Announcement

Collapse
No announcement yet.

demping av bil.. hva er best?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • demping av bil.. hva er best?

    lurer helt enkelt på hva som er beste måten å dempe en bil på.
    er så mangen merker på markedet eg blir helt forvirret.
    så lurer bare på hva dere mener er de beste mattene å bruke.
    alle innspill blir satt pris på.
    "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

  • #2
    slenger meg på i denne tråden jeg også og håper noen kan forklare forskjellen på bitumen matter og butyl. hva er å foretrekke og hvorfor.

    Comment


    • #3
      anbefaler dere og søke, for dette er tatt opp før

      Har selv brukt brownbread, biltema asfalt osv oppigjennom, men bruker nå Installbay sine Vibroplast M1 matter med et lag SPlen oppå. Beste jeg har brukt så langt ihvertfall, og de fleste andre med år i bransjen bak seg er enige

      Comment


      • #4
        hvor mye må du ha for å dekke en bil da?
        ser en bulk pakke med vibroplast er på 7.1 m². er det nok.?

        en ting til, når det gjelder demping av tak.
        var en kompis av meg som tidligere snakket noe om et slags struktur du kunne lime i taket for å hindre vibrering..
        noen som vet hva han mente med det? skulle visst se ut som en bikube gjør på insiden..
        er kanskje et skudd i mørket det her.. hehe..

        er sikkert like greit å bruke dempematter i taket og.
        "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

        Comment


        • #5
          skal du handle nå så bør du lese denne tråden. masse kr å spare.

          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6254&page=2

          Comment


          • #6
            har en mazda 6 stv og bruker nok 2 av de bulk pakkene når jeg er ferdig,men da et det doble lag de aller fleste steder Så om det er en "liten" golf du har holder det nok med 1 pakke

            Bruker bare det samme i taket også, faktisk ikke hørt om det struktur dempe materialet tror jeg

            Comment


            • #7
              ja, det glemte jeg å nevne, det er mye å hente på å hive seg på det gruppekjøpet

              Comment


              • #8
                da har jeg slengt meg på
                trenger eg omtrent like mye SPLen som vibroplast? og hvilken tykkelse? bare å kjøre på med 8mm.
                "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

                Comment


                • #9
                  Hvis du ser litt på prosjekttrådene her inne,så ser du litt hvordan andre har gjort det.Er også en enkel og grei guide på installbay sin nettside. Som beskriver hvor mattene skal sitte og hvilken type matter som skal brukes her og der.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by gti-king View Post
                    var en kompis av meg som tidligere snakket noe om et slags struktur du kunne lime i taket for å hindre vibrering..
                    noen som vet hva han mente med det? skulle visst se ut som en bikube gjør på insiden..
                    er kanskje et skudd i mørket det her.. hehe..
                    Taket, dørsidene... kan egentlig brukes overalt hvor man har store flater og kommer til. Regner med han siktet til Nomex honeycomb. Tilsvarende av aluminium o.l. kan selvsagt også brukes, men Nomexen er såpass fleksibel at den følger buene i taket (eller døra). Bør lamineres på begge sider for å oppnå maksimal stivhet.

                    Comment

                    Working...
                    X