Announcement

Collapse
No announcement yet.

valg av bakhøytalere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valg av bakhøytalere

    Heisann, nett gått til innkjøp av frontsett og forsterker av alpine

    Alpine - MRP F600 4x100w rms
    og ALPINE SPR-17S

    Nå lurer jeg på hva jeg skal bruke som høytalere bak, muligens de blir montert i hattehyllen! noen forslag ?

  • #2
    Hvor mye penger har du tenkt å legge i de da ?

    Comment


    • #3
      vell frontsett å forsterker kom på litt over 6000kr så rundt 2-3 lapper muligens 4.

      men vet ikke om det kunne vært en ide og kjørt ett tre veis komponentsett bak ?

      Comment


      • #4
        Med mindre du skal bygge noe som skal brukes i konkuranser eller lignende mener jeg det er unødvendig å bruke masse penger på bakhøytalere når man har ett greit frontsett

        Jeg kjøpte de billigste fusion høytalerene bak, og de gjør jobben mer enn bra nok for min del

        Det kommer litt ann på biltype og dens høytalerplassering også da men
        1989 Volvo 740 GL

        Comment


        • #5
          Originally posted by daruu View Post
          Med mindre du skal bygge noe som skal brukes i konkuranser eller lignende mener jeg det er unødvendig å bruke masse penger på bakhøytalere når man har ett greit frontsett
          Bakhøyttalere vil nok bare trekke poeng i en konkuranse bil gitt.
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #6
            3-4k for bakhøyttalere er helt bortkastet, etter min mening. Må du absolutt ha høyttalere bak, kjøp noe billig og greit.

            Bruk de ekstra pengene til å dempe dørene skikkelig og få mer ut av fronthøyttalerne dine.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Jeg ville nok kanskje valgt en grei coax hvis du skal ha noe bak

              Comment


              • #8
                dette her settet her er bare helt fantastisk (du burde velge dette settet her)

                link: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=71556
                har du noen tips tiil dette prosjektet ?
                skriv det inn på tråden
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6306

                Comment


                • #9
                  Hvis mulig ville jeg kjøpt alpine X og hatt dette forran i stede og satt R settet bak, har selv hatt begge og er strålende fornøyd.
                  Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                  Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                  Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                  Comment


                  • #10
                    Alpine type x ? så det er grei lyd for pengene ? hvordan er diskanten ?
                    Last edited by SeatR; 28-03-2009, 12:31.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg ville nok ikke brukt en masse penger på lyd bak. Lyd skal naturligvis komme forfra, og låte bra.

                      Men hvis du absolutt vil ha lyd bak kan vi anbefale DDCX6.5 eller DDCX6x9. Dette er koakser 6,5" og 6x9" fra Digital Designs. Spiller fint og høyt til prisen. Diskanten låter veldig naturlig, og elementene gir en stram og fin mid.

                      6x9" 1290,-
                      6,5" 1090,-

                      Ta kontakt for tilbud
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment

                      Working...
                      X