Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny bil nytt annlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ny bil nytt annlegg

    Hei fått meg en ny bil og må ha litt bedre ny da det er sugen lyd i orginal høytalere i en avensis sedan 98 model.

    det jeg har:

    en helt grei pioneer cd spiller med 2 lydutganger og ipod kabel. holder ennå.

    har liggende et bass elemet og forsterker fra gamle bilen.

    Earthquake SWS 12 og Powerhouse PH 1000W.2

    som skal brukes må bare ha ny kasse.

    og et sett Lil Wonder LS.652 som jeg håper passer bak døra. tenkte noe bedre foran da.

    nå er jeg ikke sikker på hvor store høytalere som passer da..

    har en Arizona Eagle AB-260 Forsterker som er jævla stor så litt vabslig og plassere da, men har lite penger så må bare bruke det jeg har.

    vil ha skikkelig god lyd i bilen da..

    burde vel legge inn noen plater med lyd isolering i dørene også..

    noen som har noen anbefalnger til en lærling med lite penger? men må jo ikke ta alt på engang da så kvaliet kommer foran pris. noen tusen greier jeg jo..

    må nok legge opp ny kabel til venstre for dær da høytaler ikke funker.. var dårlig kontakt der før den slutta helt.. ( fatterns bil før)

    så men tenke å ha forsterker så jeg får litt bedre lyd en fra spillern da.

    mhv Eirik
    Last edited by eirik845; 05-04-2009, 18:28.

  • #2
    av nysgjerrighet så lurer jeg på hvordan det earthquake sws elementet ditt spiller. er vel "shallow mount" elementet som har fått så mye skryt dette?

    Comment


    • #3
      ja er "shallow mount" element ja. ble ambefalt det her på forumet når engen sa han hadde det på tilbud.

      men har hatt en kasse som ikke har hvert tett og sikkert for stor så spilte ikke jo ikke bra den korte stunda jeg hadde det i gamle bilen.. rakk ikke fikse ny kasse eller tette den gamle før bilen stoppa og jeg solgte den.

      så satser på ferdig kasse da jeg ikke gidder å stuke med å lage en ny en som skal være tett.

      Comment


      • #4
        Jeg har en 15" SWS i hjemmekinoen, trøkker det selv om kassa ikke er helt optimal
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Hva er det egentlig du er på utkikk etter? Hva er det du vil ha? Høyttalere, forsterker(e)? Fikk ikke helt med meg det utifra den første posten din..
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            er ikke helt sikker på hva jeg skal ha men må hvertfall ha et fronsett og kabler og tilbehør til å sette inn bass elemente og forsterker til den..

            men må ha forsterker også da spillern min en Pioneer DEH-P4900IB har 27 watt rms og hadde det på en fusion pp65 fronsett ) trur det heter det og det var litt tampt så vill ha forsterker.

            men sliter med å kobla til eagle forsterker på frontsett da den er så jævla stor..

            vil at alt skal se orginalt ut da..
            Last edited by eirik845; 06-04-2009, 00:50.

            Comment


            • #7
              Jeg har noen heftige frontsett liggende som går billig nå.

              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6346

              Forsterkere finner du også der=)
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

              Comment


              • #8
                skal ha coaxiale høytalere da alt skal se orginalt ut etter på.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by eirik845 View Post
                  skal ha coaxiale høytalere da alt skal se orginalt ut etter på.

                  Ok, skjønner den=)

                  Men jeg har noen forsterkere da, om du er interessert i det=)
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #10
                    ja en En A4 Competition: 3000,-

                    hadde vcert noe da vis jeg kan drive 2 bra coaxiale sett med den?

                    hvor stor er den i størelse må gjemme den vekk et sted da..

                    Comment


                    • #11
                      Den klarer vel å drive to av stort sett alle coaxiale frontsett som finnes i Norge vil jeg tro;-)

                      Den er så stor som: (H x B x L): 35mm x 240mm x 432mm
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

                      Comment

                      Working...
                      X