Det fungerer bra så lenge Hardisken er formatert som FAT eller FAT32
Announcement
Collapse
No announcement yet.
CD spiller med usb port-Takler den å drive en ekstern harddisk?
Collapse
X
-
-
Da får jeg ta å formatere den om. Jeg tror med ganskje stor sikkerhet att det er NTFS. Har litt peiling på data så det er gjort på 1,2,3 bare jeg får igang stasjonære pcen (Venter på Windows XP)Kjører VW Passat 2003
Vw Caddy 2012 (jobb)
Comment
-
Min JVC sak klarer fint å drive en 2,5" ekstern harddisk med FAT32. Det tar litt lang tid for spillern å scanne igjennom filsystemet før den setter igang å spille. Ellers funker det fjell. Savner FLAC-støtte da menRoar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Comment
-
hvis den er formatert og brukt opp mot win XP tidligere, så er det nok NTFS på den nå ja
Som du sier ikke store jobben og formatere om (så lenge man vet hva man skal gjøre)
Comment
-
Ok. Jeg fant nå en cd spiller på clas ohlson der det står att man kan bruke ekstern harddisk på den.( http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=45602663) Det er en Blaupunkt. Lurer på om jeg skal kjøpe den å prøve jeg.Last edited by Stranden; 18-09-2008, 15:55.Kjører VW Passat 2003
Vw Caddy 2012 (jobb)
Comment
-
Enkelte spillere klarer eksterne harddisker, dette er forskjellig fra spiller til spiller (mao ikke alle klarer det selv om de har USB).
Vanligvis må harddisken kreve max 500mA (eller 5000mA? står begge deler på nett) for at spilleren skal klare å drive en ekstern 2.5" harddisk.
Man kan bruke en dobbel usb-kabel for å omgå strøm problem, da må ene usb enden kobles på f.eks usb-lader til sigarettenner.
FAT/FAT16/FAT32 filsystem kreves.
Ganske ofte er det også en max grense på 80gb harddisk, pga begrensning i filsystem såvidt jeg har skjønt.
Antall mapper, mapper i mapper, filer osv kan være forskjellig fra spiller til spiller.2stk Boston Acoustics GT24 (1stk Boston Acoustics GT20 ikke brukt nå)
Alpine IDA-X100
Kompsett: Earthquake VTEK-MC5 + Bass: 12" Alpine type-R
Comment
-
3,5" portabel i plastkasse? det bør vel funke det, så lenge den for strøm, jeg selv bruker en minnebrikke på 8gb fra kingston som jeg ga 199,- på datakjeden for.
Hadde tenkt til og kjøpe ekstern hardisk, men spurte han på datakjeden og problemet med de 2,5" som tar strøm fra usb`en var at det er ekstremt korte kabler på dem, for at de skal klare og overføre nok strøm til og få start på den.
Og ihvertfall på min cd spiller er det en kabel som kommer stikkende ut fra spilleren med usb og da blir den for lang for at det skal være mulig for hardisken og få strøm fra usb`en.
Han sa at de hadde testa det og greier..
Volten på en usb fra cd spilleren i bilen er vel det samme som kommer fra en usb på pc`en på gutterommet?
(har ikke lest alle innlegga som sorry vis jeg poster noe som står her)
Comment
-
har litt erfaring å bruke harddisk i bil, selv koplet jeg på 2.5" og 3.5" harddisker på min pioneer-spiller, det funket utmerket, dog ganske tregt.
det som ble problemet var at om vinteren, så klarte ikke spilleren lese harddisken i det heletatt, på kalde dager så måtte disken bli varm før spilleren ville lese. på ekstra varme dager, så sleit den også med å lese harddisken. Dette fikk meg til å gå tilbake til usb-pinner istedetfor.
Man får jo grei størrelse på dem nå, til priser som er overkommelig, så ha et par 16gb liggende er knall nok løsning for min del. Harddisk er for ustabilt..
Comment
-
men spurte han på datakjeden og problemet med de 2,5" som tar strøm fra usb`en var at det er ekstremt korte kabler på dem, for at de skal klare og overføre nok strøm til og få start på den.
Da er det _vanvittig_ tynne kabler, hårstrå stil.
Og jeg har disekrert mer enn en usb-kabel i mitt liv, dem er ikke så tynne as.Mvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Originally posted by Stranden View PostOk. Da får jeg gå for minne penner. Det funker nok for meg som mange andre./////ALPINE Mobile media solutions
Lotus by seas
BR?X German car audio
Comment
-
Ja. Da blir det nok en annen spiller. Men jeg skal ha 2 eller 3 RCA ut på den nye spilleren også. Men får det ganske sikkert i julegave av mutter og fatter (Lita stund å vente da, men det får gå)Kjører VW Passat 2003
Vw Caddy 2012 (jobb)
Comment
Comment