Announcement

Collapse
No announcement yet.

Online bilstereomagasin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Men jeg kan i alle fall legge inn min mening og den er slik:

ALT er avhengig av kvalitet på de sidene som blir laga. Ikke for å være bastard eller noe, men har sett litt på lydtrykk.no og det kan sies jeg kan lage en bedre side på 30 min. Om man får til en bra side med SKIKKELIG innhold med bilder og bra design på sida så kan detta slå til, slenger gjerne ut 100-200 spenn jeg på ei slik side.

mvh. aleks
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by A.R View Post
      Men jeg kan i alle fall legge inn min mening og den er slik:

ALT er avhengig av kvalitet på de sidene som blir laga. Ikke for å være bastard eller noe, men har sett litt på lydtrykk.no og det kan sies jeg kan lage en bedre side på 30 min. Om man får til en bra side med SKIKKELIG innhold med bilder og bra design på sida så kan detta slå til, slenger gjerne ut 100-200 spenn jeg på ei slik side.

mvh. aleks
      Takk Jeg er ingen DESIGNER... men koden tar mye mer en 30 minutter kan jeg love deg
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
        Takk Jeg er ingen DESIGNER... men koden tar mye mer en 30 minutter kan jeg love deg
        Det var ikke noe kritikk på lydtrykk.no så vi har det klart! :P
        Ja vet kode tar sin tid, men med en simpel kode kan man få til mye rart!

Det jeg egentlig vil fram til er at de som får det til best ang. design og innhold, og ikke bare en side med masse info, får "kunder" :P
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Originally posted by A.R View Post
          Det var ikke noe kritikk på lydtrykk.no så vi har det klart! :P
          Ja vet kode tar sin tid, men med en simpel kode kan man få til mye rart!

Det jeg egentlig vil fram til er at de som får det til best ang. design og innhold, og ikke bare en side med masse info, får "kunder" :P
          Det folk vil ha er en enkel side, med ett cleant design som er lett å finne frem i.
          fancy design er jo ikke noe problem å lage, men det er ikke det vi på lydtrykk.no var ute etter.
          Vi er ute etter å få ut informasjon laget av brukere til brukere, gratis.
          At vi endrer design etterhvert er jo helt sikkert, men det blir fortsatt ett
          enkelt design.

Men Glenn får holde på med sitt, så holder vi på med vårt
          Last edited by dBcompaniet; 03-07-2007, 19:12.

Comment

Jeg ville nok ha betalt for et online magasin, men det må ikke bli noe annet en et magasin. Blir det et forum ut av det så mister det nok noe av interessen for folk. Får man til et bra magasin med tips, tester, råd og mye bilder osv så er det nok mange som er interessert.

Selv om man har Bilstereoforumet, Lydtrykk og bilforumet så vil nok et magasin også være interessant.

Tore
            1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
            Pioneer, AD, Audison, Soundstream

Comment

Forum finnes det allerede mer enn nok av, så det kan jeg ikke se noe behov for uansett. Men en form for portal med nøytrale tester, artikler, osv. og nøytrale, kompetente bakmenn finnes det ikke på norsk per idag, og for å få noe slikt til å fungere over tid blir det nødt til å være kvalitet over hele linja.

Fancy design (også kalt "disajn") tar ikke lange tiden å lage, men et godt og fungerende design krever både kunnskap og tid. Omtrent som mye lyd kontra god lyd (ikke ment som et spark til deg Techpoint, jeg vet det kreves endel kunnskap for å presse decibel også)

Comment

Ting begynner nå å ta litt form.

Vi kommer til å sattse på en god blanding av bilstereoprodukter tilgjengelig i Norge, DIY og spennede ting som p.t ikke er tilgjengjengelig over disk enda her til lands. Med DIY menes løselementer og oppsett normalt beregnet til hjemmebruk etc.

Fordelingen blir ca som følger: Bilstereo tilgjengelig i Norge: 70%, ikke tilgjengelig: 20%, DIY: 10%.

Vi har alerede noen produkter klare for testing, samt intervjuer med store personligheter i inn og utland. Vi håper på et godt utvalg intervjuer med konkurrerende, importører, produsenter mm i fremtiden.

Vi kommer til å forholde oss 100% nøytrale. Om det viser seg at en av oss vil i en eller flere sammenhenger være innhabil, vil denne bli ekskludert fra testingen e.l i den runden.

Kom gjerne med flere innspill på hva dere ønsker.

Om noen føler dem har noe å bidre med, kontakt meg gjerne.

mvh

Glenn
                Glenn Solie

Frittstående konsulent

Comment

Syns tiltaket er bra jeg Glenn. Som nevnt tidligere her så er det nok forum om bilstereo nå, så et slikt magasin tror jeg kan bli veldig nyttig for de fleste.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                    At dere i det hele tatt gidder å sitte å knote med å programere når det finnes så mange gode plattformer som er gratis skjønner ikke jeg
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                      Syns tiltaket er bra jeg Glenn. Som nevnt tidligere her så er det nok forum om bilstereo nå, så et slikt magasin tror jeg kan bli veldig nyttig for de fleste.
                      Takker Pål,

Ligger endel arbeid før vi er igang, men det kommer mye spennende.

Forum ser vi ingen vits i, da ønsker vi heller å muligens knytte oss til dette forum, som fungerer meget bra.

mvh

Glenn
                      Glenn Solie

Frittstående konsulent

Comment

Kjempebra initiativ Glenn!
                        Det skal bli spennende å se hvordan resultatet blir.

Vil det bli mulig å kjøpe enkeltstående artikler,eller må man betale for et helt år av gangen? Ikke at det betyr så mye så lenge du klarer å holde prisen for et årsabonnement så lav som du foreslår..
                        Last edited by vivaro; 15-07-2007, 08:48.
                        Mvh,

Gunnar

Comment

Originally posted by vivaro View Post
                          Kjempebra initiativ Glenn!
                          Det skal bli spennende å se hvordan resultatet blir.

Vil det bli mulig å kjøpe enkeltstående artikler,eller må man betale for et helt år av gangen? Ikke at det betyr så mye så lenge du klarer å holde prisen for et årsabonnement så lav som du foreslår..
                          Vi får se om ikke vi legger opp til at det blir mulig å kjøpe hver enkelt utgivelse separat, men da får men ikke tilgang til mestparten av hva som blir liggende på nettsiden,

mvh

Glenn
                          Glenn Solie

Frittstående konsulent

Comment

Høres ut som om dette kan bli kjempe bra.
                            Et lite tips til hva du kan ha på siden er er en slags nettbutikk guide.
                            En oversikt over nettbutikker som selger bilstereo med oversikt over merker de forhandler, samt brukeres egne erfaringer med de forskjellige. (da selvfølgelig kun EGNE erfaringer, og ikke rykter etc). Med et slags rating system med stjerner eller.no!?
                            Vet jeg brukte MYE tid på å surfe rundt for å finne hvilke steder som er seriøse, god service, de riktige merkene etc.

Må også tipse deg i å holde websidene i lyse bakgrunnsfarger. Jeg vil påstå at alle sider med mørk bakgrunn er tunge å lese, samt at de ser litt 'cheap' ut.
                            Det er også mye av grunnen til at hvertfall jeg misliker lydtrykk.no sine sider. Mørk blå med oransje er ingen god kombo!

En annen ting jeg må spørre om :
                            hva er grunnen til at du baserer det på pdf ?
                            Personlig synes jeg PDF er tungvindt å sitte å lese. Da ville jeg heller hatt et eget brukerområde (login/pass) der du har alt det lesestoffet på web. Lettere med tanke på linker og sånn og.

Comment

Originally posted by pondus- View Post
                              Høres ut som om dette kan bli kjempe bra.
                              Et lite tips til hva du kan ha på siden er er en slags nettbutikk guide.
                              En oversikt over nettbutikker som selger bilstereo med oversikt over merker de forhandler, samt brukeres egne erfaringer med de forskjellige. (da selvfølgelig kun EGNE erfaringer, og ikke rykter etc). Med et slags rating system med stjerner eller.no!?
                              Vet jeg brukte MYE tid på å surfe rundt for å finne hvilke steder som er seriøse, god service, de riktige merkene etc.

Må også tipse deg i å holde websidene i lyse bakgrunnsfarger. Jeg vil påstå at alle sider med mørk bakgrunn er tunge å lese, samt at de ser litt 'cheap' ut.
                              Det er også mye av grunnen til at hvertfall jeg misliker lydtrykk.no sine sider. Mørk blå med oransje er ingen god kombo!

En annen ting jeg må spørre om :
                              hva er grunnen til at du baserer det på pdf ?
                              Personlig synes jeg PDF er tungvindt å sitte å lese. Da ville jeg heller hatt et eget brukerområde (login/pass) der du har alt det lesestoffet på web. Lettere med tanke på linker og sånn og.
                              En nettbutikk guide bilr den nok ikke, da jeg mener bilstereo bør kjøpes over disk, fra kvalifiserte selgere, med mindre du vet hva du skal ha.

Vi legger opp til at designet blir lettlest og elegant.

Grunnen til at vi sattser på pdf, er slik at man skal kunne ha mulighet for å laste ned hver enkelt nummer for eventuelt å skrive ut. Dette gjelder selve magasinet. Det vil etterhvert bli en svært innholdsrik nettside også.

mvh

Glenn
                              Glenn Solie

Frittstående konsulent

Comment

er forsåvidt enig med deg at det bør kjøpes over disk.
                                Problemet er at veldig mange har ikke alt for mange kvalifiserte i sitt distrikt. Derfor jeg tenkte det var kjekt med en slik guide så ikke mange går på en smell ved å høre på typiske selgere og får drit som koster mye penger.
                                Er ikke veldig mange som har mulighet til å kjøre 20-30 mil bare for å høre hva en selger sier og anbefaler.

Men det er jo ditt magasin, ville bare komme med tips

Når det gjelder PDF'en skjønner jeg poenget ditt. Det jeg ville ønsket er begge deler. En del på nettet der alt er web-basert, og en PDF som kan lastes ned og printes ut.
                                Når man lager PDF'en er jo dette veldig enkelt mener jeg. Er så enkelt som 'save as webpage' mener jeg å huske. Men igjen, kun tips!

Comment

Working...
                                X