Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orion HCCA-15.2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Orion HCCA-15.2

Hei.

Er det noen her på forumet som har noe kjenskap til disse subbene?
    Virker veldig RÅ!
    Har litt lyst på 2 slike som skal drives av 2 Hifonics bxi-2608d.
    Vil dette trykke for alle pengene, eller er det andre merker som leverer mere for pengene?

Link til sub: http://www.orioncaraudio.com/Product...?ProductID=514

Link til forsterker: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...38&WT.svl=Link

Takker på forhånd for eventuelle svar/råd...
    Lars-Vidar

Ville nok heller satset på noe gromt fra Ground Zero, Soundstream eller Hertz SPL Monster (når de kommer) Er helt sikkert mange andre som kunne vært nevnt også. Har mista fullstendig tiltro til orion. Det har blitt et skikkelig jallamerke i mine øyne. Kan dessverre ikke måle seg med orion fra 80-90 tallet
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

takk for svar

Takker for svar, jeg trodde de var bra men:P
      De er jo relativt dyre også.

memphis audio da,er det noe å satse på?
      Er relativt lei de daglidagse "overrated`e" merkene som Alpine, GZ og Pioneer.

Comment

No skal eg prøve og ikkje tråkke meg for langt ut i salaten her, men det eg har høyrt om mephis audio er ikkje akkurat noko so gjer at det blir førstevalget mit

Gjer som installbay seie og gå for Ground zero eller Sundstream er merker av Kvalitet

gå eller for kvalitet istaden for og kjøpa noko dyrt ukjent merke som kan sendast på dynga etter 1 dags bruk

(også har du jo kicker knall bra merke, men er vell litt for vanlig for deg.)

Comment

Joda, joda kjente merker er jo trygge valg. En kommer ikke unna det:P
          Er det noen her som har eller har hadd noe av de mere ukjente merkene?

Hører det at man burde styre unna memphis og Orion.

Takker for svar

Comment

Nå skjønner jeg ikke helt hva du vaser om her, du vil ha noe rått, men du kan ikke ha, som du sjøl sier:
            Er relativt lei de daglidagse "overrated`e" merkene som Alpine, GZ og Pioneer.
            Men, om dem er ikke er gode nok for deg, hva er det da?
            Både GZ, Alpine og Pioneer har knallutstyr, om du bare er villig til å betale for det.

Skal du ha godlyd, eller bare trøkk?
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by OlaDonk View Post
              No skal eg prøve og ikkje tråkke meg for langt ut i salaten her, men det eg har høyrt om mephis audio er ikkje akkurat noko so gjer at det blir førstevalget mit

Gjer som installbay seie og gå for Ground zero eller Sundstream er merker av Kvalitet

gå eller for kvalitet istaden for og kjøpa noko dyrt ukjent merke som kan sendast på dynga etter 1 dags bruk

(også har du jo kicker knall bra merke, men er vell litt for vanlig for deg.)
              Hmmm, du klarte å tråkke rett i salaten her iallefall.......................
              Memphis caraudio er faktisk et godt valg... De er/var ganske store i bilstereoverdenen, og da spesiellt i Usa...Memphis har hatt mange verdensrekorder i dbdragracing opp igjennom årene, å det klarer en ikke med utstyr som ikke holder mål iallefall.....
              Jeg har selv brukt Memphis i panda`n og VET hva det utsyret står for/duger til..

Ampene til Memphis gir det de lover, og wooferene (mojo serien) tåler mye mere en det de står oppgitt med... etter å ha latt 2 stk 12" i mojo serien få ca 2500 burp på" full gass", med 4 stk 4 kw forsterkere, så er det ikke tvil om at det tåler juling og holder det de lover...Så memphis må jeg si er kvalitet...
              Å det er mulig til å få det til å spille pent også...

Jeg Skal nevne et merke som jeg selv har brukt, som er det desidert HEFTIGSTE merket jeg noen gang har brukt/ testet/holdt i... ATOMIC....

Jeg har brukt Atomic i 2 år nå, men nå er sponsekontrakta med dreamtm og atomic utgått...
              Men alikevell så må jeg skryte av utstyret... det er VÆRST...

Uansett hva trådstarter kjøper, ønsker jeg han lykke til med valget av utstyr...
              TEAM RE-LOUD
              Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
              2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Vet ikke om dette er noen seriøs test eller noe men kom over dette på youtube.
                Tester ihvertfall å mye de tåler av effekt.

http://www.youtube.com/watch?v=lLSoRVZnqzs Orion HCCA vs. Cerwin-Vega! Stroker
                Du ser flere filmer til høyre.

De tester mot JL Audio W7, Kicker SoloX, MTX 9500, Rockford Fosgate T1 blant annet
                Last edited by CV-Gunnar; 30-12-2008, 22:25.
                Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                Hifonics XX-Colossus II
                Kinetik HC2400
                Club 140dB +

Comment

Jah, hvor lenge du kan voldta den er jo helt avgjørende for hvilken sub du skal velge.

Edit: så denne kunne mistolkes litt, det var ment mot de som gjorde testen, ikke mot CV-Gunnar.

Jeg har sett de testene før, og syns de er helt latterlige.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                    Jah, hvor lenge du kan voldta den er jo helt avgjørende for hvilken sub du skal velge.
                    Så klart og du må også tenke på å at det skal stå 10.000 watt på de, da er de virkelig gromme!
                    Pioneer - Hertz - Zealum
                    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

hahaha:P
                      MVH, Øivind Sandvik
                      sigpic
                      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                      www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Originally posted by whosnext View Post
                        Joda, joda kjente merker er jo trygge valg. En kommer ikke unna det:P
                        Er det noen her som har eller har hadd noe av de mere ukjente merkene?

Hører det at man burde styre unna memphis og Orion.

Takker for svar
                        Har to Elemental Designs 18", men har (enda...) ikke fått testet dem. Bilen de skal inn i står i deler. :P
                        Har imidlertid hørt Elemental Designs sine 6,5" subwoofere, og de overrasket veldig i forhold til størrelsen.

Akkurat nå bruker jeg en RE10, og den er bra til prisen - jeg ga ca. 500,- før prisene gikk opp. Det er naturlig nok langt i fra den råeste 10" jeg har hørt, men den er lettdreven - og kunne nok i mitt tilfelle hatt godt av større kasse. Bruker hard EQ-ing for å få noenlunde flat frekvensrespons. :P

Ellers kan jeg jo alltids nevne Soundsplinter sin RL-p-serie, som ikke er spesielt kjent i Norge. Hadde en 15" i porta kasse, og det var mye og fin lyd. Tror ikke jeg har hørt en sub som låter bedre i porta kasse, hvertfall ikke som jeg kommer på. Veldig lettdreven sub, drar den til maks med 6-700W RMS. Mike er grei med fraktpriser osv også, veldig ålreit fyr å handle fra. Har satt meg som mål å kjøpe en ny 15" herfra den dagen jeg har en bil å putte den i.

Foreløpig har jeg mer stereo enn biler, ikke no' vits i å sitte på et privat lager, for å si det sånn...

Comment

Soundsplinter, da er man over på GZ / audiopulse / TC sounds igjen..
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

Hei alle,

Ser det er mange som har meninger om Orion Hcca her inne, ( test produktet)

orion er ikke noe Jalla og drit merke det kan jeg love dere,

vi er nå levrandør av orion i norge nå, har vert og sett hvordan dette blir produsert og satt sammen og det er noe av det beste jeg har sett, jeg har jobbet med flere merker tidligre
                            og lyd trykket på dette er enormt. men det er også pen og fyldig lyd på fylltone systemene også

Orion på 80tallet var noe av det beste du fikk den gangen. orion i dag er bedre en da,
                            Bruker: Haakon N Saga.
                            Salgsjef Norge

Comment

Velkommen til forumet, viser til forumets retningslinjer for firmabrukere

Firmabrukere:
                              Nick skal bestå av fult firmanavn, med unntak av ANS, AS, DA osv. Det skal også fremgå i signatur hvem bruker som er representert. Dvs hvis ditt firma har som nick Oslo Billyd, så skal signaturen inneholder fornavn og etternavn på brukeren. Har firma flere brukere, så registrer en ny nick/profil for hver bruker, skill nick/profil ved å bruke 1, 2, 3 osv etter nick. Firma kan også ha link til deres hjemmeside i signaturen og liste over merker/agenturer dere har/fører. Signaturen skal ikke være på mer enn 4 linjer. Underscore _ som skilletegn i nick er ikke nødvendig. Fyll også inn fylke/by firma holder til, på den måten er det lettere for brukere å gi deg tilps om butikken basert på geografisk utstrekkning.

Comment

Working...
                              X