Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av kjølevifte til forsterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kobling av kjølevifte til forsterker

Jeg har bygd meg en kasse som jeg skal ha forsterkeren i og da kjøpte jeg en vifte (http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=61105248) som jeg tenkte og bruke for og få litt kjøling.
    Men hvordan skal jeg koble denne????
    07 VW Touran 2.0TDI DSG Highline
    97 VW Polo 1.4

La meg da først spørre. Hva skal du med en kasse til forsterkern? Hvorfor lukke den inne slik at du MÅ ha vifte?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
      La meg da først spørre. Hva skal du med en kasse til forsterkern? Hvorfor lukke den inne slik at du MÅ ha vifte?
      Skal ha den i en kasse med glass i som står opp mot bakseteryggen og suben nedfelt i reservehjulsbrønnen.
      Da blir det cleant, enkelt, ser (fohåpentligvis) bra ut og ingen fare for at barnevogn og div vil komme borti og ødlegge og ripe opp.
      DERFOR vil jeg ha en lukket kasse
      97 VW Polo 1.4

Comment

Hvorfor lukke den av på sidene? Det er strengt tatt ikke vits det.
        Mvh Tony

Comment

Kassen går vegg i vegg og fra gulv og opp til rollo.
          I tillegg til forsterker så skal jeg også ha sikringsblokker i kassen.
          97 VW Polo 1.4

Comment

Du kan bare enkelt å greit koble den til pluss minus på batteriet. Kanskje "stjele" strøm fra forsterker der du putter i strømkablene, hvis du får det til å se clean ut
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

hva med mellom minus og remote på forsterker.. den vifta er da ikke så stor ekstra last.. da går den jo på med forsterker og.
              mvh
              Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

Comment

Remote? Trekke strøm fra remote på spiller til bruk på vifte er IKKE lurt gitt! Koble ting via relè så snakker vi!
                Mvh Tony

Comment

ja, evt.. men jeg ville ikke bekymret meg.
                  mvh
                  Terje

Comment

Neivel? Hva får deg til å mene at remoteutgangen på spiller klarer å dra en vifte?
                    Mvh Tony

Comment

Fordi den klarer å dra en hel forsterker, jeg vet det bare er et signal, men still. De er da ikke på kanten underdimensjonert heller. Hvordan ville du laget elektronikk? Sjøre som faen, eller noe som tåler, no offence, "idioter" ??
                      mvh
                      Terje

Comment

"klarer å dra en hel forsterker"

Alt den skal klare å "dra" er et relè e.l. i forsterkeren.

Og hva mente du med den siste der?
                        Mvh Tony

Comment

Originally posted by terion View Post
                          Fordi den klarer å dra en hel forsterker, jeg vet det bare er et signal, men still. De er da ikke på kanten underdimensjonert heller. Hvordan ville du laget elektronikk? Sjøre som faen, eller noe som tåler, no offence, "idioter" ??

Genialt.. Remote er lagd for å sende et signal til en eller flere forsterkere, her er det da for faen ikke noe trekk.. er en grunn til at forsterkeren har kraftige terminaler til pluss og minus i tillegg kanskje? Nå er jeg usikker på hva maks trekk er på en remote kabel.. fordi jeg har koblet inn et rele på denne kablen siden jeg bruker den til litt mer enn å starte forsterkerne mine. Så med andre ord så er nok remoten din ikke under dimensjonert, men dimensjonert til hva som er meninga med denne.

Er vel de som kobler "på egenhånd" les duster som ikke forstår plukk av elektronikk som syns dette ser så lett ut som er idioter i mine øyne da!
                          så no offence... du er herved blitt kalt en idiot!
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Ja, f.eks. Skal den dra et rele på utsiden, eller det i forsterkeren, drar antakelig det uttafor mer enn det i forstereren.. da blir det to releer i serie. jeg ser den at da kan man dimensjonere kabling etc.. strømtrkk rett fra batteri.. etter hva strømtrekket på forsterkerens remote og en vifte trekker. Men hva trekker en slik vifte egentlig? 2-3 watt? Det burde da virkelig en remote være dimensjonert for i tillegg til forsterkeren. Jeg vil ikke se på det som noe problem. Ikke ute etter noe stor diskusjon, jeg ville gjort det slik. Faktisk, så har jeg gjort det akkurat slik. La meg bare si at det funker utmerket.
                            mvh
                            Terje

Comment

Originally posted by terion View Post
                              Ja, f.eks. Skal den dra et rele på utsiden, eller det i forsterkeren, drar antakelig det uttafor mer enn det i forstereren.. da blir det to releer i serie. jeg ser den at da kan man dimensjonere kabling etc.. strømtrkk rett fra batteri.. etter hva strømtrekket på forsterkerens remote og en vifte trekker. Men hva trekker en slik vifte egentlig? 2-3 watt? Det burde da virkelig en remote være dimensjonert for i tillegg til forsterkeren. Jeg vil ikke se på det som noe problem. Ikke ute etter noe stor diskusjon, jeg ville gjort det slik. Faktisk, så har jeg gjort det akkurat slik. La meg bare si at det funker utmerket.
                              Så fint for deg da!

La oss andre heller gjøre det skikkelig, så kan du drive med ditt!

Remoten er dimensjonert gjerne til 0,5A. JA det vil kanskje dra en vifte, men når man da i tillegg skal koble innpå et par forsterkere og kanskje til og med er så smart at man har flere vifter, så skjærer det seg. Dette har ingenting med dårlig konstruksjon å gjøre, heller at den har blitt designet for et spesifikt behov.
                              Mvh Tony

Comment

Working...
                              X