Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte dashhøytalere i golf III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bytte dashhøytalere i golf III

Hei. Driver å bygger anlegg i en golf III nå, og tenkte jeg skulle bytte høytalerene i dashbordet. Men så har det seg slik at de originalhøytalerene som sitter i, er koblet med en sånn kontakt, ikke høytalerkabler.. Kan jeg bruke denne, og evt hvordan? Eller må jeg strekke ny kabel?

Når du sier at du "driver å bygger anlegg", tolker jeg deg dit hen at du legger litt ressurser i det og da vil jeg utvilsomt råde deg til å bytte ut orginale kablene. Gjerne opp til 4mm2, avhengig av elementene du velger å sette inn.
    Terje Lie
    99 53 66 00
    terje_lie@yahoo.no

Comment

ler så jeg griner...
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
        ler så jeg griner...
        Nei, gud så trivelig
        Terje Lie
        99 53 66 00
        terje_lie@yahoo.no

Comment

ler så jeg griner...
          Veldig konstruktivt og hjelpende.
          Har du ikke noe mer positivt å si så kanskje du skal holde munn istede!
          Pioneer - Hertz - Zealum
          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Hva med å tenke SKJÆL!!!

Forumet her lider av samme syndromet som skjedde på bilforumet... folk kaster opp spørsmål bare for å ha noe å spørre om...

Hvis du trådstarter virkelig ikke klarer å tenke SKJÆL...
            Han trenger ikke bytte kabel.. enkleste vil vel være en enkel strømtyv eller en kabelsko han trykker inn i den originale pluggen!!

forbanna lei tastatur bygging...
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition

Comment

Han trenger ikke bytte kabel.. enkleste vil vel være en enkel strømtyv eller en kabelsko han trykker inn i den
              Ingen problem å beholde de orginale 1mm2-kablene om komponentene har navn som Fence audio, Proson eller annet er lignende PISSUTSTYR!!
              Terje Lie
              99 53 66 00
              terje_lie@yahoo.no

Comment

jeg har da kjørt original kabler på Focal Utopia.. om du påstår du hører en forskjell på dette i bil syns jeg det er rart jeg ikke har sett deg konkurerer, du må være utrolig dyktig på lyd

Comment

Er du seriøs nå???
                  Terje Lie
                  99 53 66 00
                  terje_lie@yahoo.no

Comment

ja jeg er seriøs, er nok ganske mye annet som har noe å si her..

4mm2 på en mellomtone i dasjen er i hvertfal ikke nødvendig.. kjører vel 2,1mm2 i bilen min nå og jeg kjører 250x2 watt i hvert element foran.. blir total 1500watt foran i bilen.. til bass kjører jeg litt kraftigere kabel dog ikke mer enn 250watt i hvert element der også..

Er det noen som trenger mer enn 1500watt i frontsystemet så må du for all del få lov til å oppgradere kabler til fanatsi størrelser.

Comment

Jeg har 1000+ ærlige watt forsterkereffekt tilgjengelig til frontsettet mitt og bruker 2.5mm2 kabel til hver enkelt høyttaler, Hadde tenkt til å bruke 2mm2 men på det tidspunktet fant jeg ikke noen kabel jeg ville ha. Til basselementene har jeg 2000+ ærlige watt forsterkereffekt tilgjengelig og bruke 2x4mm2 kabel til hvert bass element.

Selv om jeg har hinsides all fornuft effekt til alle mine komponenter så betyr ikke det at all forsterkerkraft noensinne kommer til å bli utnyttet, og derfor trenger ikke jeg tykkere kabler..
                      Mvh
                      Lars Engen

Comment

Nei er ikke mye vits med kabler med stort tverrsnitt når det er fra forsterker til element. F.eks på subbene mine, spenninga ut av forsterkeren min er for eksempel over 70 V elns, og jo høyere spenning, hvor mindre strøm går det. Og som vi vet, så er spenningsfall i kabel et resultat av lengde (og rho, lederevnen , motstanden i lederen) / tversnitt .. Så ved utgangen på forsterkere er det sjeeeeldent vits med store tverrsnitt
                        1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Men da har da gutten fått svar på spørsmåle sitt da
                          Terje Lie
                          99 53 66 00
                          terje_lie@yahoo.no

Comment

Working...
                          X