Announcement
Collapse
No announcement yet.
Valg av 2 10"
Collapse
X
-
-
Synes selv det var ganske opplagt, men "tror" de spøker litt med deg..
Kanskje det ikke er helt enkelt å si "Hvor mye bedre" ES250 spiller enn Hx250?
Men, det er uansett forskjeller på elementene...Alpine 137BTi
B² Audio = Lyd
'97 E39 528
Comment
-
Originally posted by Keltern View PostSynes selv det var ganske opplagt, men "tror" de spøker litt med deg..
Kanskje det ikke er helt enkelt å si "Hvor mye bedre" ES250 spiller enn Hx250?
Men, det er uansett forskjeller på elementene...
Hvor mye bedre den spiller ja... hva skal man måle det i a? Prosent?
Men fra spøk til revolver, så skjønner jeg ikke hvorfor man bruker så sabla med tid på å bestemme seg for en bassløsning. Er jo bare bass!Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
hehe, joa det stemmer.
Men tenkte på om de er no mer presise eller noe annet som kanskje er bedre så lenge de er dyrere.
Er jo en grunn til at de hat blitt laget og er dyrere en de andre
Comment
-
Har selv 2 stk ES250d i ~50L tett kasse og er strålende fornøyd med hva de klarer å prestere. Da må jeg nevne at jeg var uhyre skeptisk til 10" da jeg har "alltid vært et 12" menneske" og hadde den innstillingen.
Det ble det brått slutt på da jeg fikk noen tips og bygde en mer riktig kasse til bilen, med disse to nevnte elementer i.
Det jeg liker godt er at nå er bassen inni bilen, og ikke en evinnelig risting i bagasjeromslokket og skiltet bak (selv om det ikke er noe problem å få til), og de gir meg et skikkelig glis om kjeften når de klarer å romle skikkelig dypt samtidig som de er veldig punchy også.
Comment
-
Originally posted by terion View PostHar selv 2 stk ES250d i ~50L tett kasse og er strålende fornøyd med hva de klarer å prestere. Da må jeg nevne at jeg var uhyre skeptisk til 10" da jeg har "alltid vært et 12" menneske" og hadde den innstillingen.
Det ble det brått slutt på da jeg fikk noen tips og bygde en mer riktig kasse til bilen, med disse to nevnte elementer i.
Det jeg liker godt er at nå er bassen inni bilen, og ikke en evinnelig risting i bagasjeromslokket og skiltet bak (selv om det ikke er noe problem å få til), og de gir meg et skikkelig glis om kjeften når de klarer å romle skikkelig dypt samtidig som de er veldig punchy også.
Comment
-
Originally posted by Runek View PostHvordan har du bygd kassen?
Når det gjelder forskjellen på HX og ES så er vel HX litt bedre i de fleste disipliner.
Untaket er dypbassen, der ES strekker seg lengre ned enn HX i lukket kasse.
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Flott svar Dag!
Skjønner ikke hvorfor enkelte ikke kan la være å svare på spørsmål om det ikke hjelper trådstarter..
Er inneforstått med at hensikten er å holde forumet på et høyt nivå, men det må da være plass til de som har lyst til å holde på med bilstereo, men som ikke har all verdens kunnskaper.
Comment
-
Det stemmer det Dag sier, kassa kan sees på linken om bilen i signaturen min.
Passer godt i min bil...
Poenget mitt som dere sikkert skjønte, er at jeg er veldig fornøyd med ES250, jeg kan ikke sammenligne med andre 10" da jeg ikke har eid noen slike før, men de gjør en utrolig god jobb som erstattning for diverse 12"-løsninger som jeg har hatt tidligere. Har ikke plass til 12" nå lenger i bilen. Jeg er fornøyd
Oog, ja.. De spiller dypt. Er overrasket å dypt de spiller. Virker kanskje som litt klisjé, men jeg har fått spørsmålet om jeg har noe større elementer baki til dypbassen
Comment
-
Okei...
Så hvilket element anbefaler dere?
Jeg får es'ene til 500 kroner mindre en Hx'ene med samme forsterker
Comment
-
Bygde kasse til mine Hx250d som jeg brukte i 740'n min (den forrige) på 75 liter portet kasse, med portlengde på 55cm, portareal på 26x4cm.
Fungerte veldig bra gjennom skiluka i Volvo'en!
Dette var da til 2 stk Hx250D koblet i 4ohm mot en dynabel bf4501.. Hx250D av den eldre typen.
Vil så absolutt anbefale Hx250D, da de spiller bra til og med i lukka konstruksjon, uten å ha hørt ES-serien da forsåvidt!Alpine 137BTi
B² Audio = Lyd
'97 E39 528
Comment
-
Nei er ikke så fattig, men lurer på om det er no vits å kjøpe elementer som ingen kan si er bedre, til 500 kroner mer, og da må jeg hente de i Bærum selv.
De andre er frakt inkl.
Comment
-
Originally posted by Dag Johansen View PostNår det gjelder forskjellen på HX og ES så er vel HX litt bedre i de fleste disipliner.
Untaket er dypbassen, der ES strekker seg lengre ned enn HX i lukket kasse.
Mvh
Dag Johansen
Kjøp ES du, og legg den 500-lappen til i et skikkelig frontsett og demping foran f.eks?!
Comment
Comment