Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til Pioneerforsterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til Pioneerforsterker

har tenkt litt på å slenge inn helt ny bilstereo,
    men kan absolutt ingenting om bilforsterkere, så her trenger jeg litt hjelp

Noen som vet hvilken Pioneer forsterker som ville klart å trekke
    2 stk Pioneer TS-W3001D4? (Jepp, har allerede kjøpt inn disse fra et lagersalg for 1200pr stk)

Er feks 1stk PRS-D2000SPL god nok?

Andre løsninger, kanskje 2stk PRS-D1200M istede for en PRS-D2000SPL??

Viktig at det er Pioneer!
    Last edited by tiiim; 05-01-2009, 02:02. Reason: gått bort fra pioneer

Originally posted by tiiim View Post
    har tenkt litt på å slenge inn helt ny bilstereo,
    men kan absolutt ingenting om bilforsterkere, så her trenger jeg litt hjelp

Noen som vet hvilken Pioneer forsterker som ville klart å trekke
    2 stk Pioneer TS-W3001D4? (Jepp, har allerede kjøpt inn disse fra et lagersalg for 1200pr stk)

Er feks 1stk PRS-D2000SPL god nok?

Andre løsninger, kanskje 2stk PRS-D1200M istede for en PRS-D2000SPL??

Viktig at det er Pioneer!
    Enkelt svar: Ja, ja og ja... :P

Fritt valg, alt etter plass, lyst og lommebok...
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

hehe... ja, alt er jo relativt :P

Men vil jeg "utnytte" anlegget med denne løsningen og er det noen bedre løsninger, innenfor pioneers produktkatalog (seff i samme prisklasse)?

Vil jo helst ha den beste løsningen for mine to TS-W3001D4 subber.

Fikk høre tidligere at det beste er 2stk TS-W3001D4 på én PRS-D2000SPL.
      Men blir ikke det for lite? eller har denne forsterkeren mer enn nok krefter til å trekke disse to?

ang. pris så koster én PRS-D2000SPL det samme som to stk PRS-D1200M
      Så er ute etter beste forsterkerløsning til disse to subbene i 10.000kr klassen. Må seff være pioneer

Bilen er stor, så null stress(...joggedress)

trenger tips! råd! ideer!!

Comment

Er du ute etter max lydtrykk, så velger du PRS-D2000SPL!
        Er ikke noe annet i Pioneers sortiment som passer til dine ønsker..
        Og JA den klarer fint å drive de elementene! Du kan fint drive de elementene med en 50watter, men spiller seff høyere og med mere kontroll med en PRS-D2000SPL!

Paralellkoblede spoler og elementer gir 1ohm, som denne forsterkeren er laget for å tåle! Det bør spille høyt om du gjør tingene skikkelig ellers.
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

hvis du vil utnytte elementene maks og bruke 10.000kr så er ikke pioneer amper veien å gå

sjekk f.eks heller audison, hertz, focus, dynaBel osv. altså, merker som gir deg mer "bang for the buck"
          www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by Eirik Aspaas View Post
            hvis du vil utnytte elementene maks og bruke 10.000kr så er ikke pioneer amper veien å gå

sjekk f.eks heller audison, hertz, focus, dynaBel osv. altså, merker som gir deg mer "bang for the buck"
            Hehe, der har vi sammelignigen sin! Audison og hertz er altså like mye "bang for the buck" som focus og dynabel?
            Er det deet som er filosofien bak audison og hertz, så skjønner jeg... tihiii

Ikke rart det er sjefsmerkene her på forumet da Eirik!

Comment

nå nevnte jeg vel heller de fordi jeg veit de leverer, låter bra og har andre serier enn de dyre..
              man kan få 1000w for 3500 vet du..

kan sikkert nevne flere bang for the buck.. :P
              www.eirikaspaas.com

Comment

hmmm.. så Pioneer er kanskje ikke det beste valget for å drive disse subbene da?
                Noen som har noen tips/linker til forsterkere som evt klarer jobben mye bedre i samme prisklasse (eller billigere)?

Dette er ikke til noe dB-drag, kun får å høre ekstremt høy dunkende musikk med god dybde
                (høyttaleroppgradering kommer senere).

Men dersom noen kunne linke til en eller flere forsterker(e) som klarer å trekke disse to bassene bedre til 10.000 (eller mindre)... så blir jeg ekstremt glad for innspill

Comment

Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                  nå nevnte jeg vel heller de fordi jeg veit de leverer, låter bra og har andre serier enn de dyre..
                  man kan få 1000w for 3500 vet du..

kan sikkert nevne flere bang for the buck.. :P
                  Hehe, du BA om det - og jeg klarte ikke å styre meg...

Comment

http://www.mamut.net/dynabel/subdet476.htm

denne har jeg prøvd, funker fjell den

halve prisen av pioneer,n og leverer litt mere
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Vil den dynaBel'en klare å få maks ut av subbene?
                      Holder det med én eller bør jeg ha en forsterker på hver sub??!?

....er litt noob på dette her (men det gjetter dere kanskje) :P

Comment

denne klarer nok å dra mere enn nok ut av de subbene ja,, holder lenge med en
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

...hva gjør egentlig Dynabel BF7501 bedre enn Pioneer PRS-D2000SPL??
                          Bare lurer, ettersom prisen på dynabel er halvparten av pioneer sin.

Er det pris vs. ytelse (altså hva man får igjen for pengene), eller yter den rett og slett bedre??

...prøver å lære litt her også

Comment

Forskjellen er vel at Pioneer alltid har vært dyre, selv har jeg hatt flere PRS-D2000SPL, men testet opp mot Focus Acoustics sin FX-1500D (1800w rms) så var ikke Pioneer sin noe bedre.

Focus Acoustics har også en 2200w rms forsterker som koster 4490,- nå som vil gi mer enn nok effekt til disse subbene

Comment

Heisann Jeg tenker det samme som deg tiiim. Jeg har også en sånn sub, men har ikke lagt kassen enda, men har materialene. Men en ting du skal vite er at om du vil ha kun pioneer så bør du gå for det, dersom du har økonomien til det

Jeg digger Pioneer og har en deh-p88rs og er KANONFORNØYD, dessuten er jeg den typen som liker å ha ting i samme stil og merke for jeg syns det ser tøft ut, nice og cleant rett og slett! SÅ da er vel vi i samme båt tenker jeg.

Det er mange gode merker der ute for all del og billigere også, det er derfor jeg skal vente med å kjøpe pioneerforsterker, så for min del er det økonomien som setter grenser. Men du må også huske at det er mange som liker andre merker bedre og som har andre merker, og anbefaler disse. Det er akkurat som en mercedes-eier og en bmw-eier krangler om hvilket bilmerke som er best, det er smak og behag Kun økonomien setter grenser

Comment

Working...
                              X