Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dimensjon Strøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dimensjon Strøm

    Er 25 kvadrat nok til å kjøre 2 stk bf1702 forsterkere som igjen kjører 2 dy9412?(har 1 nå)

    har lagt opp fra batteri(kinetic 600)1x25 kvadrat og en 10 kvadrat bak, ca 4-4,5, har ikke sjekka spennings fall men har voltmeter i bilen og det ser bra ut på den fronten.

    er intrisert i en 9412 sub til.
    Prøver å lære mer og mer

    Regn med en del leifer da.....

  • #2
    JEg annbefaler at du legger en 50mm2 med en gang jeg! Du får mindre spenningstap bak, gjerne oppgraderkabene i motorrom også men 25-50mm2. Så slipper du å tenke på å gjøre dette om igjenn om du skal oppgradere noe senere!
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      jeg har fatisk ikke et gram spenningstap med 25kvadrat kabel men skal ha 50kvadrat uansett da det alltid er greit å ha litt å gå på.
      www.bilradiosenteret.no

      Comment


      • #4
        Jeg er sikker på at de som her påstår de ikke har spenningsfall ikke vet hvordan det måles
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          da får du fortelle det da

          stortsett har jeg bare målt over batteriet og over fordelingsblokkene mine baki.
          både ved fullt volum og med spilleren av.
          det er da sånn jeg er vant med å måle spenningstap. og da skiller det ingenting mellom målingene mine.

          hvis dette er feil så vennligst korriger meg så skal jeg måle på nytt
          www.bilradiosenteret.no

          Comment


          • #6
            enkelt og greit måle spenningsforskjellen mellom plusspolen på batteri foran og plussiden på forsterkeren baki bilen på fullt pådrag. Og til det trenger du gjerne litt lange kabler til multimeteret.

            Altså ene kabelen på multimeteret på batteri og andre på forsterker. Tror mange vil bli overrasket over tallene man får på skjermen Denne metoden kan også brukes til å finne ut hvor spenningsfallet ligger. F.eks måle det samme på jording så finner du ut om det er dårlig jording som er synderen til spenningsfallet.
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              ok. det skal jeg prøve på. må bare skjøte på multimeteret et par meter.
              www.bilradiosenteret.no

              Comment

              Working...
              X