Announcement

Collapse
No announcement yet.

Måter å få mer lyd fram i bilen fra et lukket sedan-bagasjerom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jepp, planen var å kutte dem, men kom ikke så langt i nattens mulm og mørke i går..
    Lurer på om jeg skal få tak i en original høyttalergrill å ha over flensen, så ser det ikke så mongo ut.
    Jeg vil ha god lyd i bilen min, men vil ikke at den skal se jalla ut heller, derfor jeg bare ikke banker ut et høl i platen uten videre..
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Halloen, kjører en A4 selv, jeg har litt samme problemstillingen, men har ikke noe hastverk med å løse det ennå. Har likevel tenkt litt.

Jeg tenkte å skjære vekk en sirkel av treet under teppet i hattehyllen (beholde selve teppet), og legge en grill under for å stive opp. Da skal det bli ganske usynlig, og det eneste som blir "i veien" for lyden er da litt teppe + en grill.
      Jeg har bassen gjemt vekk helt nedi hjulbrønnen, så det er mulig jeg gjør det samme trikset i lokket over hjulbrønnen.

Ulempen er selvfølgelig mer kjørestøy fra bagasjerommet, det er ikke like godt isolert som resten av bilen..

Si fra hvis du får noe utav hullene dine i hvert fall da!

Comment

Utførte noe av den samme operasjonen på min impreza sedan. Kan ikke si annet en at det fungerte kjempebra i praksis. Stor forskjell på utfoldelsen av bass inn til kupeen i forhold til tidligere.Rent estetisk synes ingen forandringer i forhold til orginal.
        Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

I min sedan satt det orginalt 6,5" i hatthyllen, fjerna disse og lot grillene sitte. ser orginalt ut og fungerer som gull
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

Comment

Jeg har enda ikke gjort dette, har vært fire tusen andre ting som har måttet komme før i rekken.. Men ila kommende ukene skal jeg nok få tid.
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Working...
            X