskerommet uten og åpne døra, det var litt dårlig gjennomtenkt :P

        Her er en illusjon holdt jeg på å skrive, men et bilde av hvordan elementet vil ca stå:
        Den plasseringen anbefaler jeg ikke, det vil bli noe rart i mellomtonen.
        Hva med lignende kasser som du har laget, men grunnere?
        Sånn at du fåråpnet hanskerommet?
        Når det gjelder farge på skinnet, ville jeg valgt en annen farge, men i samme valør/stil.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Om jeg skal ha slike kasser, så må de være betraktelig lavere, noe grunnere er ikke så mulig da hanskeromlokket vil gå imot, må sette meg ned å tenke litt nå, hehe.
          jeg kan plassere elementet mye lenger opp, så det kommer oppafor den lomma der, men det vil bli seendes litt rart ut..


          Kan kanskje få den opp dit, men det vil se ganske merkelig ut føler jeg..
          Last edited by terion; 14-09-2008, 12:25.
          mvh
          Terje

          Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

          Comment


          • #6
            Det ser da mye bedre ut over lomma enn nede i lomma, etter min mening...
            Du vil ikke ofre fremre halvdel av dørlomma da?

            Comment


            • #7
              Originally posted by freddie View Post
              Det ser da mye bedre ut over lomma enn nede i lomma, etter min mening...
              Du vil ikke ofre fremre halvdel av dørlomma da?
              Har vurdert og kutte vekk hele lomma på taktisk vis, men jeg tror det blir vanskelig å få pent også...
              mvh
              Terje

              Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

              Comment


              • #8
                Jeg synes ikke det ser rart ut i det hele tatt, men smak og behag!
                Lydmessig er det kun fordeler med å plassere de såpass høyt opp på døra.

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment


                • #9
                  enig med dag her

                  Comment


                  • #10
                    Det ser kanskje ikke så rart eller dårlig ut, jeg er den eneste som jeg har hørt med som syntes det ser litt merkelig ut med et element slengt fra seg på første ledige plass? :P

                    Lydmessig så ser jeg bare fordeler, men ikke estetisk :P Dessuten skriker de litt i forhold til interiørfargen og, svart blir så veldig svart i lyst interiør.
                    Kanskje jeg skal ta å konvertere hele bilen til svart helskinn/delskinn istedetfor.. Ligger støtt og stadig til salgs for overkommelig pris. Hehe, gal jeg?

                    Får man grå Hertz -rammer?
                    Last edited by terion; 14-09-2008, 18:33.
                    mvh
                    Terje

                    Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                    Comment


                    • #11
                      Her er noen fler alternativer, etter litt målinger og tull, så kan det se ut som jeg kan få de der, om jeg lager en mdf-ring på dørtrekket foran, og få lurt det under trekket, så kan det gå..







                      Skal nevnes at det stripete trekket skal byttes så fort jeg orker å begynne på det, blir en litt lysere farge enn det grå som er rundt, det grå rundt er også mye lysere når det får seg en ordentlig rens og behandling, se f.eks bildet under . Enten blir det alcantara-wannabe, eller skai/skinn. Har gode kontakter i finland på skinn

                      Beste rensing av skinn er::::


                      Satt inn med Autoglym skinnrens/behandling etterpå, så blir det kongebra!
                      Last edited by terion; 14-09-2008, 19:45.
                      mvh
                      Terje

                      Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                      Comment


                      • #12
                        Har du vurdert montere dem i kickpanel istedet?
                        /////ALPINE Mobile media solutions
                        Lotus by seas
                        BR?X German car audio

                        Comment


                        • #13
                          Har ikke noe bedre plass under der igrunn, det er hjerner, releer og elektronikk over f..ens alt i denne bilen
                          mvh
                          Terje

                          Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by terion View Post

                            Får man grå Hertz -rammer?
                            Jepp, ta de med til meg så skal jeg trylle de sølvgrå!
                            (med litt spraylakk fra Biltema)

                            Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dag Johansen View Post
                              Jepp, ta de med til meg så skal jeg trylle de sølvgrå!
                              (med litt spraylakk fra Biltema)

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              Hehe, tenkte selv tanken, men de er ikke så veldig synlige disse rammene, elementet bak vil vel dominere veldig, men tenkte på plastikkramma, ta å få lakkert den i en ganske lik farge

                              Neste bil jeg noengang kjøper, skal være godt tilrettelagt for å bygge anlegg i, dvs. "UR"-Audifanatiker som jeg er, så er vel det ca ingen av dem, men tenke seg til når jeg skal se på bil, at jeg plukker den i fillebiter for å se om det er plass bak panelene :P

                              Når Space er vrien å plassere, tenke seg til hjernebryet jeg hadde med tradisjonelle elementer
                              mvh
                              Terje

                              Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                              Comment

                              Working...
                              X