Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med Alpine CDA 9886R?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring med Alpine CDA 9886R?

    Hei!

    Er det noen som har litt erfaring med denne spilleren?
    Har CDA 9812RB nå, men føler den ikke passer helt inn i bilen og vil ha noe nyere.

    Grunnen til at jeg velger alpine spiller er for at resten av bilen er av alpine komponenter og føler meg tilfredstilt med Alpine.

  • #2
    Har den spilleren selv i demobilen.

    Utrolig god spiller til prisen, og selges for 3000 hos dynabel sist jeg sjekket.

    Gir en meget naturlig lyd, har 4 volt utganger og aktiv deling på F og R utgangene.

    Har mange tilkoblingsmuligheter slik som usb etc.

    Rent lydmessig er jeg meget fornøyd. Tror ikke du finner noe bedre enn denne i den prisklassen. Pioneerene i samme prisklasse føler jeg farger lyden litt.

    Har du mulighet til 9887 er jo den helt super!
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Digital Designs Norge View Post
      Har den spilleren selv i demobilen.

      Utrolig god spiller til prisen, og selges for 3000 hos dynabel sist jeg sjekket.

      Gir en meget naturlig lyd, har 4 volt utganger og aktiv deling på F og R utgangene.

      Har mange tilkoblingsmuligheter slik som usb etc.

      Rent lydmessig er jeg meget fornøyd. Tror ikke du finner noe bedre enn denne i den prisklassen. Pioneerene i samme prisklasse føler jeg farger lyden litt.

      Har du mulighet til 9887 er jo den helt super!

      Vurderer 9887 også, men går på kurs for tiden så får bare 6000kr i måneden så må ta litt hensyn til det og.
      Men får sjå hva som skjer når pengene kommer!

      Comment


      • #4
        Ser den. Uansett hva du velger er begge spillerne meget gode i sin prisklasse. Innstallbay kan sikkert gi deg en greit tilbud. Dem er hvertfall veldig trygge å handle fra
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          InstallBay selger ikke alpine da
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            Okei.. Litt kjapp på avtrekkeren. Tenkte ikke på det hehe
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Jeg fikset meg en 9887R for 2200 brukt da bare å være på utkikk..
              98' Audi A4
              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

              Comment


              • #8
                Denne spilleren funker greit til sin pris den, og om du ved en senere anledning skulle ha bruk får det, kan imprint kobles til får og få så og si samme mulighetene som 87R byr på
                Do-It-Yourself - DIY stash

                Comment


                • #9
                  Alpine x100, 2100kr fra hong kong. Dessverre uten garanti da :/

                  Comment


                  • #10
                    hvis det er imprinten du sikter til når du sier 2200kr koster den faktisk bare 1795kr hos eltek (dynabel.no)
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #11
                      Media avspilleren X100. Spiller Mp3, WMA og apple lossless via ipod.

                      http://www.alpine-europe.com/no/home...uctcatalog_pi1[show]=productinformation

                      Får den for 3k i Norge.

                      Spiller det egentlig noen rolle om en spiller har 4V isteden for 2V linjeutgang? :S

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Medisinmannen View Post
                        Media avspilleren X100. Spiller Mp3, WMA og apple lossless via ipod.

                        http://www.alpine-europe.com/no/home...uctcatalog_pi1[show]=productinformation

                        Får den for 3k i Norge.

                        Spiller det egentlig noen rolle om en spiller har 4V isteden for 2V linjeutgang? :S
                        Dette lurer faktisk jeg også på... 9887 og 9886 støtter jo ikke USB, såvidt jeg har forstått?

                        Comment


                        • #13
                          86 har usb, 87 har ikke. bra spillere begge to.
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

                          Comment


                          • #14
                            Har kikket litt på 86 vs 87 på andre forum (google "9886 vs 9887" og du finner et par tråder), og de viktigste forskjellene er:

                            - 9886 trenger en ekstern modul for å få 24-bit Burr-Brown DAC
                            - 9887 har EQ (ikke bare bass/diskant)

                            Jeg synes USB er viktig, men leser også at 9886en sliter litt med noen USB-devicer, så da er det argumentet litt tamt.
                            For meg er bedre DAC litt viktig.. derfor tror jeg nok det hadde blitt 9887en.

                            Det er vanskelig å velge spiller, det virker også som om produsentene stresser litt med USB-universet, både det og WAV/FLAC burde jo vært standard for lengst. At både Pioneer og Alpine sine toppmodeller mangler USB er helt idiotisk..

                            Comment


                            • #15
                              At folk sliter med USB enheter må være fordi dem ikke vet hvordan man setter den inn i spilleren hehehe Neida, skal ikke si noe sikkert men;

                              Jeg har 9886 og bruker minnepenner, memorysticks med adaptere etc etc. Fungerer helt topp uten problemer. På den ene minnepennen min på 16gb har jeg tusener av andre filer og dokumenter og noen få sanger blandet inn i de forskjellige mappene. Det tar 5 sekunder, så finner spilleren alle sangene og ingen filer eller noe annet tull.

                              I tillegg har du mulighet for tilkobling av ipod, bluetooth handsfree eller musikk fra mobil etc etc.
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X